عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۹۰۲۱
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
در نشست چهره های قرآنی مطرح شد؛
هم‌افزایی اهالی قرآن با شعار «زندگی با آیه‌ها» در ماه مبارک رمضان امسال با مشارکت مردم و همه نهادهای قرآنی در رمضان برگزار می‌شود که در این طرح حفظ موضوعی قرآن پیگیری می‌شود.

عقیق: نشست چهره‌های قرآنی در مجموعه شهدای انقلاب اسلامی با حضور حجج اسلام قمی رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی، حاج ابوالقاسم حافظ و پیشکسوت قرآنی کشور و چهره‌ها و پیشکسوتان قرآنی همچون عباس سلیمی، احمد ابوالقاسمی، احمد حاجی شریف و.. برگزار شد.

در این نشست صمیمی به اهمیت انس با قرآن و حفظ موضوعی کلام وحی بر اساس توصیه و تأکیدات رهبر معظم انقلاب اشاره شد و حجت الاسلام قمی با بیان اینکه باید کاری کرد که مردم خودشان هم برای رسیدن به اهداف قرآنی مشارکت کنند، گفت: با این اقدام زمینه انس با کتاب الهی در ماه رمضان بیش از گذشته فراهم می‌شود.

حجت الاسلام قمی با بیان اینکه باید دستگاه‌های حاکمیتی متعدد به ویژه نهادهای آموزشی را در ماه رمضان بیش از پیش پای کار قرآن بیاوریم، تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان خداوند درهای رحمت را باز می‌کند. بر همین اساس باید از این فضای معنوی استفاده کنیم و قرآن را در متن زندگی جاری کنیم.

همچنین حجت الاسلام حاج ابوالقاسم با بیان اینکه هدف اصلی برای هم‌افزایی قرآنیان ایجاد انس با آیات الهی است، گفت: کتاب طرح اندیشه اسلامی گنجینه‌ای در امور قرآنی است که طرح قرآن در آیه‌ها که برای رمضان امسال برنامه‌ریزی شده، متناسب با همین امر به نگارش درآمده است. این کتاب باورهای انقلاب را با تطبیق بر جریان اجتماعی ومثال‌هایی از جهان و حرکت تمدنی تبیین کرده است که امیدواریم با کمک قرآنیان ماه رمضان متفاوتی را تجربه کنیم.

در این نشست هم افزایی چهره‌ها و اساتید قرآنی، حجت‌الاسلام علی تقی‌زاده با بیان اینکه «زندگی با آیه‌ها» طرحی است که رمضان امسال با مشارکت نهادها و سازمان‌های مختلف قرآنی برگزار می‌شود، گفت: مقام معظم رهبری با قرآنیان فرمایشات زیادی داشتند که یکی از راهبردهای کم‌تر توجه‌شده، تبدیل مفاهیم قرآنی به مسلمات فکری جامعه است.

وی با بیان اینکه مجموعه‌ای از فعالیت‌ها در برنامه‌های قرآنی وجود دارد که حضرت آقا تأکید دارند که باید با انس با قرآن آغاز و به قرائت و حفظ و درک مفاهیم الهی ادامه پیدا کند، ادامه داد: برای ماه رمضان ۳۰ فراز انتخاب و با مشارکت نهادها و چهره‌های قرآنی تبیین می‌شود. در این طرح مردم میدان‌دار خواهند بود که البته برای تحقق این امر هم‌افزایی دستگاه‌ها وشخصیت‌های قرآنی لازم است.

همچنین حجت الاسلام سیدمصطفی حسینی با بیان اینکه فرصت طلایی به نام رمضان داریم که می‌تواند هر کسی مجزا اقدامی انجام دهد یا اینکه هم‌افزا فعالیت کنیم گفت: امسال سعی داریم هر نهادی به جای پرداختن به موضوع خاص بنا بر توانمندی خود، روی یک محور کار کنند. بر همین اساس امسال باید از ماه رمضان بهره‌برداری کنیم و برای هدفی مشترک هماهنگ شویم.

عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشور نیز در این نشست اظهار داشت: تبلیغ و اطلاع رسانی، مشارکت عملی و همچنین ارائه الگوهای عملی می‌تواند اثرگذاری برنامه‌ها را افزایش دهد.

گفتنی است، هم‌افزایی اهالی قرآن با شعار «زندگی با آیه‌ها» در ماه مبارک رمضان امسال با مشارکت مردم و همه نهادهای قرآنی در رمضان برگزار می‌شود که در این طرح حفظ موضوعی قرآن پیگیری می‌شود؛ به طوری که ۳۰ آیه از قرآن کریم انتخاب شده و هر شب یکی از این آیات که مرتبط با یک جز از کلام وحی است، خوانده و برای حفظ در اختیار عموم مردم قرار می‌گیرد. این در حالی است که سال‌های گذشته هر کدام از نهادها به صورت مجزا طرحی راه اندازی به حفظ سوره و آیات مختلف قرآن می‌پرداختند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین