عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۹۴۰
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
دبیر مجمع شاعران اهل‌بیت(ع):
دبیر مجمع شاعران اهل بیت(ع) گفت: شب‌های شعر انقلاب اسلامی که هر ساله در استان‌های کشور برگزار می‌شود، باعث آشنایی شاعران تازه کار و جوان با شاعران ملی می‌شود و استعدادهایی از دل این شب‌ها بیرون می‌آید.

عقیق: همزمان با آغاز دهه مبارک فجر، نشست اطلاع‌رسانی پنجمین دوره شب‌های شعر انقلاب با حضور میلاد عرفان‌پور مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی، محمود حبیبی کسبی مدیر دفتر ادبیات عاشورایی، هادی جان فدا دبیر مجمع شاعران اهل بیت(ع)، علی داوودی مدیر دفتر شعر حوزه هنری و احمد بابایی از شاعران کشورمان برگزار شد.

میلاد عرفان‌پور شب‌های شعر انقلاب را برنامه‌ای ایجاد شده با همدلی حوزه هنری و مجمع شاعران اهل بیت(ع) و مجموعه‌های دیگر عنوان کرد و گفت: شب‌های شعر انقلاب یک اتفاق ملی و فراتر از استان‌هاست. وسعت شعر انقلاب محدود به یک اتفاق تاریخی و سیاسی نیست و حوزه‌های مختلفی را از جمله اخلاقی، عاطفی و اجتماعی در برمی‌گیرد. در دفتر شعر آفرینش‌های حوزه هنری اتفاق نو و تازه‌ای را آغاز کردیم که ابتدا به آموزش بپردازیم و سپس توان و بودجه خود را صرف برنامه‌های کلیشه‌ای کنیم.  

وی افزود: مرکز آفرینش‌های ادبی برنامه‌های مختلفی از جمله آموزش تکمیلی «تماشا» را که برای بانوان شاعر است در کارنامه خود دارد که تسهیلاتی را برای بانوان فراهم کرده‌ایم. برنامه دیگری هم به همت احمد بابایی، محمود حبیبی کسبی و علی داوودی پیگیری می‌شود.

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی درباره جشنواره بین‌المللی شعر فجر اظهار کرد: علیرضا قزوه به عنوان دبیر شعر فجر اتفاق تازه‌ای را در حال رقم زدن است و امسال با یک نگاه وسیع‌تر جشنواره را در دل رسانه‌ها می‌برد و گسترش بسیاری به حوزه‌های جشنواره داده است.

شاعران ملی، آماده انتقال تجربه به شاعران جوان هستند

محمود حبیبی کسبی در بخش دیگر برنامه به جزئیات شب‌های شعر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: پنجمین دوره از شب‌های شعر انقلاب در ۵ استان ایران بزرگ برگزار می‌شود. تلاش ما این است که هر سال استان‌هایی انتخاب شوند که کمترین تکرار را داشته باشند و فقط امسال استان کرمان همانند سال گذشته تکراری است. پنجمین دوره با همکاری مجمع شاعران اهل بیت(ع) و حوزه هنری برگزار می‌شود. افتتاحیه برنامه ۱۱ بهمن در تبریز برگزار می‌شود و علاوه بر شاعران ملی، شاعران استانی و بومی هم در شب‌های شعر شرکت می‌کنند. تلاش ما این است که از شاعران استان‌های همجوار هم در برنامه شرکت کنیم.

وی ادامه داد: ۱۱ بهمن در تبریز شاعران ملی همچون ناصر فیض، سعید بیابانکی، میلاد عرفان‌پور، علی داوودی، حسنا محمدزاده و شاعران بومی همچون مختار صدر محمدی، سعید سلیمان‌پور، امیر رستمی، دکتر محمدامین شیخ‌الاسلامی، محمد شکری‌فرد و لیلا حسین‌نیا حضور دارند. ۱۴ بهمن در خرم آباد شاعران ملی همچون محمود اکرافی‌فر، قادر طراوت‌پور، مرتضی حیدری آل‌کثیر، هادی جانفدا و نفیسه سادات موسوی حضور دارند و در قم ۱۶ بهمن شاعران ملی همچون علی‌محمد مودب، محمدرضا طهماسبی، مهدی سیار، محمدحسین ملکیان، سیداحمد حسینی و میلاد عرفان‌پور به همراه شاعران بومی همچون محمدعلی مجاهدی، جواد زمانی، عباس احمدی، سیدعلی نقیب، اعظم سعادتمند و عاطفه جوشقانیان حضور خواهند داشت.

اختتامیه‌ای که یادبودی برای شهدای کرمان است

مدیر دفتر ادبیات عاشورایی ادامه داد: ۱۸ بهمن در کرج شاعران ملی همچون مصطفی محدثی خراسانی، قاسم صرافان، سیدحسین متولیان، محمدجواد آسمان، مهدی جهاندار و شاعران بومی همچون نغمه مستشارنظامی، محمود یوسفی، رحمان نوازنی، مهدی زارعی و مریم آریان حضور دارند. ۲۱ بهمن در استان کرمان، شاعران ملی همچون جواد حیدری، حامد عسکری، احمد بابایی، هادی جانفدا، محمود حبیبی کسبی، محمد رسولی، فاطمه نانی‌زاد و میلاد عرفان‌پور حضور دارند.

حبیبی کسبی اظهار کرد: مراسم اختتامیه در استان کرمان مصادف با چهلمین روز حادثه تروریستی برگزار می‌شود و به نوعی اختتامیه شب‌های شعر انقلاب را با یادبود این عزیزان در جوار مزار سردار بزرگ قاسم سلیمانی برگزار می‌کنیم.

شب‌هایی که نور امید را در دل روشن می‌کنند

هادی جانفدا در بخش دیگر برنامه، ماهیت شب‌های شعر انقلاب را ایجاد انگیزه برای شاعران جوان و استفاده از شاعران ملی عنوان کرد و گفت: شب‌های شعر انقلاب اسلامی که هر ساله در استان‌های کشور عزیزمان برگزار می‌شود، باعث آشنایی شاعران تازه‌کار و جوان با شاعران ملی می‌شود و استعدادهایی از دل این شب‌ها بیرون می‌آید. در این شب‌ها قرار نیست فقط شعرهای انقلابی خوانده شود و در موضاعات مختلف شعرهایی برای شنیده شدن قطعا وجود دارد. 

احمد بابایی در ادامه برنامه به فعالیت حوزه هنری و مجمع شاعران اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: شب‌های شعر انقلاب نمونه خیلی موفق از یک کار گروهی است که نشان داد ۲ مجموعه جدا از هم ولی با اهداف مشترک و یک خط فکری می‌توانند برنامه‌ای را ایجاد کنند که سال‌های زیادی مخاطب داشته و عمر کند. ان‌شاءالله خبرهای خوبی از همکاری مجدد این ۲ مجموعه با عنوانی دیگر در ۲ ماه آینده منتشر می‌شود.

 علی داوودی در پایان برنامه گفت: حوزه هنری پایگاه شعر انقلاب است. خدا را شکر این برنامه دوام آورد و رو به پیشرفت است. این برنامه چندین نسل از شاعران را پوشش داده و نسلی از جوانان را پرورش داده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین