عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۸۱۰
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
همسر خطیب نامدار و روحانی مبارز و انقلابی، شیخ «احمد کافی» پس از طی یک دوره بیماری درگذشت.

عقیق: طاهره سادات موسوی شاهرودی همسر خطیب نامدار و پایه گذار مهدیه تهران شیخ احمد کافی پس از طی یک دوره بیماری درگذشت.

مرحوم شیخ احمد کافی، واعظ و خطیب مشهور پیش از انقلاب بود که در سال ۱۳۱۵ در مشهد متولد شد. وی در ۱۶ سالگی راهی نجف شد و از علمای بزرگ حوزه نجف بهره برد و مفتخر به کسب اجازه از علمای آن حوزه شریف همچون آیت الله خویی و امام خمینی شد.

ساخت مهدیه تهران، ساخت درمانگاه، کمک به نیازمندان، ایجاد صندوق قرض الحسنه، تأسیس حوزه علمیه، ساخت مسجد، مدرسه و حمام در ایلام، ساخت و بازسازی چندین حمام، مدرسه و مسجد در دیگر شهرهای استان ایلام و روستاهای اطراف از جمله خدمات وی آن مرحوم محسوب می‌شود.

این مرحومه مدتی پیش در گفت و گویی، آخرین سفر خانوادگی‌شان با شیخ احمد کافی را اینطور شرح داد:

"ظهر روز پنجشنبه ۲۹ تیرماه ۱۳۵۷ آقای کافی به‌منزل آمد و خواست برای سفر مشهد مهیا شویم، بنابراین همان روز به‌سمت مشهد حرکت کردیم، راننده با سرعت بالایی حرکت می‌کرد و هر چقدر همسرم به‌او تذکر می‌داد، بی‌فایده بود. لوازم داخل خودرو هم بوی ماده بیهوشی اتر می‌داد و یک حالت رخوت و خواب آلودگی بر ما غالب بود، بعد از توقف کوتاهی که در شیروان برای اقامه نماز صبح داشتیم، مجدد به‌راه افتادیم، من در خواب بودم که این اتفاق رخ داد، با یک کامیون ارتشی تصادف شدیدی کردیم، شدت تصادف در حدی بود که موتور خودرو چندین متر آن طرف‌تر پرتاب شده بود و من و بچه‌ها که دچار مشکلات و جراحات زیادی شده بودیم به‌بیمارستانی در قوچان منتقل می‌شویم، اما از همسرم بی‌اطلاع بودم، غافل از اینکه وی را به‌بیمارستان ارتش منتقل کرده بودند و گویا در راه بیمارستان به‌ قتل می‌رسد."


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین