عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۴۲۴۹
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
حاج حسین آهنسازان:
حاج حسن آهنسازان پیرغلام اهل بیت (ع) می‌گوید: مداحان جوان نباید برای صله، رقم تعیین کنند. نگران روزی و زندگی خود هم نباشند که امام حسین (ع) خودش زندگی نوکرهایش را تأمین می‌کند.

عقیق:حاج حسن آهنسازان پیرغلام اهل بیت (ع) با اشاره به ماجرای پاکت گرفتن برخی از مداحان در دوران کنونی اظهار داشت: در کل پاکت گرفتن ایرادی ندارد. از گذشته هم بوده است و حتی در زمان اهل بیت (ع) هم صله می‌دادند. بنابراین اصل صله دادن و صله گرفتن اشکالی ندارد.

عظمت امام حسین (ع) فراتر و بالاتر از این مبالغ است

وی که با ماهنامه «خیمه» گفت‌وگو کرده است، افزود: یکی از استادان من می‌فرمودند اگر در مجلسی رفتید و یک تومان یا ۱۰ ریال گرفتید، زیاد گرفته‌اید و سر بانی کلاه گذاشته‌اید و اگر صاحب مجلس خانه و مغازه و... به اسمتان کرد، کلاه سرتان رفته است، زیرا عظمت امام حسین (ع) فراتر و بالاتر از این چیزهاست.

تعیین کردن رقم پاکت خطاست

آهنسازان با اشاره به اینکه اگر بانی به مداح، خانه و... بدهد و خودش دوست داشته باشد که ببخشد، ایرادی ندارد اما اگر از قبل نرخ بگذارند، چنین کارهایی به مجلس اهل بیت (ع) ضربه‌های بدی می‌زند، گفت: اشکال کار پاکت گرفتن و صله گرفتن تعیین کردن و معامله کردن است؛ وگرنه پاکت‌ها بانی دارد و فردی دوست دارد پولی را به مداح به خاطر مدح اهل بیت (ع) صله بدهد و این خالی از اشکال است. البته این قید را هم باید اضافه کرد که تمام پول گرفتن‌ها را نمی‌شود تایید کرد؛ آن پول باید طیب، طاهر و خالی از مشکل باشد.

برخی مداحان با پول پاکت گره از کار نیازمندان باز می‌کنند

این پیرغلام اهل بیت (ع) با اشاره به اینکه هرکسی اگر مقداری پول به انسان هدیه دهد و اگر آن پول مشکلی نداشته باشد عقل سلیم آن را دریافت می‌کند، تصریح کرد: در این زمانه و با شرایطی که دوره فعلی، در این چند سال بوجود آمده است، اغنیا به طایفه فقرا پیوسته‌اند و مردم مشکلات فراوانی دارند و برخی مداحان با پول‌های دریافتی چالش‌های پیش روی مردم را حل می‌کنند.

حاج احمد کافی با صله‌هایش چه می‌کرد؟

وی با بیان اینکه مداحان به این نکته هم توجه کنند که همه چیز پول نیست، افزود: مرحوم حاج شیخ احمد کافی در شهرهای مختلف ایران روضه‌خوانی می‌کرد و حتی خرج بعضی از آن هیأت را هم می‌داد. ایشان در آن شهرها مبالغی را برای کارهای عام المنفعه جمع‌آوری می‌کرد و اگر هم در مواقعی صله‌ای دریافت می‌کرد، زمانی که به خانه می‌رسید یک دهم آن را هم نداشت.

امام حسین (ع) خودش زندگی نوکرهایش را تأمین می‌کند

آهنسازان در پایان خاطرنشان کرد: مداحان جوان باید بدانند که نباید برای صله رقم تعیین کنند. نگران روزی و زندگی خود هم نباشند که امام حسین (ع) خودش زندگی نوکرهایش را تأمین می‌کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین