عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۶۵۴
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
حجت الاسلام شهریاری در برنامه افق فلسطین:
حجت‌الاسلام حمیدشهریاری در برنامه به افق فلسطین در خصوص سردار شهید سیدرضی موسوی گفت:شهید رضی تربیت شده مکتب حاج قاسم بود.

عقیق: حجت‌الاسلام حمیدشهریاری در برنامه به افق فلسطین در خصوص سردار شهید سیدرضی موسوی گفت: بنده توفیق داشتم دو بار با ایشان ملاقات داشته باشم که شخصیت ایشان را بسیار آرام، بی ادعا و بدون توجه به امور ظاهری دیدم. این شهید والامقام دارای لطافت روحی و سکوت خاص بود که نشانگر ناشناخته بودن شخصیتشان است.

وی شهید رضی را تربیت شده مکتب حاج قاسم دانست و ادامه داد: مکتب حاج قاسم افرادی را پرورش داده که کاملاً متفاوت‌تر از مکتب لیبرالی دنیا گرا هستند. این مکتب ناشناخته بودن و گمنامی را مزیت نفسانی محسوب می‌کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، شهرت در راستای اهداف الهی را مطلوب عنوان کرد و یادآور شد: در عصر حاضر که بسیاری به دنبال کسب شهرت هستند، برخی از افراد دارای نفس و وجود بزرگ می‌خواهند با گمنامی و ناشناخته بودن مسیر الهی را طی کنند که این موضوع بسیار ارزشمند است.

شهریاری در ادامه سخنان خود موضوع طوفان الاقصی را مورد بحث و بررسی قرار داد و تصریح کرد: یهودیان ۷۵ سال سرمایه گذاری عظیم رسانه‌ای در بحث مظلوم سازی خود انجام دادند تا جایی که مردم دنیا مظلوم بودن آن‌ها را پذیرفته بودند و سران عربی برای عادی سازی روابط از یک دیگر سبقت می‌گرفتند، ولی طوفان الاقصی این پروژه‌های عظیم را از بین برد.

وی افزود: طوفان الاقصی تاریخ ۷۵ ساله یهودیان را از بین برد. به وسیله این عملیات ذهن تسخیر شده جهانی خود را بازیابی کرد و به سر خط عدالت نزدیک شد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به نقش غزه در ایجاد وحدت اسلامی نیز بیان کرد: مسأله فلسطین به دلیل وجود مسجدالاقصی ذاتاً وحدت بخش است. این مسجد به دلیل این که قبله نخست مسلمانان است از مبانی وحدت بخش به شمار می‌آید.

وی افزود: تاریخ بسیاری از انبیا از فلسطین شکل گرفته، به همین دلیل سرزمین مقدسی برای تمام مذاهب اسلامی به شمار می‌آید که ذاتاً وحدت بخش است. امروز نیز این سرزمین غصب شده و بسیاری از کشورها نیز تلاش کردن تا این غصب از بین برود، ولی موفق نشدند. این عدم توفیق سبب شد که جهان عرب نسبت به این موضوع دچار فراموشی شود، ولی نسل پنجم این افراد شکست خورده با طوفان الاقصی ورق را برگرداند.

شهریاری مقاومت مردم غزه در مقابل هیولای صهیونیستی را برگرفته از مکتب حاج قاسم دانست و بیان داشت: نتیجه طوفان الاقصی، بازیابی وحدت در جهان اسلام خواهد بود. این عملیات به جهان اسلام و غرب نشان داد که باید از مظلومین فلسطین دفاع کنند.

وی با اشاره به این که قرآن تأکید دارد که مسلمانان باید با افرادی که می‌خواهند به آن‌ها ظلم کرده و از خانه‌هایشان آواره کنند، مماشات نداشته باشند، بیان داشت: ما با یهودیانی که به زندگی مسالمت آمیز تأکید دارند مشکلی نداریم، مشکل ما با صهیونیست و یهودی است که پرچم ظلم را بلند می‌کند و متأسفانه سران کشورهای عربی با این یهودیان رفاقت و دوستی می‌کنند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اسلام هراسی، شیعه هراسی و ایران هراسی را سه روش غرب برای مقابله با انقلاب اسلامی برشمرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین