عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۵۷۶
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۴
امام جماعت مسجد جامع رسول‌الله(ص) می‌گوید: حدود ۳ سال است که مسجد، گرمخانه و پناهگاهی برای افرادی است که در سرما سرپناهی ندارند. به لطف خدا و با کمک مردم غذای گرم، آرایشگاه رایگان، حمام و... برای این عزیزان فراهم کرده‌ایم.

عقیق: حجت‌الاسلام حمید سرمدی امام جماعت مسجد جامع رسول‌الله(ص) شهرک شهید آبشناسان شهرستان رباط‌کریم در گفت‌وگویی گفت: ما از سال ۱۳۹۹ تصمیم گرفتیم تا بخشی از مسجد را در فصل پاییز و زمستان به افراد بی‌سرپناه اختصاص دهیم و حدود ۳ سال است که مسجد، گرمخانه و پناهگاهی برای افرادی است که در سرما جا و سرپناهی ندارند.

وی ادامه داد: هر شب به طور میانگین ۴۰ نفر مهمان ما هستند. به لطف خدا و با کمک مردم غذای گرم، آرایشگاه رایگان، حمام و... برای این عزیزان فراهم کرده‌ایم تا شرایط مناسبی را در گرمخانه مسجد داشته باشند.

امام جماعت مسجد جامع رسول‌الله(ص) بیان کرد: معمولاً اینچنین برداشت می‌شود که مراجعین به گرمخانه، معتادان هستند در حالی که اینطور نیست. برای مثال در گرمخانه مسجد ما علاوه بر افراد معتاد، یک خانم باردار، چند مستأجر که از پس هزینه‌های اجاره خانه برنیامدند، یک مادر به همراه دو فرزندش و افراد بی‌سرپناه دیگری حضور دارند.

حمید سرمدی تصریح کرد: معتقدم مساجد فقط محل عبادت نیستند بلکه پایگاه فعالیت‌های مختلف و پناهگاهی برای همه افراد جامعه هستند. امیدوارم بتوانیم از تمام ظرفیت مساجد به نحو احسن استفاده کنیم.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین