عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۵۴۸
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
آیت الله جاودان:
این استاد اخلاق با بیان اینکه خداوند با شهدا معامله می‌کند، گفت: حضرت زهرا (س) نخستین و بزرگترین شهید مسیر ولایت امیر مؤمنان امام علی (ع) بودند.

عقیق: آیت الله محمد علی جاودان استاد اخلاق به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) در ایام فاطمیه در مسجد امام خمینی (ره) بازار تهران طی سخنانی اظهار کرد: شهدای کشورمان اعم از شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم حق بسیار بزرگی بر عهده ما دارند که برگزاری بزرگداشت‌ها برای آنها کوچک‌ترین کاری است که انجام می‌دهیم.

وی در خصوص ایثار در راه خداوند، ابراز کرد: گاهی فرد از ثروت و دارایی خود در مسیر الهی گذشت می‌کند و گاهی از جان خود ایثار می‌کند؛ اما گذشتن از جان در راه خدا با چیزی قابل قیاس نیست به همین دلیل خداوند برای آن بهترین پاداش‌ها را قرار داده است.

آیت الله جاودان با استناد روایت یکی از علمای بزرگ، بیان کرد: امام حسین (ع) برای خدا از همه چیز خود، اعم از اموال، دوستان، آبرو، فرزندان و جان خود گذشت کردند پس خداوند متعال هم برای او از همه چیز خود بگذارد خوب است.

این استاد اخلاق با استناد به آیه‌ای از قرآن کریم گفت: قرآن از شهدا با نام شهید نام نبرده است اگر شهید در قرآن آمده یعنی کسی که شاهد بر اعمال است. شهدا شاهد بر اعمال ما هستند. خداوند می‌فرمایند کسانی را که در راه خدا کشته شدند مرده نپندارید، آنها زنده هستند و نزد پروردگار خود روزی می‌خورند.

وی در خصوص زنده بودن شهدا با اشاره به مثالی از شهدا در دوران ما عنوان کرد: فرزند شهید سید مجتبی صالحی خوانساری یک روز پس از شهادت پدرش به امضا برنامه امتحانات توسط پدر نیاز داشت، این شهید با رجعتی زیبا، در خانه خود حضور پیدا کرده و کریمانه بر برنامه امتحانات دختر کوچک خود، امضایی سرخ می‌زند.

آیت الله جاودان با بیان اینکه بهشت در مقابل آنچه نزد خداوند برای شهدا هر خود ذخیره کرده کوچک است، اظهار کرد: شهدا نه در بهشت که نزد پروردگار خود روزی می‌خورند، درک این مطلب سخت است، آنچه انسان با جان خود درک کند بسیار قوی‌تر از چیزی است که با اعضای وجودی دنیوی خود درک کند. شهدا با جان خود حضور در نزد پروردگار را درک می‌کنند.

این استاد اخلاق افزود: رزقی که شهدا نزد پروردگار می‌خوردند جایی به دست نمی‌آید، آنها به میزانی غرق در شادمانی هستند که همواره دوستان خود را دعوت می‌کنند که به آنها بپیوندند. شهدا به بهترین شکل فضل و رحمت الهی را مشاهده می‌کنند.

وی با بیان اینکه هرچه شما برای عمل نیک در مسیر الهی زحمت بکشید از بین نمی‌رود. ابراز کرد: متقیان کسانی هستند که همه اعمال و افکار آنها کاملاً پاک است، آنها همه اعضای وجودی خود را در اختیار دارند که نه تنها دچار گناه نشوند بلکه در مسیر حق باشند. آیت الله بهجت بنده حقیقی خداوند بودند که عالم غیب را می‌دیدند.

آیت الله جاودان با بیان اینکه متقیان در جنات نعیم جاودانه زندگی می‌کنند، گفت: جنات باغ‌هایی هستند که اگر یک برگ درخت آن به زمین افتد همه زمین بهشت می‌شود، ما این جنات را به چه چیزی می‌فروشیم، مراقب باشیم جنات نعیم را با آنچه در دنیای پست است معاوضه نکنیم.

این استاد اخلاق با بیان اینکه خداوند با شهدا معامله می‌کند، گفت: حضرت زهرا (س) نخستین و بزرگترین شهید مسیر ولایت امیر مؤمنان امام علی (ع) بودند. پس از آن هم هر کس برای حمایت از ولایت امیرمومنان امام علی (ع) برخواستند شهید می‌کردند. آیت الله مصباح یزدی نیز از آبروی خود برای خداوند هزینه کرد او ظاهراً شهید نشده است اما در واقع او شهید آبرو است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین