عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۴۸۳
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۱
فرمانده سپاه تهران بزرگ گفت: آیین تشییع ۲۸۰ شهید گمنام در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در سراسر کشور برگزار می‌شود که ۱۱۰ شهید در تهران و ۱۷۰ شهید در ۳۰ استان دیگر تشییع خواهند شد.

عقیق: سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ صبح امروز در نشست خبری تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: چندین سال است که روز شهادت حضرت زهرا(س) به نام شهدای گمنام، نامگذاری شده است.

وی گفت: چند سالی است شاهد مراسمات پر از معنویت تشییع شهدای گمنام هستیم که با حضور گسترده پر از نشاط معنوی مردم در سراسر کشور برگزار می‌شود و تقارن این ایام با سالگرد ایام شهادت مظلومانه مردم عزیز غزه می‌باشد.

فرمانده سپاه تهران بزرگ ادامه داد: دنیا شاهد جنایت رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکایی ها بود که بالغ بر ۶۰ روز مردم مظلوم و مقتدر غزه زیر بمباران رژیم صهیونیستی، بالغ بر ۱۸هزار شهید تقدیم کردند که بالغ بر ۷۵ درصد آن کودکان و زنان بودند. همزمان با این ۲ مناسبت از دوران دفاع مقدس و شهادت عزیزان در غزه، مناسبتی به وجود آمد که با حضور مردم عزیز در سراسر کشور شاهد جوش و خروش آن خواهیم بود.

سردار حسن زاده عنوان کرد: با زحماتی که کمیته تفحص کشیدند امسال نیز شاهد تشییع پر شکوه شهدا و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی بر علیه مردم فلسطین در سراسر کشور خواهیم بود، امسال تشییع ۲۸۰ شهید گمنام در سراسر کشور در۲۶ آذر سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در همه استانها به ویژه مراکز استان‌ها با حضور مردم برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: پیکر ۱۱۰ شهید گمنام در تهران پایتخت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ۱۷۰ شهید در ۳۰ استان دیگر تشییع خواهد شد و طبق تقسیمات صورت گرفته، مراسمات مختلفی هم برگزار خواهد شد. این مراسم ۲ برنامه ویژه دارد که برنامه اول وداع با شهدا در شب شهادت حضرت زهرا(س) در همه استانها برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تصریح کرد: در تهران مراسم وداع با شهدا ۲۵ آذر در موزه ملی انقلاب و دفاع مقدس برگزار می شود که اطلاع رسانی شده است و بعد از این در رسانه ملی و فضای مجازی نیز اطلاع رسانی خواهد شد و دعوت می کنم از همه مردم که برنامه ریزی کنند و در این مراسم شرکت کنند.

تشییع ۱۱۰ شهید، یکشنبه ۸ صبح از مقابل دانشگاه تهران تا معراج شهدا

سردار حسن زاده بیان کرد: روز ۲۶ آذر مراسم تشیبع پیکر شهدا ساعت ۸ صبح از مقابل درب اصلی دانشگاه تهران و با برنامه‌ای در مقابل دانشگاه تهران توسط مداحان و سخنرانان برگزار خواهد شد و کاروان با عظمت و مقتدر حرکت می‌کند.

وی بیان اینکه شهدایی که قرار است تشییع شوند از مقطع تفحص مناطق مجنون، مهران، شلمچه، شرق دجله، بصره سومار، چذابه، حاج عمران و فکه هستند، گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته بعد تشییع در روز ۲۶ آذر در مکان‌هایی که برنامه ریزی شده با فواصل مختلف مراسم برگزار می شود.

فرمانده سپاه تهران بزرگ ادامه داد: تسهیلات و تمهیدات در خصوص امداد و ایستگاه صلواتی برنامه ریزی شده و محدودیت ترافیکی اطلاع رسانی از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی خواهد شد. الحمدلله تجارب خوبی را همه نیروهای انتظامی، راهور، بسیج، ارتش و سپاه دارند.

سردار حسن زاده با بیان اینکه مبدا حرکت از جلوی دانشگاه تهران و مقصد معراج شهدا است که در این مسیر شهدای عزیز تشییع می‌شوند، افزود: برنامه وداع در مدارس، دانشگاه‌ها، مساجد و ادارات بر اساس در خواست متولیان صورت می‌گیرد که همراه با فعالیت‌های هنری و فرهنگی اثر گذار با هدف انتقال فرهنگ ایثار و شهادت انجام می شود و بعد از تشییع، شهدای عزیزمان در مناطقی که مشخص شده خاکسپاری خواهند شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین