عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۴۰۷
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
صبح امروز صورت گرفت:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در کمیسیون تبلیغ و ترویج معارف قرآنی برنامه محفل را مصداق یکی از موفق ترین اقدامات در ترویج قرآن کریم تلقی می‌کنند. حوزه قرآن و عترت نقطه ثقل وحدت در جهان اسلام است.

عقیق: صبح امروز نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با عوامل و دست اندرکاران برنامه تلویزیونی «محفل» با حضور علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد، سید محمدحسین هاشمی گلپایگانی تهیه‌کننده برنامه «محفل» و سید مرتضی احمدزاده مدیر گروه معارف شبکه سه سیما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

«محفل» به عنوان بزرگ‌ترین برنامه قرآنی تلویزیون از ابتدا تا انتهای ماه مبارک رمضان سال گذشته با حضور قاریان، حافظان و استعدادهای برتر قرآنی ایران و جهان با اجرای رسالت بوذری از شبکه سه سیما پخش شد.

حامد شاکرنژاد، احمد ابوالقاسمی، حجت الاسلام غلامرضا قاسمیان، رضوان درویش از سوریه و حسنین حلو از کشور عراق، کارشناسان و میزبانان ایرانی و بین‌المللی برنامه «محفل» بودند که هر روز پیش از افطار مهمان خانه مخاطبان می‌شد.

«محفل» که با رویکرد جدید و با هدف آشنایی و انس بیشتر جامعه با قرآن کریم ساخته شده، با استقبال خوبی در فضای عمومی و میان مردم در کشور‌های مختلف اسلامی قرار گرفته است، توانسته علاوه بر آثار مثبت اجتماعی و ایجاد موج جدی اهتمام به قرآن در جامعه استقبال عمومی از مؤسسات و مراکز قرآنی را نیز افزایش دهد.

به گفته عوامل سازنده این برنامه، پویش محفلی‌ها از ماه رجب آغاز می‌شود تا نوجوانان و کودکان را با این برنامه تلویزیونی آشنا و در آنها حسی را ایجاد کند. از دیگر نکات مطرح شده در خصوص «محفل» این بود که باید ظرفیتی ایجاد کند که در حوزه قرآن هم بتوانیم سلبریتی‌هایی را به جامعه معرفی کنیم. بیش از 5 برابر مخاطبان داخلی در سطح جهانی و در میان کشورهای جهان اسلام مخاطب داشته است. 

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست ضمن اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی که این روزها در غزه در حال وقوع است، گفت: مردم غزه جلوی چشم همه ناظران شریک جرم در حال سلاخی شدن و نسل کشی هستند. اینجا جای سکوت نیست. یا با این مظلومان عالم هستیم یا در کنار ظالمان جنایتکار خون آشام و شق سومی برای این کار نیست.

اسماعیلی ادامه داد: ما این دولت را دولت قرآنی می‌دانیم و بایستی فعالیت‌های قرآنی را سرلوحه همه فعالیت‌های خود قرار دهیم. به همکاران خودمان در حوزه‌های مختلف سینما، تئاتر، موسیقی و سرود، هنرهای تجسمی، حوزه کتاب و همه همکاران هنرمند خود ابلاغ کردیم که موضوع فعالیت‌های قرآنی در صدر همه کارهاست. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه محفل گفت: در کمیسیون ترویج و تبلیغ معارف قرآنی برنامه محفل را مصداق یکی از موفق ترین اقدامات در ترویج قرآن کریم تلقی می‌کنند. حوزه قرآن و عترت نقطه ثقل وحدت در جهان اسلام است.

سید محمدحسین هاشمی گلپایگانی تهیه‌کننده برنامه «محفل» نیز در این نشست از لزوم توجه همه اقشار به قرآن کریم از خلال برنامه هایی نظیر «محفل» تأکید کرد. تهیه‌کننده «محفل» معتقد است این برنامه برای تمام اقشاری ساخته شده است که با تنوع فکری در جامعه حضور دارند و همگی می توانند مخاطب شبکه سه سیما به عنوان شبکه ای برای عموم مردم باشند. 

او با اشاره به تولید فصل دوم این برنامه گفت: در فصل دوم جنبه حضور بین المللی مهمانان افزایش خواهد یافت و در تلاشیم تا یکی از قاریان سرشناس مصری را به فصل جدید این برنامه اضافه کنیم تا ترکیب هیأت داوران تکمیل شود. 

علیرضا معاف معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد معاف نیز معتقد است که «یکی از امتیازهای محفل این است که از بینندگان خاص برنامه‌های معارفی و قرآنی توانسته عبور کند و به توده‌های مردم راه پیدا کند. بر اساس نظرسنجی‌های دقیق صدا و سیما و نهادهای مسئول نظرسنجی در کشور، بخشی از مخاطبان محفل کسانی هستند که نوعا مخاطب خیلی از برنامه‌های شبکه قرآن و برنامه‌های دینی معارفی صدا و سیما نیستند و این موفقیت بزرگ برای برنامه است که توانسته فرم تلویزیونی خوب تولید کند و در قالب یک برنامه تلویزیونی مباحث قرآنی را برای مردم، جذاب کند و عشق مردم را به قرآن افزایش دهد.»

پیمان جبلی رئیس رسانه ملی نیز پیشتر تولید برنامه‌هایی همچون محفل و حسینیه معلی را نمایانگر هم‌افزایی و مکمل همدیگر شدن دین و رسانه دانسته بود.

به گزارش فارس، ویژه برنامه تلویزیونی «محفل» که با حضور ۵ میزبان بین‌المللی و ۱۵۰ میهمان از سراسر جهان در ماه مبارک رمضان روی آنتن تلویزیون رفته بود، توانست میزان قابل توجهی از علاقه‌مندان قرآن کریم در سطح کشور و جهان اسلام را با خود همراه سازد. پس از پایان فصل نخست این برنامه، فرآیند تولید فصل دوم این مجموعه در گروه معارف شبکه سه سیما آغاز شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین