عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۸۰۸۰
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴
حجت‌الاسلام‌ فرحزاد تشریح کرد؛
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این که دل‌های اهل طاعت و اخلاص، مانند پرندگانی که میل به آشیان دارند، مشتاق لقای اهل‌بیت علیهم‌السلام می‌شود، گفت: انسان با قلب، روح و جان و محبت و عشق به ولایت، می‌تواند با صاحب‌الزمان(عج) که قطب عالم امکان و معدن خیر الهی است ارتباط برقرار کند.

عقیق: حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی (ره)، ضمن اشاره به برکات فراوان ذکر جامع و کامل صلوات؛ صلوات را یکی از مسیرهای مهم محبوب خدا شدن دانست.

وی افزود: امام هادی علیه‌السلام در روایتی می‌فرمایند «إنَّمَا اتَّخَذَ اللّه عَزَّوَجَلَّ إبراهِیمَ خَلیلاً لِکثرَةِ صَلاتِهِ عَلی مُحَمَّدٍ و أهلِ بَیتِهِ علیهم السلام»؛ صلوات زیاد فرستادن انسان را دوست و محبوب خدا می‌سازد، چرا که حبیب واقعی پیامبر و اهل‌بیت علیهم السلام هستند و هرکسی به ایشان نزدیک شود و دعا و سلام کند، او نیز حبیب خدا خواهد شد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در ادامه به سالروز ولادت سرتاسر نور امام حسن عسکری علیه‌السلام اشاره و بیان نورانی امام(ع) دررابطه‌با راه‌های ایجاد و تقویت ارتباط حقیقی و معنوی انسان با امامش را موردتوجه قرار داد و ابراز داشت: انسان با قلب، روح و جان و محبت و عشق به ولایت، می‌تواند با صاحب‌الزمان(عج) که قطب عالم امکان و واسطه فیض و خیر الهی است ارتباط برقرار کند.

فرحزاد در تشبیه اتصال مأموم با امام به اتصال قطره با دریا، با تأکید بر این که اگر قطره به دریا وصل نشود، نابود خواهد شد، اظهار داشت: امام حسن عسکری علیه‌السلام در روایتی بر این نکته تصریح می‌کنند که دل‌های اهل طاعت و اخلاص، مانند پرندگانی که میل به آشیان دارند، مشتاق لقای اهل‌بیت علیهم السلام می‌شود. طاعت به گردن انداختن طوع بندگی خدا برای رسیدن به مرتبه عبد الهی است.

وی ضمن تبیین تفاوت‌های عبد و عابد، به معانی عبادت و اطاعت اشاره نمود و یادآور شد: عمل به‌صورت ظاهری عبادت، انسان را عابد می‌کند، حال آن که عبد شدن بسیار فراتر از عابد بودن است؛ شیطان با ۶ هزار سال عبادتش، تنها عابد بود و هیچگاه به درجه عبد الهی نرسید.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر ضمن اشاره به مصادیقی دررابطه‌با تفاوت انسان عابد و عبد، تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از ما طاعت الله را مبتنی بر دل پرستی دنبال می‌کنیم و به‌نوعی بنده حال خود هستیم نه بنده خدا و خدا را آن‌گونه که خدا می‌خواهد عبادت نمی‌کنیم.

فرحزاد با بیان این که عبد، اطاعت از خدا را در تمام زندگی خود ساری و جاری می‌سازد، اظهار داشت: امام باقر علیه‌السلام در روایتی تصریح می‌کنند؛ هر اندازه خشوع بدن از خشوع دل بیشتر گردد، انسان را به وادی نفاق می‌کشاند.

وی به حدیث نبوی؛ «مَن عمِلَ في بِدعةٍ خَلاّهُ الشّيطانُ و العِبادةَ، و ألْقى عليهِ الخُشوعَ و البُكاءَ» اشاره نمود و با بیان این که هر كس به بدعتى عمل كند، شيطان او را با عبادت تنها می‌گذارد و حالت خشوع و گريه بر او می‌افکند، خاطرنشان کرد: گریه تنها آب دیده است؛ مهم این است که انسان چه دیده که گریه‌اش گرفته است؛ این که انسان در فرایند عبادت ذات اقدس الهی صرفاً برای مشکلات، کاستی‌ها و مصائب دنیایی‌اش گریه کند، هیچ ارزشی ندارد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در بخش پایانی سخنان خود، ضمن بیان داستان‌هایی دررابطه‌با التزام به اخلاص در کارها، به برخی از بدعت‌های شکل‌گرفته در جامعه اشاره نمود و اظهار داشت: نباید رضای مردم را بر رضای الهی ترجیح داد؛ اخلاص یعنی تمام کارهای خوب را تنها و تنها برای کسب رضایت الهی دنبال نماییم.

فرحزاد ضمن تأکید بر اهمیت حمایت از ملت مظلوم فلسطین تصریح کرد: رژیم غاصب صهیونیستی امنیت این ملت را نه تنها در خانه‌هایشان، بلکه حتی از مساجد، کلیسا و بیمارستان‌ها نیز سلب و بزدلانه آنها را بمباران و زنان و کودکان را نشان می‌گیرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین