عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۹۶۸
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
انتشارات شهید کاظمی از جمله ناشران فعال در حوزه دفاع مقدس است اما در کنار این موضوع آثار بسیار خوبی مرتبط با اسرائیل، اسرائیل‌ستیزی و کتاب‌های امنیتی اطلاعاتی دارد.

عقیق: عملیات موفق آمیز طوفان الاقصی و اتفاقاتی که این روزها در سرزمین‌های اشغالی در حال وقوع است، باعث شده تا بسیاری از مخاطبان بخواهند درباره وضعیت رژیم اشغالگر قدس و ماجرایی که در این سال‌ها بر فلسطینیان گذشته بیشتر بدانند. انتشارات شهید کاظمی از جمله ناشران فعال در حوزه دفاع مقدس است اما در کنار این موضوع آثار بسیار خوبی مرتبط با اسرائیل، اسرائیل‌ستیزی و کتاب‌های امنیتی اطلاعاتی دارد. مبارزه پیروزمندانه فلسطینیان در این روزهای اخیر انگیزه‌ای شد تا برخی از این آثار را معرفی کنیم:

سنگی که سهم من شد

«سنگی که سهم من شد» به قلم سید محسن امامیان، ماجرای زندگی نوزادی است به نام «هبه» که بر اثر یک سری اتفاقات از پدر و مادر مسلمان خود جدا و سرپرستی‌اش را یکی از بزرگان قوم یهود به نام شطیانا و همسرش ماریه بر عهده می‌گیرند. آن‌ها نام «دیه» را برای او انتخاب می‌کنند. دل و ذهن دیه، تحت تعلیمات شطیانا پُر از کینه نسبت به اسلام می‌شود. او تلاش می‌کند با ترفندهای مختلف، ضرباتی کاری را به قلب اسلام وارد کند.

این رمان در واقع آینه‌ای است از تلاش قوم یهود، جهت سنگ‌اندازی و تخریب شریعت اسلام. از تلاش آن‌ها جهت کشتن پیامبر در نوزادی گرفته تا چنددستگی مسلمانان بعد از فوت پیامبر. مخاطب به نوعی در جای‌جای کتاب، نفوذ و شگردهای نفوذ یهودیان را در تمام قلمرو حکومت اسلامی مشاهده می‌کند. این کتاب در 212 صفحه منتشر شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

شورای کبار از او خواسته بود به نکاح تازه مسلمانی عرب در آید. با خودش می‌گفت آخر من کجا و ازدواج کجا؟ من هنوز خودم را طفل می‌دانم و اگر رؤیایی در سر می‌پروراندم، همه کودکانه بود. آن‌هم با پسری هم‌قد خویش نه با نره خری که روزها روی شترش می‌نشیند و شب‌ها به پهلوی همان حیوان تکیه‌زده می‌خوابد و یحتمل بوی تاپاله می‌دهد.

دیه به خودش جرأت داد و رو به شطیانا گفت: «آخر همسری من با یک عرب تازه‌مسلمان چه دردی از من که هیچ، از قوم و قبیله من دوا می‌کند؟ اگر قصد انتقام دارید، تیغی دهید تا در گلوی آن مرد فرو برم و الا مرا واگذار.»

کشور فلسطین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , کتاب ,

از پمبا تا ماریانا

«از پمبا تا ماریانا» نوشته محمد قنبری روایتی است داستانی از استفاده قدرت‌های مافوق بشری و انرژی‌های شیطانی در سازمان‌های اطلاعاتی-امنیتی.

وقتی انسان‌ها به اجنه و قدرت‌های شیطانی متوسل می‌شوند، خود را از ولایت خداوند خارج می‌کنند و در بندگی شیاطین قرار می‌گیرند. امروزه استفاده از قدرت‌های ماورایی و شیطانی، در دستور کار سازمان‌های اطلاعاتی-امنیتی دنیا، برای دستیابی به مقاصد خاص سازمانی قرار گرفته است. در بین عوام هم تسخیر موکل، طلسم، سحر، جادو و... برای کوتاه کردن مسیرهای دستیابی به اهداف مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این رو می‌بایست نسبت به این‌گونه مسائل، بیش از پیش هشیار بود. این‌ها مسائلی‌ست که در این کتاب به تفصیل در قالب رُمان به آن پرداخته شده است. هرچند که داستان بر مدار یک روایت امنیتی-اطلاعاتی استوار شده است؛ اما این رمان سرشار از مفاهیم اسلامی و عقلی است که مانند چراغی مسیر برخورد خانواده‌ها با انرژی‌های فوق بشری عمدتاً شیطانی را روشن می‌کند. مخصوصاً کسانی که زندگی موفقی دارند و توسط تنگ‌نظران دچار چشم‌زخم می‌شوند و یا افرادی که احساس می‌کنند توسط انرژی‌هایی غیرقابل روئیت، دچار اذیت و آزار می‌شوند. این کتاب در 208 صفحه منتشر شده است.

کشور فلسطین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , کتاب ,

پرونده فوق سری 2040

رمان «پرونده فوق سری» اثر محمد قنبری، داستانی از جنایات رژیم صهیونیستی علیه بشریت بخصوص ایران است؛ از ترور دانشمندان هسته‌ای تا نبردهای بیوتروریسم و ربایش چهره‌های شاخص انقلاب.

ویژگی بارز این رمان، استفادهٔ نویسنده از اسناد تاریخی موثق برای فضاسازی و روایت داستانی است؛ به‌نحوی که اکثر اسامی و شخصیت‌های داستان با اسامی و مشخصات حقیقی خود وارد می‌شوند و بر مدار تخیل نویسنده، نقششان را ایفا می‌کنند. همچنین حاوی عملیات‌های پیچیدهٔ اطلاعاتی و مهیج است که با کش‌مکش‌های داستانی، مخاطب را در جریان جنایات رژیم صهیونیستی قرار می‌دهد. این کتاب در 160 صفحه نوشته شده است.

در بخشی از کتاب آمده است:

در دفتر مرکزی رئیس ستاد موساد ولوله‌ای به‌پا شده بود. فراخوانی برای تجمع تمامی افراد یهودی‌الاصل و بانفوذ صهیونیسم، مسئولان نمایندگی‌های اصلی موساد و مسئولان عالی‌رتبهٔ یهود در سرتاسر دنیا داده شد. به‌صورت کاملاً محرمانه و سرّی در قالب دعوتی عجیب و بی‌سابقه، شخصیت‌ها به‌همراه خانواده‌شان به همایشی در اورشلیم دعوت شدند. دعوت به گسترده‌ترین همایش بعد از سال 1948 که در سازمان ملل، اسرائیل را به رسمیت شناختند.

کشور فلسطین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , کتاب ,

مجموعه رمان چهار جلدی خانه عنکبوت

مجموعه رمان «خانه عنکبوت» در چهار جلد با عنوان‌های نفوذ در موساد، سکوی پنهان، اشک دشمن و شکار شکارچی اثر صالح مرسی و با ترجمه سید مهدی نورانی، روایت داستانی جوانان میهن‌پرست جهان عرب است که ایستادگی‌شان، شکست‌ناپذیری سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را به افسانه‌ای بی‌اساس بدل کرده و سست بودن این خانه را در مقابل دیدگان جهانیان به تصویر کشیده است و البته نشانه‌ای است بر پیروزی حتمی و نزدیک جوانان غیور و مؤمن جهان اسلام در برابر جنود شیطان. صالح مرسی در تقدیمیه کتاب نوشته: «تقدیم به جوانان مصر... به مردانی که هیچ‌کس همانند آن‌ها رنج نکشید. همان‌هایی که وقتی شکست کمرشکن 1967 رخ داد، در انجام وظیفه فروگذار نکردند... همان مردانی که بار صبر را بر دوش کشیدند و در راه حمایت از وطن، کوشش در کار و استقبال از خطر استوار ماندند تا آن که پیرزوی 1973 تحقق پذیرفت.»

کشور فلسطین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , کتاب ,

مجموعه پنج جلدی تبار انحراف

مجموعه پنج جلدی «تبار انحراف» به قلم مهدی طائب و دیگر نویسندگان، به تبارشناسی انحراف با محوریت یهود از قبل از تولد پیامبر صلوات‌الله‌علیه تا دوران امامت امام سجاد علیه‌السلام می‌پردازد.

خداوند متعال در قرآن کریم به‌عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین منبع اسلامی، آشکارا سرسخت‌ترین و شدیدترین دشمن مسلمانان را یهود و مشرکان معرفی می‌کند و می‌فرماید: (لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکوا)؛ یهود و مشرکان را شدیدترین و دشمن‌ترین مردم نسبت به کسانی که ایمان آورده‌اند، می‌یابی. پس از یهود و مشرکان، منافقان و دیگر دشمنان هستند که باید شناسایی و شناسانده شوند.

کشور فلسطین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , کتاب ,

دشمن شدید ( دفتر اول)

دفتر اول «دشمن شدید» به قلم مهدی طائب، با رویکرد تاریخی بصیرت‌افزایی و رصد جریان حق و باطل و دشمن‌شناسی در 328 صفحه تدوین شده است. با شناسایی و شناساندن این جریان، ریشهٔ جریانات جاری در سطح بین‌الملل، منطقه و کشور روشن خواهد شد.

دشمن شدید ( دفتر دوم)

دفتر دوم «دشمن شدید» که در 294 صفحه توسط مهدی طائب نوشته شده، پژوهشی عمیق در دشمن‌شناسی تاریخی با رویکرد تاریخ بصیرت‌افزا و رصد جریان حق و باطل است. در ادامهٔ یهودشناسی دفتر اول که به واکاوی حوادث پس از رحلت پیامبر اکرم (ص) و نقش یهود در تحریف اسلام را نمایان می‌سازد، نویسنده به چالش‌های حضرت علی (ع) در حکومتش و نقش یهود در انتقال قدرت‌ها پرداخته و با استنادات محکم تاریخی به اثبات این موضوع می‌پردازد.

کشور فلسطین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , کتاب ,

اقتصاد صهیونیسم

اقتصاد صهیونیسم از جمله موضوعاتی است که به دلیل گستردگی و تا حدودی مخفی بودن آن، کمتر پژوهشگری با دید دشمن شناسی و صهیونیسم شناسی به آن پرداخته است. در حقیقت به دلیل نفوذ صهیونیسم در عرصه‌های مختلف اقتصادی، پرداختن به این موضوع به شکل گزینه‌ای و موردی بوده و هیچ گاه به شکل کلان و کلی به موضوع اقتصاد صهیونیسم پرداخت نشده است. در بسیاری از پژوهش‌ها نیز اقتصاد اسرائیل و اقتصاد صهیونیسم جهانی، با یکدیگر خلط می‌شوند و به جای بررسی و تحلیل اقتصاد صهیونیسم جهانی، صرفاً به اقتصاد منطقه جعلی اسرائیل پرداخته شده است. کتاب «اقتصاد صهیونیسم» در جهت پر کردن خلأ یاد شده کوشیده تا یک نگاه جدید و جامع نسبت به اقتصاد صهیونیسم در مخاطبان خود ایجاد کند. این کتاب توسط موسسه مطالعات و بررسی‌های راهبردی بعثت در 339 صفحه از سوی نشر شهید کاظمی منتشر شده است.

کشور فلسطین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , کتاب ,

تو زودتر بکش 1

مجموعه چهار جلدی «تو زودتر بکش»، نوشتهٔ رونین برگمن و ترجمه وحید خضاب، روایت نیروهای عملیاتی و اطلاعاتی اسرائیل از شصت سال ترورهای موساد است.

آخرین اثر تحقیقی برگمن از پیش‌زمینه‌ها و روند تشکیلات سازمان‌های اطلاعاتی تا ترور مبارزان فلسطینی تا ترور عماد مغنیه و دانشمندان هسته‌ای و موشکی ایران است. برگمن برای به‌دست آوردن تصویری از سیر و عملکرد این دستگاه‌ها، هزاران سند (که برخی از آن‌ها محرمانه بوده و به‌صورت غیرقانونی در اختیار او قرار گرفته) و تعداد بی‌شماری کتاب و مقاله را بررسی کرده است.

اما اهمیت بیشتر این کتاب، به صدها مصاحبهٔ اختصاصی نویسنده با کسانی است که خود به‌صورت مستقیم در این سازمان‌ها حضور داشته‌اند و رتبهٔ سازمانی یا عملیاتی برخی از آن‌ها نیز در بالاترین سطح بوده و همین امر اطلاعات آن‌ها را، به‌معنای دقیق کلمه، «دست‌اول» کرده است.

در بخشی از کتاب آمده است:

در 26 جولای 1956 (4 مرداد 1335) رئیس‌جمهور مصر جمال عبدالناصر، در اقدامی ضدّاستعماری، کانال سوئز، آبراه حیاتی ارتباط بین دریای مدیترانه و دریای سرخ را ملی اعلام کرد. حکومت‌های بریتانیا و فرانسه شدیداً از این اقدام خشمگین شدند. شهروندان این دو کشور سهامداران عمدهٔ شرکت بسیار سودآوری بودند که ادارهٔ این آبراه را بر عهده داشت. اسرائیل هم به نوبهٔ خود علاقه‌مند بود [با لغو ملی شدن] امکان عبور و مرور مجدد از این کانال را پیدا کند، اما از آن گذشته، این را یک فرصت [عالی] می‌دید تا برای مصر پیام روشن و واضحی ارسال کند. بالاخره ناصر برای اعزام شبه‌نظامی‌های باریکهٔ غزه برای حمله به اسرائیل، هزینهٔ سنگینی خواهد پرداخت و اینکه جاه‌طلبی‌های آشکار او برای ویران کردن کشور [یهودی] با نیروی له‌کننده‌ای مواجه خواهد شد.

تو زودتر بکش 2

جلد دوم از مجموعهٔ «تو زودتر بکش» روایتی است «اسرائیلی»، از پیش‌زمینه‌ها و روند تشکیل سازمان‌های اطلاعاتی این رژیم که در این بین، بیش از هر چیز، بر ترورهای صورت گرفته از سوی این دستگاه‌ها (یا به تعبیر خود کتاب، «قتل‌های هدفمند» آن‌ها تمرکز دارد. نویسنده کتاب و تک‌تک راویانش، از صمیم قلب به حقانیت اسرائیل و ضرورت استمرار حیاتش ایمان دارند (و برخی از آنها، برای این باورشان دست به قتل‌های متعدد، آدم‌ربایی، شکنجه و ... هم زده و بی‌پروا و بدون خجالت، آن‌ها را در همین کتاب بازگو هم نموده‌اند)

تو زودتر بکش 3

جلد سوم از مجموعه «تو زودتر بکش» روایتی «اسرائیلی» از پیش‌زمینه‌ها و روند تشکیل سازمان‌های اطلاعاتی این رژیم است و در این بین بیش از هرچیز بر ترورهای صورت گرفته از سوی این دستگاه‌ها (یا به تعبیر خود کتاب، قتل‌های هدفمند» آنها مرکز دارد. برگمن، برای به دست آوردن تصویری از سیر و عملکرد این دستگاه‌ها، هزاران سند (که برخی از آنها، محرمانه بوده و به صورت غیرقانونی در اختیار او قرار گرفته) و تعداد بی‌شماری کتاب و مقاله را بررسی کرده است.

اهمیت بیشتر این کتاب، به صدها مصاحبه اختصاصی نویسنده با کسانی برمی‌گردد که خود به صورت مستقیم در این سازمان‌ها (یا در وقایع مورد اشاره در کتاب) حضور داشته‌اند و رتبه سازمانی یا عملیاتی برخی از آنها نیز در بالاترین سطح بوده و همین، اطلاعات آنها را به معنای دقیق کلمه «دست اول» کرده است. نویسنده کتاب و تک‌تک راویانش، از صمیم قلب به حقانیت اسرائیل و ضرورت استمرار حیاتش ایمان دارند (و برخی از آنها، برای این باورشان دست به قتل‌های متعدد، آدم‌ربایی، شکنجه و ... هم زده و بی‌پروا و بدون خجالت، آن‌ها را در همین کتاب بازگو هم نموده‌اند) ولی با تمام اینها، آنچه در کتاب آمده ضرورتاً به نفع اسرائیل نیست. شاید خود نویسنده نظری جز این داشته و گمان می‌کرده با این کار، مسیر «اصلاح» دستگاه‌های اطلاعاتی‌شان را نمایان می‌کند، ولی نمی‌دانسته که اقدام او، چطور از وحشی‌گری و «خونسردی در جنایت» و «بی‌پروایی در آدم‌کشی» صهیونیست‌ها (در طول تاریخشان) پرده برداشته و چقدر هم این پرده‌برداری را (به صورت ناخواسته) متقن و مستدل انجام داده است!

این مجموعه جلد دیگری هم دارد که جلد چهارم این مجموعه هنوز منتشر نشده است.

کشور فلسطین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , کتاب ,

فرمانده در سایه

«فرمانده در سایه» روایت زندگی اثرگذارترین فرمانده مقاومت، شهید عماد مغنیه است.

این کتاب در پنج فصل با بخش‌های متعدد منتشر شده است که در فصل اول به بیان شرح زندگی این شهید والامقام مقاومت می‌پردازد تا خواننده وقتی در فصل‌های بعد با جزئیات برخی مقاطع روبه‌رو می‌شود یک تصویر کلی از زندگانی او در ذهن داشته باشد. در فصل دوم به بحث ارتباط جهادی حاج‌عماد با مسئلهٔ فلسطین و نقش مهم او می‌پردازد. در فصل سوم به موقعیت ارتباطی او با ایران و مسئولان ایرانی، و در فصل چهارم تصویر عماد مغنیه در رسانه‌های دشمن و در فصل آخر به صحنهٔ زندگی سراسر عزت و پایداری و شهادت او مربوط می‌شود. این کتاب در 183 صفحه منتشر شده است.

بیشتر بخوانید

در بخشی از کتاب فرمانده در سایه می‌خوانیم:

حاج‌عماد همهٔ این مأموریت‌ها را با مخفی‌کاری کامل پیش می‌برد. تا جایی که حتی شخصاً از سید حسن نصرالله درخواست کرد که وجود شخصی به اسم عماد مغنیه در ساختار حزب الله را تکذیب کند. و واقعاً یک بار، در یکی از مصاحبه‌های قدیمی، از سیدحسن دربارهٔ مغنیه سؤال کردند. اتفاقاً خود حاج‌عماد داشت مصاحبه را می‌دید.

لبخندی زد و [به کسانی که کنارش بودند] گفت: «ان‌شاءالله سید توی جواب گیر نکند.» سید هم [طبق همان توصیهٔ امنیتی حاج عماد] جواب داد: «ما کسی به این نام نداریم». یک روز پسرش مصطفی از او پرسید: «اگر حزب‌الله بعد از شهادتت برایت اعلامیه شهادت صادر نکند و تو را به‌عنوان عضو رسمی‌اش معرفی نکند چه؟» جواب داد: «من از کسی چنین انتظاری ندارم. اگر مصلحتی ببیند که این کار را نکنند، هیچ مشکلی نیست».

کشور فلسطین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , کتاب ,

شهادت طلبان

مجموعه دو جلدی «شهادت طلبان» نوشته حمید داودآبادی نگاهی همه‌جانبه به تاریخچه علمیات شهادت طلبانه مختلفی دارد که در طی سال‌های مختلف در کشورهایی مانند لبنان و فلسطین، اجرا شده است؛ کشورهایی که همواره با جنگ داخلی درگیر بوده‌اند. علاوه بر این، این مجموعه به زندگی شهدایی می‌پردازد که در راه آزادی و آزادگی، جان خود را فدا کردند و نامشان را در تاریخ کشورشان ماندگار کردند.

 این اثر به دو بخش متفاوت مقاومت در لبنان می‌پردازد: مقاومت علیه اشغالگران و مقاومت علیه مداخله‌گران.

بخش اول که مقاومت علیه اشغالگران است، درباره مقابله با پیروزی ایران در جنگ با صدام است که در نهایت با توطئه مشترک میان نیروهای بعثی و صهیونیستی به حمله اسرائیل به لبنان منجر شد و بخش دوم که از حضور نیروهای غربی مانند آمریکا، فرانسه، انگلیس و ایتالیا می‌گوید که به بهانه برقراری آتش‌بس و صلح در منطقه اما به هدف نجات اسرائیل از گرداب لبنان و مقابله با مقاومت مردمی در لبنان حضور داشتند.

در هر دو بخش، عملیات شهادت طلبانه علیه متجاوزان و همچنین علیه پایگاه‌های دیپلماتیک و نظامی مداخله‌گران بررسی شده است.

کشور فلسطین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , کتاب ,

سفرنامه الی...

«سفرنامه الی...» سومین سفرنامه فائضه غفارحدادی و دهمین کتاب محسوب می‌شود. آشنایی با یک خانواده اهل غزه توسط یکی از دوستان سبب می‌شود که او در یک سفر شش روزه راهی لبنان شود. پدر و همان دوستی که باعث آشنایی او با خانواده ابویاسر شد، همراهان او در این سفر هستند. در این سفر، مکان‌های مختلف لبنان از دریچه چشم میزبان فلسطینی نشان داده می‌شود و همین مسئله باعث شده تا سرتاسر سفرنامه بوی فلسطین بدهد. آن‌ها ابتدا از بیروت در امتداد مدیترانه، به صیدا می‌روند و از میان جنگل و دشت‌های سرسبز به جنوب لبنان و مرزش با سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کنند و در پارکی به اسم ایران درباره وطنشان گفت‌وگو می‌کنند. در آسمان ملیتا غذا می‌خورند و وارد اردوگاه صبرا و شتیلا می‌شوند و جان سالم به در می‌برند.

در طول این سفر یک هفته‌ای آن‌ها یک نگاه کلی از گذشته و حال سرزمین شامات به دست می‌آورند، از داشته‌ها و نداشته‌هایشان مطلع می‌شوند و ناخودآگاه همه را با ایران مقایسه می‌کنند. فارسی بلد بودن چندنفر از خانواده میزبان و سابقه زیست آن‌ها همزمان در لبنان، ایران و فلسطین، از جمله نکات مهم و مثبتی هستند که سبب می‌شود این سفر کوتاه با شنیدن و لمس تجربه‌های ارزشمند آن‌ها غنی‌تر شود.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین