عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۸۰۶
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
حجت الاسلام پناهیان:
حجت‌الاسلام پناهیان گفت: در هر مملکتی اگر این همه تمسخر نسبت به اربعین و زیارت‌ها صورت می‌گرفت، مردم دیگر سمت این کارها نمی‌رفتند اما مردم ما اعتنایی ندارند. امسال بیشترین هجمه را به اربعین داشتیم اما یک میلیون زائر اضافه شد.

عقیق: حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه طی سخنرانی در حرم امام رضا(ع) اظهارداشت: درباره ایرانی‌ها چند آیه در قرآن داریم. یکی از آن‌ها آیه ۵۴ سوره مائده است که داریم «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا مَنْ یَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَ یُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنینَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْکافِرینَ یُجاهِدُونَ فی سَبیلِ اللهِ وَ لا یَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ ذلِکَ فَضْلُ اللهِ یُؤْتیهِ مَنْ یَشاءُ وَ اللهُ واسِعٌ عَلیمٌ؛ اى کسانى‌ که ایمان آورده‌اید! هر‌کس از شما، از آیین خود بازگردد، [به خدا زیانى نمى‌رساند]؛ خداوند گروهى را مى‌آورد که آن‌ها را دوست دارد و آنان [نیز] او را دوست دارند؛ در برابر مؤمنان متواضع، و در برابر کافران سرسخت و نیرومندند؛ در راه خدا جهاد مى‌کنند، و از سرزنش هیچ ملامتگرى هراسى ندارند. این، فضل خداست که آن را به هر‌کس بخواهد [و شایسته ببیند] مى‌دهد؛ و فضل و احسان خداوند، گسترده و [او به همه چیز] داناست.»

ویژگی ایرانی‌ها از منظر قرآن کریم

وی افزود: از پیامبر سوال کردند این قوم چه کسانی هستند؟ ایشان فرمودند: اقوام سلمان فارسی هستند. امروز این مردم به ایران اسلامی شناخته می‌شود البته اقوام فارس، منطقه‌اش فراتر از ایران امروز است.

پناهیان گفت: این قوم چه ویژگی‌هایی دارد؟ اول اینکه خداوند این‌ قوم را دوست دارد. دوم، این‌ها خدا را دوست دارند. سوم، این‌ها نسبت به مومنین فروتن هستند. چهارم، نسبت به کافران سخت‌گیر هستند. پنجم در راه خداوند می‌جنگند. ششم اینکه از سرزنش سرزنش‌کنندگان نمی‌ترسند.

امسال بیشترین هجمه به اربعین را داشتیم که دیدیم یک میلیون زائر اضافه شد

این سخنران مذهبی افزود: در هر مملکتی اگر این همه تمسخر و توهین نسبت به اربعین حسینی و زیارت‌ها صورت می‌گرفت، مردم آن مملکت دیگر سمت این کارها نمی‌رفتند اما مردم ما اعتنایی به سرزنش سرزنش‌کنندگان ندارند. امسال بیشترین هجمه را به اربعین داشتیم که دیدیم یک میلیون زائر اضافه شد. تازه پیاده روندگان به سمت حرم امام رضا(ع) در پایان ماه صفر نیز حدود دو برابر نسبت به سال قبل افزایش یافت.

وی گفت: در این آیه خداوند می‌فرماید اولین ویژگی این قوم آن است که من آن‌ها را دوست دارم.

فیلم این سخنرانی را ببینید:

تعداد بازدید : 17

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین