عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۸۰۴
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
دبیر شورای سیاستگذاری و مدیر بنیاد مهدویت استان قم:
دبیر شورای سیاستگذاری مهدویت استان قم با بیان این که بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود، منادی نگاه جدید زمینه سازی برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) و جریان مهدویت است، خاطرنشان ساخت: راه‌اندازی قرارگاه‌های محله‌ای و پیگیری امورات از این بستر، مهمترین راهبرد بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود به شمار می‌رود.

عقیق: حجت الاسلام والمسلمین ناصر شهیدی در نشست خبری تشریح برنامه های نهم ربیع الاول و آغاز امامت حضرت مهدی(عج) بنیاد فرهنگی مهدی موعود، ضمن اشاره بر اهمیت فعالیت های خبری و رسانه ای، گزارشی از برنامه ها و طرح های بنیاد ارائه نمود و گفت: بنیاد حضرت مهدی موعود، متکفل گسترش معارف عمومی مهدویت در سطح کشور است.

وی به اهم ویژه برنامه های نهم ربیع الاول اشاره و تجمع ۱۰ هزار نفری عهد جانان در مسجد مقدس جمکران را از جمله این اقدامات دانست و اظهار داشت: ویژه برنامه عهد جانان با همکاری بنیاد مهدویت در سال جاری با شعار «اجتماع منتظران بیعتی برای همیشه» برگزار خواهد شد.

دبیر شورای سیاستگذاری مهدویت استان قم با بیان این که در این مراسم آیت الله العظمی نوری همدانی و آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سخنرانی خواهند نمود، خاطرنشان ساخت: اجرای ویژه نشست های شناخت حضرت و پاسخگویی به شبهات از جمله اقداماتی است که نه تنها در مدارس حوزه علمیه، بلکه در مدارس آموزش و پرورش و دانشگاه ها نیز عملیاتی می گردد.

وی شعار مهر مهدوی، آموزش و پرورش نوید تجدید عهدنامه دانش آموزان سرزمینمان دانست و با بیان این که نیروهای مسلح نیز روز ۹ ربیع الاول اجتماع عظیمی تحت عنوان عهد سربازی خواهند داشت، خاطرنشان کرد: ویژه برنامه های مناسبت ربیع الاول در فضای مجازی از سالروز آغاز امامت ولی عصر(عج) تا ۱۷ ربیع الاول در شبکه های اجتماعی و رسانه های دانشگاهی و حوزوی اجرا خواهد شد.

مدیر ستاد تفسیر قرآن، آغاز مسابقه ملی «نقش خاتم» با محوریت مسابقه حفظ و مفاهیم چهل حدیث از مجموعه احادیث امام عصر(عج) را از جمله ویژه برنامه های ۹ ربیع امسال دانست و یادآور شد: عموم علاقه مندان می توانند با مطالعه کتاب، مشاهده پوسترها و گوش دادن به پادکست های احادیث در این مسابقه حضوری چشم گیر را رقم زنند.

وی عهد یاری را از دیگر ویژه برنامه های این ایام دانست و با تأکید بر این که خادم یارای مهدوی حضرت را می توان در تمام سطوح زندگی ترسیم نمود، اظهار داشت: طرح خادمی امام زمان در بخش جوانان و نوجوانان با عنوان عهد یاری آغاز خواهد شد.

دبیر شورای سیاستگذاری و مدیر بنیاد مهدویت استان قم نشست های مهدوی در مساجد را از دیگر اقدامات ارزشمند این مجموعه در این ایام عنوان کرد و یادآور شد: در مرکز تخصصی مهدویت حوزه های علمیه به عنوان پشتیبان علمی و محتوایی بنیاد حضرت مهدی موعود بالغ بر ۵۰۰ کارشناس تربین شده اند که پاسخگوی تقاضاهای کارشناسی است.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی پویش جشن دختران با همکاری ستاد اقامه نماز و بنیاد مهدویت را از دیگر برنامه های ۹ ربیع الاول دانست و یادآور شد: گسترش معارف مهدویت و مقابله شناختی و معرفتی با آسیب ها از جمله فرقه های انحرافی نو ظهور از اهداف و رسالت های بنیاد حضرت مهدی موعود به شمار می رود.

وی برپایی نشست های معرفتی را مهمترین پایه مقابله با آسیب های شناختی عنوان و قرارگاه فرهنگی خادم یاران مهدوی را از جمله فعالیت های این مجموعه توصیف نمود و اذعان داشت: در طرح های یاد شده، برآنیم تا قم به عنوان شهر تراز جامعه منتظر، مبتنی بر الهام بخشی در آموزه مهدویت، سلوک منتظرانه و پذیرش گفتمان انتظار در سطح کشور و جهان معرفی گردد.

دبیر شورای سیاستگذاری مهدویت استان قم با بیان این که بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، منادی نگاه جدید زمینه سازی برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) و جریان مهدویت است، خاطرنشان ساخت: راه‌اندازی قرارگاه‌های محله‌ای و پیگیری امورات از این بستر، مهمترین راهبرد بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) به شمار می‌رود.

وی در بخش پایانی سخنان خود، رونمایی از سند ملی مهدویت در سال گذشته را نوید بخش شکل گیری فعالیت های هوشمند راهبردی توصیف نمود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین