عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۰۵۶۲۶
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۰
معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد مهدی موعود(عج) بیان کرد
حجت الاسلام کفیل با بیان اینکه بهره مندی از فضایل و برکات ماه مبارک رمضان در گروی پیوند با امام زمان(عج) است، گفت: اینکه ما چقدر از این ظرفیت بهره ببریم به گنجایش و آمادگی ما باز می گردد، چه خوب که دعاهای ما رنگ و بوی مهدوی به خود بگیرد.

عقیق:حجت الاسلام «محمدصادق کفیل» در گفت و گو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان درباره ظرفیت ماه مبارک رمضان برای ارتباط با امام زمان(عج)، اظهار کرد: ما باید از همه فرصت ها برای پیوند با امام عصر(عج) استفاده کنیم اما برخی فرصت ها مهیاتر و کلیدی تر هستند.

 

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) تصریح کرد: ماه مبارک رمضان از یک جهت ماه مناجات، ذکر و قرآن است لذا به طور طبیعی می توان در دعاها محور اصلی سلامتی و ظهور امام عصر(عج) باشد، یعنی دعاهای ما رنگ و بوی مهدوی به خود بگیرد.

 

وی تاکید کرد: باید در عبادات اعم از دعا، نماز و قرآن خواندن هایمان پیوند محکم با امام زمان(عج) داشته باشیم و حواس مان باشد که امام عصر(عج) با عبادات ما خشنود شده و از دعا و مناجات ما لذت می برند.

 

حجت الاسلام کفیل با بیان اینکه می توان همه افعال و اوراد و اذکار توصیه شده برای ماه مبارک رمضان را با امام زمان(عج) پیوند داد، گفت: در ماه مبارک رمضان به قرائت قرآن سفارش و توصیه بسیار شده است، باید توجه داشت قرآن ما را به یاد امام عصر(ع) می اندازد، نباید قرآن را جدا از امام دانست، اینکه پیامبر(ص) می فرمایند: «کِتَابَ اللَّهِ وَ عِتْرَتِی» یعنی هر دو را در کنار هم می دانند و بر عدم جدایی این دو تاکید دارند.

 

وی انس با امام(ع) را انس با قرآن و انس با قرآن را انس با امام معصوم(ع) دانست و ابراز کرد: باید در تلاوت قرآن به امام حی و حاضر توجه داشته باشیم. بویژه در ماه مبارک رمضان که ظرفیت نزول قرآن را دارد و خدا خود می فرماید: «ما نُنَزِّلُهُ إِلَّا بِقَدَرٍ مَعْلُومٍ».

 

حجت الاسلام کفیل اضافه کرد: اینکه ما چقدر از این ظرفیت بهره ببریم به گنجایش و آمادگی ما باز می گردد؛ بهره وری از ضیافت الله به میزان آمادگی ما بستگی دارد، آمادگی ای که ناشی از شناخت است؛ دلیل تاکید بر افزایش شناخت و معرفت آن است که شناخت مقدمه پیوند و راه گمراه نشدن را نشان می دهد.

 

معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) با تاکید بر لزوم رمضان شناسی، گفت: رمضان ماهی است که خدا به سوی ما می آید، لذا اگر انسان رمضان را بشناسد، از این ظرفیت استفاده و ظرف وجودی اش را برای بهره وری از آن آماده می کند. اگر صرفا به روزه جسم در ضیافت الله بسنده کنیم ثواب می بریم اما بهره نه.

 

وی با بیان اینکه همه اوصاف ماه مبارک رمضان در وجود امام زمان(عج) تجلی می یابد، ابراز کرد: همه اوصاف شهرالله در لیله القدر خلاصه می شود چنان که قرآن می فرماید: «لَيْلَةُ الْقَدْرِ خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ» و مهم آنکه بدانیم نزول قرآن و عرضه اعمال همه به نقطه ای کانونی یعنی امام(ع) باز می گردد، لذا بهره مندی از فضایل و برکات این ماه در پیوند با امام عصر(عج) است.

 

حجت الاسلام کفیل درباره راه های انس با امام عصر(عج) و بهره مندی از برکات رمضان در پرتوی این انس، خاطرنشان کرد: نخستین گام شناخت است اینکه دائم از خود بپرسیم چه ماهی در حال آمدن است؟، چرا زندگی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) در این ماه تغییر می کرده است؟ چرا شعبان و رمضانِ صلحا و بزرگان تفاوت داشته است.

 

وی تاکید کرد: این تفاوت به شناخت انسان ها باز می گردد، یکی از راه های شناخت، استغفار و جدایی از گناه برای ورود به شهرالله است، خداوند ماه مبارک رمضان را قرار داده تا انسان ضیافت الله را درک کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین