عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۷۱۷
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
در نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به لزوم بازنگری در ساختار و برنامه‌های عمره مفرده و برپایی جلسه کارشناسی برای مشخص کردن هزینه‌های ارزی و ریالی این سفر معنوی تأکید شد.

عقیق: نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد.

سیدعباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت تأکید کرد که سازمان حج و زیارت برای برگزاری این سفر کارشناسی‌های لازم را انجام داده و آمادگی دارد.

بازنگری در شیوه سفرهای زیارتی به سرزمین وحی

غلامرضا رضایی، معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت نیز گفت: در تماس با طرف‌های ذی‌ربط در وزارت حج و عمره عربستان تأکید شده است که همچنان در انتظار دریافت پاسخ درخصوص درخواست‌های مطرح شده از طرف سازمان حج به عنوان متولی سفرهای زیارتی در کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین نواب همچنین با توجه به توقف هشت ساله عمره به رئیس سازمان حج و زیارت توصیه کرد که در راه‌اندازی سفر عمره برنامه‌ها و ساختارها با نگاه جدید بازنگری و برای تصویب به جلسه شورای برنامه‌ریزی ارائه شود.

وی تصریح کرد: واحدهای اجرایی و فرهنگی مرتبط با سفر عمره با ابزارهایی که در اختیار دارند همه برنامه و کارها را از قبل آماده کنند.

تأکید بر مشخص کردن هزینه سفر عمره

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین با اشاره به بررسی‌های انجام شده در خصوص قیمت سفر عمره از رئیس سازمان حج و زیارت خواست جلسه کارشناسی برای مشخص کردن هزینه‌های ارزی و ریالی این سفر را با در نظر گرفتن حقوق زائران هرچه سریعتر برگزار کند.   

رئیس سازمان حج و زیارت هم به مذاکرات خود با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص و مکاتبه انجام شده با دولت برای تأمین منابع لازم اشاره و تصریح کرد: مواردی که قرار است در شورای عالی حج برای بررسی و تصمیم‌گیری ارائه شود در جلسات کارشناسی تدوین و به تصویب اعضا رسیده است.

بیش از ۱۰۰ زائر اربعین امسال فوت شدند

در ادامه این جلسه عباس دمیرچی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر اسکان، تغذیه و تدارکات زائران عتبات عالیات درباره آخرین آمار ثبت‌نام شدگان قطعی در سامانه سماح در اربعین ۱۴۰۲ گزارش داد و گفت: در استان‌های تهران، اصفهان و خراسان رضوی به ترتیب بیشترین تعداد زائران ثبت‌نام کردند.

دمیرچی همچنین به تعداد جان باختگان زائران اربعین اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۰۰ نفر در اربعین امسال جان باختند که از این میان ۸۳ نفر بیمه بودند.

به گزارش فارس، روز گذشته نیز وزیر ارشاد از برقراری عمره مفرده در صورت تأمین اعتبار خبر داده و گفته است که نیمه دوم سال جاری این سفرها از سرگرفته می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین