عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۹۲۷
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
روز گذشته رکورد تعداد زائران مسجدالحرام پس از شیوع کرونا شکسته شد و برای نخستین‌بار در سال‌های اخیر، بیش از ۲ میلیون زائر ‌‌و ‌‌نمازگزار در یک روز به زیارت خانه خدا مشرف شدند.

عقیق:هم‌زمان با ماه مبارک رمضان تعداد زائران خانه خدا افزایش چشمگیری یافته است؛ تا جایی که روزانه تعداد قابل توجهی از زائران ‌نمازگزاران به مسجدالحرام مشرف می‌شوند.

تعداد بازدید : 224

تشرف میلیون‌ها زائر و نمازگزار به مسجدالحرام در شب گذشته

زائران برای تشرف به خانه خدا صف کشیدند

روز گذشته بیش از ۲ میلیون زائر و نمازگزار به خانه خدا مشرف شدند و در ساعت برپایی نماز جماعت تعداد زائران آنقدر زیاد بود که زائران برای اقامه نماز در خیابان‌های منتهی به مسجدالحرام صف کشیدند و نتوانستند وارد مطاف شوند. همجنین بسیاری نیز در ورودی‌های خانه خدا ساعت‌ها منتظر بودند تا بتوانند به مطاف کعبه بپردازند.

سعودی‌ها هم به منظور حفظ سلامت و امنیت زائران مجبور شدند برخی از درهای مسجدالحرام را به منظور جلوگیری از ورود زائران ببندند. 

تشرف بیش از ۲ میلیون زائر به مسجدالحرام در یک روز

پس از شیوع کرونا، رکورد تعداد زائران خانه خدا شکسته شد و روز گذشته برای نخستین بار در یک روز بیش از ۲ میلیون زائر ‌‌و نمازگزار به خانه خدا مشرف شدند. از ابتدای ماه رمضان تا ۲۱ این ماه بیش از ۲۰ میلیون زائر به خانه خدا مشرف شده بودند.

متولیان مسجدالحرام در سال‌های اخیر که کرونا، مانع تشرف میلیونی زائران چه در ایام حج تمتع یا حتی عمره مفرده شده بود، برپایی عمره رمضانیه را به عنوان تمرینی برای برگزاری حج با حضور میلیون‌ها زائر می‌دانستند و به نظر می‌رسد امسال هم که حج تمتع قرار است بدون محدودیت کرونایی برگزار شود، سعودی‌ها در حال آماده‌سازی و تدارک لازم برای حضور میلیونی زائران در مسجدالحرام هستند.

به گزارش فارس، در حج تمتع امسال سهمیه کشورها بر اساس سهمیه سال ۹۹ تعیین شده است و عربستان سهمیه اضافه به هیچ کشوری نداده است. بر همین اساس، به نظر می‌رسد در حج ۱۴۰۲ بیش از ۲ میلیون زائر از کشورهای مختلف حاجی شوند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین