عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۷۱۵
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
بنیاد کرامت رضوی با برپایی ۶ موکب در اطراف حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با ظرفیت اسکان ۱۰هزار نفر در قالب طرح «دارالکرامه» به زائران امام رئوف خدمت رسانی می کند.

عقیق: اسکان زائران دهه آخر صفر همواره یکی از اصلی‌ترین نیازهای این ایام بوده و هست؛ به ویژه آن‌ که بسیاری از زائران این نیازمند حمایت در تامین محل اسکان شبانه هستند و بیش از همه به خادمان حضرت ثامن الحجج(ع) چشم امید دارند.

اگر چه آستان قدس رضوی مسئولیت مستقیمی در این زمینه ندارد و دستگاه‌های اجرایی متولی عهده‌دار تامین این نیاز هستند، اما برای کاهش مشکل زائران پای کار آمده و همه ظرفیت‌های خود را در اختیار گذاشته است. از جمله اقدامات بنیاد کرامت رضوی در این زمینه اجرای طرح «دارالکرامه» و برپایی شش موکب اسکان در حریم حرم رضوی است تا زائرانی که فاقد محل اسکان هستند در پناه امام رئوف باشند.

خدمتی متفاوت

جعفر رئیسیان‌زاده معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی درباره طرح دارالکرامه می گوید: با فرارسیدن ایام سوگواری دهه آخر صفر و پیش‌بینی ورود حجم عظیم زائران به مشهدالرضا(ع)، دارالکرامه رضوی برای چهارمین سال اقدام به ساماندهی ظرفیت اسکان و اقامت برای آن دسته از زائرانی کرده که در روزهای تشرف، محلی را برای اقامت شبانه پیدا نکرده‌اند. همچون ایام اربعین که زائران خود را به کربلای معلی می‌رسانند و به کرامت موکب‎داران عراقی برای اطعام و اسکان امیدوارند، همه‌ساله در مشهدالرضا(ع) هم زائرانی به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند که برنامه چندروزه برای سفر به شهر امام هشتم دارند اما پیش‌بینی خاصی برای اسکان خانواده خود نکرده‌اند.

به گفته معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی برای مدیریت این شرایط، گروهی از ۴۰ خادمیار رضوی تشکیل شده که در نقاط مختلف از جمله پارک‌ها و خیابان‌های اطراف حرم گشت‌زنی دارند و زائرانی که در فضای آزاد چادر زده یا داخل خودروها خوابیده‌اند را به موکب‌های اسکان هدایت می‌کنند.

راه اندازی ۶ موکب با ۱۰ هزار ظرفیت اسکان

براساس اعلام رئیسیان‌زاده، شش موکب محوری به‌عنوان دارالکرامه رضوی به زائران دهه آخر صفر امسال خدمت‌رسانی می‌کنند و در مجموع بیش از ۱۰ هزار ظرفیت اسکان مفروش و مسقف براساس سرانه استاندارد اسکان برای پذیرایی از عاشقان امام هشتم(ع) آماده شده است.

خدمات متنوع

فضای اقامتی بیشتر حالت اسکان اضطراری دارد اما خدمات مختلفی از پذیرایی در نوبت صبحانه، ناهار و شام گرفته تا اجرای طرح‌های فرهنگی، میزهای مشاوره و غرفه‌های بازی کودک تدارک دیده شده که در موکب‌ها اجرا می‌شود.

ظرفیت پذیرایی موکب‌ها به‌تدریج کامل‌تر می‌شود و با اعلام آمادگی کانون‌های خدمت رضوی در استان‌ها، خدمات متنوع‌تری طراحی و ارائه خواهد شد. به‌طور مثال بوشهری‌ها پای کار آمده‌اند و ماشین‌های لباسشویی و اتوبخارهایی برای تنظیف لباس زائران در موکب‌ها مستقر کرده‌اند.

 

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین