عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۷۱۴
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
ظرفیت کاروان‌های عتبات زیر نظر سازمان حج و زیارت تا پایان شهریور تکمیل شد و متقاضیان زیارت عتبات می‌توانند از اول تا بیستم مهرماه سفر خود را برنامه‌ریزی کنند.

عقیق: با استقبال از سفرهای زیارتی به عتبات، ظرفیت کاروان‌های عتبات زیر نظر سازمان حج و زیارت تا پایان شهریورماه تکمیل شد.

استقبال از سفر عتبات در دهه پایانی شهریور

بر همین اساس، زائران برای تشرف به عتبات باید برای مهرماه اقدام کنند. البته تعداد کاروان‌های زیارتی در دهه پایانی ماه صفر و روزهای آخر تابستان محدود بود.

با توجه به مشکل در تأمین پرواز، تعداد کاروان‌های هوایی کم‌تر از کاروان‌های زمینی در نظر گرفته شده است که ظرفیت این کاروان‌ها هم در همان روزهای ابتدایی ثبت‌نام تکمیل شده است و زائرانی قصد زیارت عتبات به صورت هوایی را دارند، باید سفر خود را به مهرماه موکول کنند.

کاروان‌های غیرمجاز عتبات دوباره فعال شدند

این امر در حالی است که کاروان‌های غیرمجاز دوباره فعال شده و با توجه به اتمام ظرفیت کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت، سعی در جذب زائران و اعزام آنها دارند.

با توجه به پایان مراسم اربعین، برحخی از دفاتر زیارتی هنوز برای اعزام زائران اعلام آمادگی نکرده‌اند و همین هم موجب شده تا ظرفیت‌ها کاهش و کاروان‌های موجود به سرعت تکمیل شود.

هزینه سفر عتبات در دور جدید اعزام‌ها

هزینه سفرهای زیارتی به عتبات در این دوره که تا ۲۰ مهرماه پیش‌بینی شده است، به صورت هوایی حدود ۱۳ و به صورت زمینی حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

به گزارش فارس، سفرهای زیارتی به عتبات تا سوم شهریور ادامه داشت که با نزدیک شدن به ایام اربعین، کاروان‌های زیارتی اعزامی نداشتند و از ۲۰ شهریور مجدد این سفرها برقرار شدند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین