عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۶۰۸
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۶
قاضی‌زاده:
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: هر فرصتی که برای ما فراهم می‌شود، نوعی کارآموزی و کارورزی برای جامعه‌سازی امام زمان(عج) است تا بلد باشیم در زمانی که حضرت ظهور می‌کنند و حکومت جهانی تشکیل می‌دهند، زندگی کنیم. راهپیمایی اربعین یکی از این فرصت‌ها است.

عقیق: پویش «همسفر من» رویدادی است که به منظور شناسایی و انعکاس رسانه‌ای اربعین حسینی و پوشش حضور گسترده مردمی در این حرکت عظیم، از نگاه نوجوانان و جوانانی که در فضای مجازی فعالیت دارند برنامه‌ریزی شده است. اهداف این پویش دریافت روایت‌های جوانان از راهپیمایی اربعین، تولید محتوای ارزشمند با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت، ثبت خاطرات پیاده‌روی اربعین، بازنمایی سبک زندگی شهدا در فرهنگ حسینی و ... است.   

از دیگر محورهای این پویش که به همت قرارگاه مردمی فضای مجازی شاهد صورت گرفته، پیاده‌روی اربعین حسینی به نیابت از شهدا، اعزام ویژه داوطلبان به اربعین حسینی و  شرکت در برنامه تلویزیونی «همسفر من» است. به همین مناسبت امروز مراسمی با حضور سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، در دهکده نشاط ولیعصر با عنوان مراسم «بدرقه دختران شهدا و فعالان فضای مجازی» برگزار شد. در این مراسم به قید قرعه ۲۰ نفر از دختران شهدا و فعالان فضای مجازی انتخاب شدند تا صبح فردا به طور رایگان راهی کربلا شوند.  

قاضی‌زاده در این مراسم گفت: اتفاقی که در پویش همسفر من افتاده، اتفاقی جهانی است که برای فعالان اجتماعی و مردمی رخ داده است. دوستانی که از قبل در قالب‌های هیأت‌های مذهبی و ... در حوزه فضای مجازی کار می‌کردند، ما برای آن‌ها نوعی بستر و پشتیبانی فراهم کردیم تا این کار بیشتر دیده شود. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به حکومت جهانی امام زمان(عج) افزود: هر فرصتی که برای ما فراهم می‌شود، نوعی کارآموزی و کارورزی برای دوران پساظهور است تا بلد باشیم در زمانی که زمام زمان(عج) ظهور می‌کنند و حکومت و جامعه جهانی تشکیل می‌دهند، زندگی کنیم.  

وی یکی از این مصداق‌ها را سفر اربعین دانست و گفت:  در این سفر مبدأ و مقصد واحد است. یک مقصد وجود دارد و آن هم امام حسین(ع) است. هر کس به این سفر می‌رود، هر دارایی که دارد را به میدان آورده تا این وسط قرب بیشتری پیدا کند.  

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: بعضی‌ها تمام زندگی‌شان حسینی است. وقتی زندگی آن‌ها را نگاه می‌کنید، می‌بینید آتش به اختیار و بدون هیچ فرمان و دستوری، از بچگی تا زمانی که به رحمت خدا رفتند، مشغول کار برای امام حسین(ع) بودند. 

معاون رئیس‌جمهور الگوی خود را از نوجوانی، شهید چمران دانست و توضیح داد: چهره روشنفکر، انقلابی، دنیادیده، عالم و فرهیخته ایشان برای من خیلی جذاب بود. هر کس بخواهد هر مسیری را طی کند، والاترین جایگاهی که می‌تواند تصور کند که به آن برسد، شهید چمران است. با این حال او در عالم ماده چیزی برای خود نداشت و با همراهی همسرش هر چه داشت در یک کوله پشتی جمع می‌کرد. 

وی تأکید کرد: او می‌توانست مثل خیلی از تحصیل‌کرده‌ها مهاجرت کند و از کشور برود، اما این کار را نکرد.  

قاضی‌زاده در ادامه از دخترانی که قرار است راهی کربلا شوند خواست همه چیز خود را از اهل بیت(ع) بخواهند و توضیح داد: من در طول زندگی خود هر چه دارم از اهل بیت(ع) دارم. اتفاق نیفتاده چیزی از آن‌ها بخواهم به من ندهند. به ما گفته شده حتی نمک غذای خود را هم از اهل بیت(ع) بخواهید‌. با این حال چیزهایی که می‌خواهید باید بزرگ و ابدی باشد. اگر می‌خواهید دست جلوی کسی دراز کنید، فقط جلوی اهل بیت(ع) این کار را بکنید و از هیچ کس دیگری نخواهید.  

در پایان این مراسم، اسامی ۲۰ دختری که برای سفر به کربلا برگزیده شده بودند، قرائت شده و آن‌ها با چشمانی خیس از اشک شوق بر روی استیج سالن رفتند. سپس همسران شهدا با در دست گرفتن سربند‌هایی که نام زیبای امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل، امام زمان(عج) و ... بر روی آن‌ها حک شده بود، به کنار این دختران رفتند و در حالی که از آن‌ها می‌خواستند برایشان دعا کنند، سربندها را به پیشانی آن‌ها بستند.  


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین