عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۶۰۱
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
به مناسبت ایام دهه پایانی ماه صفر:
رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به شعار «آرام جان‌ها» برای برنامه‌های فرهنگی دهه پایانی ماه صفر، گفت: ۲۸۱ برنامه فرهنگی در این ایام برای زائران داخلی و خارجی پیش‌بینی شده است.

عقیق: نخستین جلسه کمیسیون فرهنگ، رسانه و توسعه فرهنگ میزبانی کارگروه ملی زیارت امروز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

تشرف سالانه ۳۰ میلیون زائر به حرم رضوی

در این جلسه، عبدالحسین طالبی، رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه ما از سال گذشته با همدلی نهادهای مختلف در سطح استان خراسان رضوی مراسم شهادت امام رضا علیه‌السلام را به خوبی برگزار کردیم، گفت: این رشد و بالندگی‌ در سال‌های اخیر ارتقا بیشتری پیدا کرده و در سطح ملی هم رخداد فرهنگی زیارت در جریان است.

وی با اشاره به اینکه حج و اربعین رویداد بزرگی است اما زیارت حرم رضوی که سالانه ۳۰ میلیون نفر تشرف پیدا می‌کنند موضوع مهمی است که البته خیلی جدی گرفته نمی‌شود، افزود: در برنامه هفتم دولت به زیارت اهتمام نداشته، در حالی که جایگاه آن غیرقابل انکار است. چرا که دهه آخر ماه صفر پس از اربعین نگاه‌ها به حرم رضوی معطوف می‌شود.

آرام‌جان‌ها شعار برنامه‌های فرهنگی در حرم رضوی

طالبی با بیان اینکه ما در سال‌های اخیر قرارگاه فرهنگی در مشهد مقدس تشکیل دادیم و تسهیلاتی برای کاروان پیاده‌روی درنظر گرفتیم، خاطر نشان کرد: دهه آخر صفر با تعطیلات تابستان همزمان شده که سال گذشته میزبان ۶ میلیون زائر بودیم و پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد زائران افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی در دهه آخر صفر، تصریح کرد: با توجه به هتک حرمت به قرآن، یکی از احادیث امام رضا علیه‌السلام که در اهمیت کلام الله است، انتخاب کرده و «آرام جان‌ها» را به عنوان شعار اصلی فعالیت فرهنگی درنظر گرفتیم.

برنامه‌ریزی برای میزبانی از زائران حرم رضوی در دهه آخر صفر

طالبی با بیان اینکه با خدمات خوبی که سال گذشته صورت گرفت توقع داریم اقدامات بهتری در سال جاری داشته باشیم، ادامه داد: سال گذشته تأکید بر موکب فرهنگی در تمام سال داشتیم که امسال این موضوع را توسعه می‌دهیم. علاوه بر این، موضوع شاهچراغ ما را موظف می‌کند بیشتر به موضوع امنیتی بپردازیم و بهتر از گذشته برنامه‌ها را اجرایی کنیم.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه زوار بین‌المللی از کشورهای حاشیه خلیج فارس و عراق در طول سال به ویژه دهه آخر صفر به حرم امام رضا علیه‌السلام مشرف می‌شوند، تصریح کرد: برای پذیرایی از زائران حرم رضوی برنامه‌ریزی شده است. همچنین حمایت از تشکل مردمی و برنامه‌ریزی برای خانواده و قشر کودک ‌و نوجوان را مورد نظر قرار داده و بسته‌های فرهنگی طراحی شده و در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

طالبی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه کنیم، حجاب است که تلاش می‌کنیم ناهنجاری ایجاد نشود، گفت: ۲۸۱ برنامه برای ایام دهه پایانی ماه صفر برای میزبانی و پشتیبانی از موکب‌ها برای زائران ایرانی و خارجی درنظر گرفته شده است. همچنین برنامه اجتماع عزاداران در صحن پیامبر اعظم حرم رضوی پیش‌بینی شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین