عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۴۳۶
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
دبیر قرارگاه مردمی قرآنی اربعین خبر داد:
دبیر قرارگاه مردمی قرآنی اربعین از راه‌اندازی موکب قرآنی در مسیر پیاده‌روی اربعین در کنار راه‌اندازی قرارگاه مردمی قرآنی اربعین برای اولین بار خبر داد.

عقیق: حجت الاسلام سید مصطفی حسینی، دبیر قرارگاه مردمی قرآنی اربعین، با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه مردمی قرآنی اربعین برای اولین‌بار در اربعین امسال گفت: در سال‌های گذشته فعالان قرآنی و عاشقان و شیفتگان ساحت مقدس قرآن و اهل بیت (ع) باتوجه به اهداف قرآنی قیام عاشورا و ماهیت قرآنی این رویداد عظیم و همچنین توصیه نبی مکرم اسلام و اهل بیت (ع) مبنی بر معیت و همراهی قرآن و عترت در کنار هم، از فرصت پیاده‌روی اربعین برای احیای معارف قرآنی و انجام فعالیت‌های قرآنی کم و بیش استفاده کرده‌اند.

وی افزود: در این میان باتوجه به اتفاقاتی که اخیراً رخ داد و هتک حرمتی که به ساحت مقدس قرآن کریم صورت گرفت، خادمان قرآن وظیفه خود می‌دانند که در ابعین امسال به صورت ویژه‌تری خدمت به ساحت مقدس قرآن کریم داشته باشند؛ لذا با توجه اهتمام فعالان مردمی رویداد اربعین در حوزه قرآن امسال قرارگاه مردمی قرآنی اربعین شکل گرفت و بر اساس آن بزرگ‌ترین موکب قرآنی مسیر پیاده‌روی اربعین را راه‌اندازی خواهند کرد.

دبیر قرارگاه مردمی قرآنی اربعین با بیان اینکه با راه‌اندازی این موکب و قرارگاه یک جریان قرآنی گسترده و عظیم در اربعین امسال شکل خواهد گرفت، گفت: این حرکت با مشارکت مجموعه‌های مختلف و مواکب دیگر که خدمات فرهنگی و اجتماعی قرآنی دارند، در عمود ۱۲۲۲ رخ خواهد داد. همچنین یک المان قرآنی در این موکب ایجاد و نصب خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه طی این رویداد بزرگ‌ترین طومار برای محکومیت هتک حرمت و بی‌ادبی به ساحت مقدس قرآن کریم، با امضای میلیون‌ها زائر حسینی رونمایی خواهد شد، اظهار کرد: ۱۱۴ موکب دیگر در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی به عنوان سفیر این جریان در اجرای پویش قرآنی قرائت و حفظ مفاهیم سوره فجر که بنا بر روایت امام صادق (ع) سوره مرتبط با امام حسین (ع) است، در این برنامه مشارکت خواهند داشت و محافل و مجالس قرآن را به نام و یاد سیدالشهدا (ع) و شهدای واقعه عاشورا برگزار خواهند کرد. البته پویش قرائت سوره فجر در واقع همان پویش ستاره‌های زمین ویژه ایام اربعین است.

دبیر قرارگاه مردمی قرآنی اربعین تصریح کرد: این محافل با حضور خادمان قرآن و فعالان قرآنی و در یک اقدام ایجابی صورت می‌گیرد و امیدواریم که زمینه ترویج قرآن و عترت بیشتری با این حرکت فراهم شود و نذورات قرآنی بتواند زمینه‌ای را برای ترویج معارف قرآن در پاسخ به اقدامی که دشمنان دین، اسلام و قرآن داشته‌اند توسط مؤمنان به انجام برسد.

یادآور می‌شود علاقه‌مندان قرآنی برای مشارکت و تعامل با این قرارگاه می‌توانند با ارسال عدد ۱۴ به سامانه ۳۰۰۰۱۴۴۲ در این طرح شرکت داشته باشند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین