عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۴۱۹
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
رئیس پلیس راهور فراجا گفت: ۳۷ هزار نفر از عوامل و همکاران برای حمایت و خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی آماده هستند.

عقیق: سردار هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره سفر اربعین گفت: سفر اربعین عملیات بسیار بزرگی را می‌طلبد که با همراهی و همکاری نیروهای مختلف انجام می‌شود. اما ماه شهریور، روزهای آخر فصل تابستان و روزهای نزدیک به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها است؛ بنابراین یکی از ماه‌های پرسفر است. در این ماه هر کسی به ذائقه خود سفر می‌کند‌ بنابراین ما همه نیروی خود را نباید متمرکز بر جاده‌های منتهی به مرزها بگذاریم.  باید به کل جاده های کشور نظارت داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: لازمه این کار این است که انظباط و تسهیل در ترددها داشته باشیم تا شاهد کاهش تصادفات باشیم. رابطه افزایش تردد با تصادف یک رابطه انکار ناپذیر است. اما باید شرایطی را به وجود آوریم تا آنجایی که می‌توانیم آمار تصادفات را کاهش دهیم.

هادیانفر در خصوص نقش مهم رسانه‌ها و خبرنگاران در کاهش آمار تصادفات بیان کرد: اطلاع رسانی و هشدارها و بازگو کردن نکات ایمنی بسیار تأثیر گذار است که رسانه‌ها و خبرنگاران در این زمینه نقش مهمی می‌توانند داشته باشند. کمربند ایمنی در تصادفات رانندگی  کاملا بازدارنده است و این اطلاع رسانی ها که وظیفه رسانه است می‌تواند سازنده باشد. 

وی در خصوص سفر اربعین افزود: یکی از نکاتی که باید  به آن توجه شود این است که ما تمام نیروی خود را برای راه آمدن زائران به مرزها می‌گذاریم. اما نکته این است که آمار تصادفات راه برگشت بیشتر از راه رفت است. زیرا مسافر خسته سفر است و آن انرژی روز اول را ندارد. همچنین بسیاری از افراد کارمند هستند و برای برگشت عجله دارند‌. ما باید یک کمپ‌هایی را به عنوان محل‌های استراحت برای مسافران مهیا کنیم تا مسافران بتوانند استراحت کنند. خواب‍ الودگی یکی از مهم ترین عوامل تصادفات رانندگی در سفر اربعین است. که استقرار پایگاه های استراحتی می‌تواند در کاهش آمار تصادفات مؤثر باشد.

رئیس پلیس راهور فراجا درباره تعداد نیروهای مستقر در جاده‌ها گفت:  تقریبا ۳۷ هزار نفر از عوامل و همکاران برای حمایت و خدمت رسانی به زائران آماده هستند. نیروها باید هرکاری که لازم است را تا قبل از روز  عملیات انجام دهند.

همچنین باید اتوبوس‌ها کنترل شوند. در سال گذشته بسیاری از راننده اتوبوس‌ها مسافران را  اذیت کردند اما امسال باید مدیریت شود که هم سود راننده و هم شرایط مسافر دچار مشکل نشود. 

وی در آخر درباره آیکن سازی جاده‌ها بیان کرد: هنوز برخی از تونل‌ها و جاده‌ها ایمن سازی نشده‌اند و باید تا روز آغاز عملیات ایمن سازی ها انجام شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین