عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۳۹۶
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
ستاد اربعین:
ستاد مرکزی اربعین در اطلاعیه شماره ۲ با اشاره به نحوه ارسال تجهیزات موکب‌ها، تأکید کرد که موکب‌داران از اختصاصی کردن ارائه خدمات به زائران ایرانی و یا شهر خاص اجتناب کنند.

عقیق: برنامه‌ریزی اربعین از ۲۷ مرداد در نظر گرفته شده است و بخش قابل توجهی از خدمات نیز از این زمان ارائه خواهد شد.

ستاد مرکزی اربعین در دومین اطلاعیه به رعایت برخی نکات توسط موکبداران اشاره کرده که متن این اطلاعیه به شرح ذیل است:

به اطلاع ملت عزیز و محبان اهل بیت (ع) و تمامی متقاضیان سفر اربعین حسینی (ع) می‌رساند:

داوطلبان و متقاضیان برپایی موکب در راهپیمایی اربعین حسینی جهت صدور پروانه فعالیت دو زبانه (فارسی و عربی) می‌بایست با مراجعه به سایت ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات که مسؤولیت مستقیم در شناسایی و تأیید مواکب سراسر کشور را دارد اقدام کرده و هرگونه فعالیت مواکب منوط به ثبت‌نام و تأیید نهایی در سایت اعلامی است. (آدرس سایت  (mokeb.atabat.org).

پایبندی به همه الزامات، ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌های مندرج در سایت مورد اشاره برای فعالیت تمامی موکب‌داران مورد تأکید است.

طبق توافق صورت گرفته با دولت عراق مقرر شد از ۲۰ ماه محرم الی ۱۵ ماه صفر سال جاری عبور مواکب از مرزهای شلمچه، مهران، چذابه، خسروی و سومار و از ۱۵ ماه صفر صرفا از مرز سومار این انتقال صورت پذیرد.

به جهت رعایت اصل میزبانی دولت و مردم عراق در ایام اربعین و همچنین ایجاد وحدت در بین خادمین و زوار، لذا تأکید می‌شود از اختصاصی کردن ارائه خدمات به زائران ایرانی و یا شهر خاص جداً‌ اجتناب کنند. موکب‌داران عزیز باید در خدمت تمامی زوار حسینی (ع) باشند و مواکب تلفیقی در شهرهای زیارتی عراق مورد تأکید ستاد مرکزی اربعین است.

با عنایت رویکرد ارائه خدمات تلفیقی با مواکب عراقی در داخل شهرهای زیارتی و نظر به ضرورت پیش‌بینی و تأمین مکفی اسکان و پذیرایی از زائران خصوصا در دهه اول ماه صفر که مواکب عراقی حضور کمتری در این برهه زمانی خواهند داشت، بایسته است تمرکز مواکب برای ارائه خدمت در پایانه‌های مرزی و کشور عراق برای دهه اول صفر باشد.

با توجه به گرمای هوا و جلوگیری از مسمومیت‌ها و شیوع بیماری‌ها پایبندی به رعایت دستورالعمل‌ها و ملاحظات ابلاغی از سوی کمیته بهداشت و درمان اربعین توسط موکب‌داران مورد تأکید است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین