عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۳۴۶
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۵
در دیدار وزرای کشور ایران و عراق مطرح شد:
وزرای کشور ایران و عراق به منظور توافق برای تسهیل در تردد زوار اربعین در مرز خسروی دیدار کردند.

عقیق: احمد وحیدی وزیر کشور ایران امروز حین بازدید از زیرساخت‌های مرز خسروی و منذریه عراق با عبدالامیر آل‌شمری وزیر کشور عراق دیدار کرد.

وزرای دو کشور در نشست برگزارشده در مرز خسروی بر استفاده از تمام امکانات دو طرف برای تسهیل در تردد زوار و رفع مشکلات سال گذشته تأکید داشتند.

همچنین دو طرف با تأکید بر 24ساعته‌شدن مرز خسروی، امنیت در دو طرف را مطلوب عنوان کردند و مقرر و توافق شد زائران به‌منظور جلوگیری از گرمازدگی برای تردد شبانه تشویق شوند.

مقرر شد قرارگاه مشترک حمل‌ونقل به‌منظور جلوگیری از مشکلات تردد زائران در دو طرف مرز و با مسئولیت استانداران تشکیل شود.

احمد وحیدی‌ در حاشیه بازدید از زیرساخت‌های اربعین در مرزهای خسروی و منذریه عراق‌ در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز با حضور وزیر کشور عراق و همراهان وی مسایل مورد نیاز برای تردد زائران و تسهیل در تردد آنها و شرایط لازم برای خدمات‌رسانی به زائران این توافقات مورد تأکید قرار گرفت.

وی با بیان اینکه امسال با توجه به گرمای هوا موضوع حمل‌ونقل، وضعیت بهتر در گذرگاه‌های مرزی، بازکردن گذرگاه‌ها، گذرنامه‌ها، مسائل مربوط به زیرساخت‌ها، سایبان‌ها، گشادگی مرز، حمل‌ونقل و مواکب و امکانات بهداشتی و هلال احمر و نیازمندی‌های زائران که در آن طرف مرز باید استقرار یابد، افزود: همچنین امکان رسیدگی به زائران و تسهیل در شرایط تردد آن‌ها امروز مورد بحث قرار گرفت و با روحیه بسیار خوب وزیر کشور عراق و همراهان وی مورد تأکید قرار گرفت.

وزیر کشور تصریح کرد: این بار سوم است که ما موضوع را مرور می‌کنیم؛ وضعیت هماهنگی بسیار بالا و خوبی با طرف عراقی در جریان است و هماهنگی‌های لازم برای ایجاد برخی تسهیلات مورد نیاز زائران نیز فراهم شده است تا یک سفر خوبی برای زائران را با هماهنگی 2 طرف داشته باشیم.

اربعین 1402 , استانداری کرمانشاه , کشور عراق ,اربعین 1402 , استانداری کرمانشاه , کشور عراق ,اربعین 1402 , استانداری کرمانشاه , کشور عراق ,اربعین 1402 , استانداری کرمانشاه , کشور عراق ,اربعین 1402 , استانداری کرمانشاه , کشور عراق ,اربعین 1402 , استانداری کرمانشاه , کشور عراق ,اربعین 1402 , استانداری کرمانشاه , کشور عراق ,اربعین 1402 , استانداری کرمانشاه , کشور عراق ,اربعین 1402 , استانداری کرمانشاه , کشور عراق ,اربعین 1402 , استانداری کرمانشاه , کشور عراق ,اربعین 1402 , استانداری کرمانشاه , کشور عراق ,

اربعین 1402 , استانداری کرمانشاه , کشور عراق ,اربعین 1402 , استانداری کرمانشاه , کشور عراق ,

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین