عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۱۸۵
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۵
ثبت‌نام اربعین ۱۴۰۲ بزودی از سوی سازمان حج و زیارت به عنوان متولی ثبت‌نام و اعزام زائران اربعین آغاز می‌شود. سرپرست معاونت عتبات سازمان حج و زیارت می‌گوید: امسال پیش‌ثبت‌نام اربعین نداریم.

عقیق: یکی از شروط تشرف به زیارت اربعین، ثبت‌نام در سامانه سماح است. ستاد مرکزی اربعین در جلساتی به اهمیت ثبت‌نام در این سامانه اشاره کرده و قرار بود که سامانه سماح از اول محرم برای ثبت‌نام از متقاضیان سفر اربعین در دسترس قرار گیرد.

امسال پیش‌ثبت‌نام اربعین نداریم

حمیدرضا محمدی، سرپرست معاونت عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه امسال پیش‌ثبت‌نام اربعین نداریم، می‌گوید: سامانه سماح در حال بروزرسانی است و در روزهای آینده ثبت‌نام از متقاضیان زیارت اربعین در این سامانه انجام می‌شود.

هزینه بیمه اربعین ۱۴۰۲ هنوز نهایی نشده است

سال گذشته از اوایل محرم پیش ثبت‌نام اربعین آغاز شد و پس از اعلام زمان ثبت‌نام نهایی، افراد برای تکمیل روند ۱۸ هزار تومان به عنوان هزینه بیمه پرداختند.

امسال هنوز هزینه بیمه زائران اربعین نهایی نشده است و با توجه به برخی از تغییرات در سامانه سماح، این سامانه برای ثبت‌نام از متقاضیان آماده نیست. با این وجود، مسؤولان سازمان حج و زیارت به عنوان متولی ثبت‌نام اربعین ۱۴۰۲ در تلاش هستند که طی روزهای آینده نام‌نویسی از متقاضیان سفر اربعین را آغاز کنند.

در سامانه سماح زائران زمان رفت و بازگشت، وسیله پیشنهادی برای تشرف به این سفر و حتی مرز خروجی هم مشخص می‌کنند تا امکانات لازم بر اساس زمان‌بندی‌ها در اختیار زائران قرار گیرد و کمیته‌های ستاد مرکزی اربعین بهتر بتوانند برنامه‌ریزی کنند.

در اربعین ۱۴۰۱ بیش از سه میلیون نفر در سامانه سماح نام‌نویسی کردند که ۹۰ درصد آنها مرز زمینی را برای سفر به عراق اعلام کرده بودند.

زائران تمدید گذرنامه خود را به نزدیک اربعین موکول نکنند

امسال پیش‌بینی تشرف بیش از سه میلیون زائر ایرانی به حماسه اربعین شده است. همچنین با مذاکرات صورت گرفته با طرف عراقی، آنها به جای برگه ویژه اربعین، گذرنامه ویژه اربعین را مورد پذیرش قرار دادند. این گذرنامه که صدور آن ۵۰ هزار تومان اعلام شده، فقط برای ایام اربعین بین ایران و عراق معتبر است.

به گزارش فارس، ستاد مرکزی اربعین از متقاضیان زیارت اربعین خواسته که تمدید گذرنامه خود را به روزهای منتهی به اربعین موکول نکنند. گذرنامه بین‌المللی زائران اربعین باید حداقل ۶ ماه از زمان اعزام معتبر باشد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین