عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۳۴۰
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
پس از عاشورای حسینی:
هزینه سفر هوایی عتبات که در دهه نخست محرم ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود، با کم شدن تقاضا برای این سفر‌ها به ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کاهش یافت.

عقیق: سفرهای زیارتی به عتبات در دهه اول محرم بسیار پررونق بود و ظرفیت کاروان‌ها به سرعت تکمیل شد. در دهه نخست محرم، روازنه بیش از ۳۵ کاروان به عتبات اعزام شدند که ۹۰ درصد آنها به صورت زمینی به عراق سفر کردند.

کربلا در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی میزبان بیش از ۱۶ میلیون زائر از کشورهای مختلف بود که با اتمام عزاداری عاشورا، حرم‌های مطهر هم خلوت‌تر از روزهای گذشته شده است.

هزینه سفر هوایی عتبات بعد از عاشورا

بسیاری از افراد سفر به عتبات را در دهه نخست محرم انتخاب کرده بودند و اکنون تقاضا برای این سفرها کاهش یافته است. همین امر هم موجب شده تا هزینه سفر هوایی عتبات نسبت به دهه نخست کم‌تر شود.

هزینه سفر عتبات در محرم هم‌زمان با مرداد از سوی سازمان حج و زیارت متوسط ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان اعلام شد که اکنون هزینه سفر هوایی عتبات در روزهای آینده کاهش یافته و به ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.

با توجه به گرانی بلیت پروازهای عتبات، ظرفیت سفرهای هوایی به عراق زیر نظر سازمان حج و زیارت هم تا عاشورا محدود بود. با این وجود، سازمان حج و زیارت سعی کرد هزینه بلیت پرواز را تا حدودی برای زائران تعدیل کند.

به گزارش فارس، ثبت‌نام سفر عتبات به صورت هوایی و زمینی تا پایان مرداد ادامه دارد و افراد می‌توانند در یکی از کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت به عراق سفر کنند. هزینه سفر زمینی عتبات از ۶ میلیون تومان تا هفت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین