عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۷۰۱۱
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۷
تصاویر|
در اختتامیه مستند «آبروی کوچه‌ها» با حضور خانواده شهدا، به اهمیت معرفی هر شهید به عنوان قهرمان‌ واقعی اشاره شد. رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران هم گفت: خانواده شهدا بزرگ‌ترین رسانه برای معرفی شهید هستند.

عقیق: آیین اختتامیه مستند ۲۶ قسمتی «آبروی کوچه‌ها»، امروز ۲۵ تیر در هتل پارسیان واقع در خیابان انقلاب، با حضور خانواده‌های شهدا برگزار شد.

در این مراسم که مانند میهمانی خانوادگی گرم و صمیمی بود و خانواده‌های شهدا به راحتی با یکدیگر ارتباط صمیمانه برقرار می‌کردند، بر سر هر میز تصویر یکی از ۲۶ شهید قرار داده شده بود تا خانواده‌های آن‌ها گرد عکس عزیزان خود بنشینند. حتی برخی از آن‌ها تصویر شهیدشان را با خود آورده و در کنار عکس‌های دیگر قرار می‌دادند.


خانواده شهیدان علی انصاری از شهدای مدافع حرم و مجید خدابنده‌لو از شهدای نیروی انتظامی

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و محسن برمهانی، معاون سیمای رسانه ملی نیز از جمله حاضران و سخنرانان این مراسم بودند. در ابتدای مراسم نیز بخش‌هایی از مستند «آبروی کوچه‌ها» بر پرده سالن به نمایش در آمد.

این مستند که هر جمعه شب از آنتن شبکه پنج سیما میهمان خانه‌ها بود، در هر قسمت به سراغ خانواده، دوستان و همسایه‌های یکی از شهدای استان تهران رفته و روایت‌های شنیدنی و متفاوتی از زندگی آن شهید را برای مخاطبان به تصویر می‌کشید.


خانواده شهیدان علی بلورخانی از شهدای هوافضا و حمید دنیامالی از شهدای دفاع مقدس

قهرمانان واقعی را باید مرتب معرفی کنیم

قاضی‌زاده در ابتدای مراسم ضمن تشکر از عوامل زمینه‌ساز برنامه آبروی کوچه‌ها که محورش حفظ و پاسداشت یاد و نام شهدای عزیز است، گفت: با گذر زمان، خطراتی که در دورانی ما را تهدید می‌کردند، مانند جنگ هشت ساله ایران و عراق و داعش، فراموش می‌شوند. به تبع آن ممکن است قهرمانان نیز از یادها بروند.

رئیس بنیاد شهید تأکید کرد: لازم است قهرمانان واقعی ما مرتباً برای عموم مردم و به خصوص برای نسل نو و جوان معرفی و درباره آن‌ها صحبت شود.


خانواده‌های شهدا رضا شفیعی و بهنام میرزاخانی از شهدای آتش‌نشان

بزرگ‌ترین رسانه معرفی شهدا، خانواده‌ آن‌ها هستند

وی با بیان اینکه افرادی که شهید را درک کردند، همچون مادر، پدر، خواهر، همسر، فرزندان شهید، به دلیل ارتباط بهتر با شهید، بزرگ‌ترین رسانه برای معرفی شهید به شمار می‌روند، بیان کرد: اخیراً با جمع بزرگی از خانواده شهدا در محضر مقام معظم رهبری بودیم. ایشان به خانواده‌ها فرمودند شما باید معرف شهدای خود در جامعه خود باشید.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه خانواده شهدا بزرگ‌ترین راوی برای آن‌ها هستند، گفت: مقام معظم رهبری معتقد بودند شهدای محله، افرادی قابل افتخار هستند. واقعاً شهدا، آبروی کوچه‌ها و محلات به شمار می‌روند. تمام افرادی که در آن محله زندگی می‌کنند، باید با شهید و خانواده شهیدپرور آشنا شوند. موضوع این مستند آشنایی مردم محل با شهدا بود. مستند آبروی کوچه‌ها بر محوریت همین تفکر ساخته شد.


خانواده‌های شهدا سید محمد حسینی فردوئی از شهدای اقتدار و شهید مسعود کرمانی از شهدای دفاع مقدس

خانواده‌های شهدا تمدن‌سازی می‌کنند

معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: با کمک صدا و سیما و برخی رسانه‌ها در حال ساخت سلسله برنامه‌هایی با محوریت آشنایی دختران و پسران نوجوان با شهدا هستیم. هدف از ساخت این برنامه، این است که دیگران ذهن فرزندان ما را با قهرمانان خیالی خود پر نکرده و آن‌ها را تحت عنوان قهرمانان واقعی جا نزنند.

وی با تقدیر از خانواده‌های شهدا، ادامه داد: خانواده شهدا رسالتی زینبی بر دوش آن‌ها است. آن‌ها پیام شهدا را در طول تاریخ منتقل و در پی آن تمدن‌سازی و مکتب‌سازی می‌کنند.


خانواده‌های شهدا حسین نعمتی از شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهید حمیدرضا زمانی از شهدای مدافع حرم

مسئولیت خانواده شهدا مانند مسئولیت زنان کربلا است

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه نهضتی تربیتی برای نسل‌های آینده بر دوش خانواده شهداست، به تبیین اهمیت واقعه کربلا پرداخت و افزود: همان طور که فرزندان، همسران و خواهران بر جای مانده از شهدای کربلا، از ۱۴۰۰ سال پیش ما را حسینی بار آوردند و این نهضت را ادامه دادند، همین مسئولیت امروز بر دوش خانواده شهدا است.

معاون رئیس‌جمهور خطاب به خانواده‌های شهدا گفت: از اینکه یاد شهید خود را زنده نگه داشتید، درباره آن‌ها گفت‌وگو می‌کنید، حضور اجتماعی دارید و در ساخت این برنامه به ما کمک کردید، از شما تشکر می‌کنم. امیدوارم این جریان در استان‌ها، شهرستان‌ها و روستاهای مختلف ادامه پیدا کند تا کم‌کم تبدیل جریانی اجتماعی و عظیم شود.

در مستند آبروی کوچه‌ها، شهید سجاد عفتی، محمود شفیعی، علی بلورخانی، علی امرایی، داوود غفاری، حمید دنیامالی،  امیر کمندی، مجید خدابنده‌لو، بهنام میرزاخانی، رضا شفیعی، سیدمحمد حسینی فردویی، حسین نعمتی، محسن گلستانی، قدرت تقی‌زاده، علیرضا رضایی، مسعود کرمانی، مرتضی ابراهیمی، مهدی بختیاری، میثم نجفی، مصطفی محمد میرزایی، سعید انصاری، عباس آبیاری، مهدی قاضی خانی، بشیر توانایی‌پور، حمیدرضا زمانی، رضا مومنی و سعید شاهدی معرفی شدند.

در پایان مراسم معاون سیمای رسانه ملی به کنار میزهای خانواده‌های شهدای حاضر در سالن رفته و با اهدای لوح تقدیر از آن‌ها قدردانی کرد.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین