عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۵۵۶
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۱
در یادمان شلمچه صورت گرفت:
چهره شهید علی شاه‌آبادی با همان عکس لحظه شهادتش در خاطرات جبهه مانا شد،‌ منتها این روزها با رونمایی از کتابی با عنوان «قصه ننه علی»، بار دیگر نام این شهید بر سر زبان‌ها افتاده است، چراکه مادرش زندگی متفاوتی دارد.

عقیق: آیین رونمایی از کتاب متفاوت «قصه ننه علی» با حضور مادر شهیدان شاه آبادی و نویسنده کتاب آقای مرتضی اسدی و با حضور سه راوی برجسته کشوری حسین یکتا، حسین کاجی و محمد احمدیان در یادمان شلمچه رونمایی شد.

در این مراسم بسیار معنوی که با حضور خیل کثیری از زائران شهدا در یادمان شلمچه برگزار شد، مادر شهیدان شاه‌آبادی به بیان خاطراتی از فرزندان خود پرداخت و در پایان سخنان خود همگان را به حمایت از رهبر انقلاب توصیه کرد.

حسین کاجی در این جلسه زنده نگه داشتن عظمت خانواده شهدا مخصوصاً مادران شهدا را ضروری دانست و بیان داشت: تصویر بسیار معروف شهید علی شاه‌آبادی را بارها دیده‌ایم، ولی کمتر کمی می‌دانست که ۱۲ سال پیکر این شهید در همین شلمچه مفقود بوده و مادر این شهید که سختی‌‌های عجیبی و طاقت فرسایی متحمل شده است که گوشه‌ای از آن در کتاب آمده است.

محمد احمدیان از راویان دفاع مقدس نیز در این جلسه با بیان خاطراتی از شهدا و چشم انتظاری مادران شهدا، اظهار داشت: وقتی کتاب «قصه ننه علی» را خواندم به خود گفتم حتماً باید در این مراسم حضور داشته باشم و از این مادر با عظمت و بسیار صبور به سهم خود عرض ارادت خود را بیان کنم.

حسین یکتا از راویان برجسته کشور نیز طی سخنانی در این مراسم معنوی، ابراز  داشت: این کتاب «قصه ننه علی» بی‌نظیرترین و متفاوت‌ترین کتاب‌های منتشر شده در حوزه مادران شهدا است که توصیه می‌‌کنم همه مخصوصاً بانوان و افرادی که دچار مشکلات خانوادگی هستند این کتاب را حتماً بخوانند.

وی همچنین از مادر شهید خواست همه زائران در شملچه را پیش فرزندان شهید خود شفاعت کند و دعاگوی همه زائران شهدا باشد.

در پایان جلسه، آیین رونمایی از کتاب « قصه ننه علی» و تقدیر از نویسنده کتاب برگزار شد.

۴ عکسی که به جای پیکر شهید به خانه بازگشت

ناگفته نماند کتاب «قصه ننه علی» به همت انتشارات حماسه یاران و با نویسندگی مرتضی اسدی در ۱۸۸ صفحه به چاپ رسیده است. این کتاب روایت زندگی زهرا همایونی، مادر شهیدان امیر و علی شاه‌آبادی است.

به گزارش فارس، احمد دهقان، نویسنده کتاب سفر به گرای ۲۷۰درجه در توضیح این عکس، به عنوان شاهد عینی این تصویر می‌گوید: عکس مربوط به ۲۱ دی‌ماه سال ۱۳۶۵، سومین روز عملیات کربلای پنج در شلمچه است. وقتی که گروهی از نیروهای ایرانی در محاصره نیروهای عراقی گیر افتاده بودند. توی یکی از سنگرها، عباس حصیبی (شهید سمت چپ در عکس) و علی شاه آبادی (شهید سمت راست که یکی از سمینوف چی‌های دسته ادوات بوده)، کنار هم نشسته بودند که تیر سمینوف عراقی به سر حصیبی می‌خورد و رد می‌کند و به سر دومی می‌خورد. سر حصیبی را باند پیچی کرده بودند. عکس را هم رضا احمدی با دوربین علی شاه‌آبادی گرفته است.

این در حالی است که در لحظه‌ شهادت علی شاه‌آبادی، چهار عکس از او با دوربین عکاسی‌اش ثبت شد و این عکس‌ها تا زمان بازگشت پیکرش، تنها یادگاری‌های او برای خانواده‌اش بود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین