عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۷۵۴
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۹
تصاویر|
مسجد کوفه در آستانه سالروز شهادت مسلم بن عقیل، سفیر امام حسین علیه السلام با پارچه‌های عزا سیاهپوش شد.

عقیق: حضرت مسلم بن عقیل در نهم ذی‌الحجه سال ۶۰ قمری حدود یک ماه قبل از واقعه عاشورا، در کوفه به شهادت رسید.

حرم مسلم بن عقیل در مسجد کوفه است و بسیاری از زائران عتبات، به این مکان مقدس هم مشرف می‌شوند. در آستانه سالروز شهادت حضرت مسلم بن عقیل، سفیر امام حسین علیه‌السلام مسجد کوفه سیاهپوش شد.

همچنین در مراسمی خادمان این مکان مقدس به عزاداری پرداختند و پرچم گنبد حرم حضرت مسلم بن عقیل علیه‌السلام را تعویض کردند. بر همین اساس، پرچم یا سفیر الحسین (ع) بر فراز گنبد حرم آن حضرت نصب شد.

حضرت مسلم بن عقیل، پسر عمو و از یاران باوفای امام حسین علیه‌السلام بود. او وقتی که وارد کوفه شد، سعی کرد تا از مردم کوفه برای سیدالشهدا علیه‌السلام بیعت بگیرد. اما وقتی عبیدالله بن زیاد به کوفه آمد و حاکم آنجا شد، مردم کوفه را درباره بیعت با امام حسین علیه‌السلام تهدید کرد و به مأمورانش دستور داد که بیعت کنندگان را کشته و اموالشان را مصادره کند.

با این وجود، مسلم بن عقیل مخفیانه با دوستداران اهل بیت علیهم‌السلام ارتباط داشت. تهدیدهای عبیدالله بن زیاد آنقدر افزایش یافته بود که دیگر مسلم تنها بود و جایی هم برای ماندن نداشت. مسلم ناچار شد تا به زنی به نام طوعه پناه ببرد و در خانه او مخفی شود. پسر طوعه، صبح روز بعد، خبر  حضور مسلم را به عوامل حکومت رساند و ابن زیاد گروهی ۷۰ نفره را به محمد بن اشعث داد که مسلم را دستگیر کند و به قصر بیاورند. در نهایت سر مبارک مسلم را جدا کردند و بدنش را از بالای قصر به زمین انداختند.

در ادامه تصاویری از سیاهپوش شدن حرم حضرت مسلم بن عقیل علیه السلام در مسجد کوفه را مشاهده می‌کنید:


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین