عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۷۲۲
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹
در رویداد ملی نهضت صورت گرفت:
در رویداد ملی نهضت از دختر ایران، آرمیتا رضایی‌نژاد تقدیر شد. همچنین چند تن از مبلغان، فعالان هنر و رسانه و شهروندانی که در نشر خوبی‌ها نقش داشته‌اند، در این مراسم مورد تجلیل واقع شدند.

عقیق-علی جواهری: در رویداد ملی نهضت که در آستانه یکم تیرماه سالروز تأسیس سازمان و روز تبلیغات و اطلاع رسانی دینی با حضور حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و مدیران ارشد سازمان، در سالن سوره حوزه هنری برپا شد از فعالان عرصه تبلیغ در عرصه‌های گوناگون تقدیر شد؛ مهمان ویژه این مراسم آرمیتا، دختر شهید هسته‌ای داریوش رضایی‌نژاد بود که از اقدام او برای سخنرانی مقابل رییس آژانس انرژی اتمی تقدیر بعمل آمد.

تقدیر از دختر ایران / حجت‌الاسلام قمی: همه باید مبلغ اسلام باشند

نشر خوبی خود امری تبلیغی است

حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی ضمن خوشامدگویی به حاضران در مراسم رویداد ملی نهضت، روز تبلیغ را یادآور نام و یاد شهید غلامحسین حقانی، نخستین مسئول سازمان تبلیغات اسلامی دانست و گفت: «مبلغان حقیقی شهدا هستند و خانواده شهدا که چون کوه ایستاده‌اند و نورچشمان ما هستند، اما امروز از افرادی تقدیر می‌شود که به طریقی در تبلیغ و ترویج اسلام ناب سهم و نقشی موثر دارند.»

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با ذکر این نکته که نحوه خدمت به تبلیغ اسلام شکل‌های مختلفی دارد به حضور علی نیکزاد، نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در این مراسم و تقدیری که از او بعمل آمد، اشاره کرد و اظهار داشت: «آقای دکتر که در مجلس برای ترویج قرآن و هیئت و مجموعه‌های فرهنگی، دلسوزانه و دغدغه‌مندانه قدم برمی‌دارند هم به نحوی دیگر خادم تبلیغ اسلام محسوب می‌شوند و ما به عنوان انجام وظیفه می‌توانیم صرفا از تعداد اندکی از همه عزیزانی که در این ساحت فعالیت دارند، تقدیر کنیم.»

حجت الاسلام محمد قمی یکی از دغدغه‌های سازمان تبلیغات اسلامی در سال‌های اخیر برای برگزاری رویداد ملی نهضت را تقدیر از افرادی دانست که به نوعی در «نشر خوبی ها» فعال بوده اند و آن را از وظایف این سازمان عنوان کرد و گفت: «نشر خوبی خود امری تبلیغی است. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرموده اند «هرکه خوبی را نشر بدهد مانند کسی است که با سختی و مشقت آن خوبی را انجام داده باشد». همچنین مرام امیرالمومنین باید در جامعه ما ترویج داده بشود که فرمودند: «خوبی کردی آن را بپوشان، اما اگر خوبی دیدی آن را به دیگران بگو!» این روش علوی در جامعه وجود دارد، اما باید گسترش یابد.»

وی در ادامه نشر خوبی‌ها را یکی از مهم‌ترین محور‌هایی دانست که باید به طور جدی دنبال شود و سپس ضمن اشاره به کلام معصومین در زمینه ترویج خوبی به سخن دیگری از پیامبر بزرگوار اسلام استناد کرد که «فریبکار کسی است که خوبی را می‌پوشاند و بدی را فریاد می‌زند» و در این زمینه افزود: «این کلام برای رسانه‌هایی معاند مانند ایران اینترنشنال صدق می‌کند که با همین روش به ذهن جامعه و جوانان یورش می‌برند.»

رییس سازمان تبلیغات اسلامی همچنین مردمی شدن تبلیغ را فرمان امام راحل عنوان کرد و گفت: «تبلیغ اختصاص به روحانیت ندارد و همه باید مبلغ اسلام باشند. روحانیت سررشته دار تبلیغ هستند، اما تبیین و روشن کردن حق و تبلیغ خوبی‌ها وظیفه‌ای همگانی است.»

حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی به نمونه‌های تاریخی در صدر اسلام اشاره کرد که رسول اکرم صلوات الله علیه و آله و سلم و امیر مومنان علیه‌السلام در برهه‌های مختلف زمینه‌هایی فراهم کردند تا مردم، دین را برای گروهی دیگر از مردم تبلیغ کنند و دراین باره گفت: «خود مردم هستند که همدیگر به محکم ایستادن دعوت می‌کنند. هرچند سررشته تبلیغ اسلام در دست علما و اندیشمندان است، اما باید راهی یافت تا مردم در امر تبلیغ و نشر خوبی‌ها سهم و نقش بیابند.»

رییس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان نیز گفت: «خادم تک تک این مردم هستیم که برای هر خوبی که در خانواده و اطرافیان شان می‌بینند آن را درک می‌کنند و اهل نشر و ترویج آن هستند.»

 

نهادی برای تبلیغ اسلام از طرح‌های اولیه امام بود

همچنین در ابتدای این مراسم که با قرائت قرآن کریم و تفسیر کوتاهی از آیات تلاوت شده آغاز به کار کرد با دعوت راحله امینیان، مجری این آیین، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی، قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی به روی صحنه آمد و ضمن خیرمقدم به حاضران گفت: «وقتی که جهاد تبیین به عنوان یک فریضه فوری و قطعی بر دوش ما قرار گرفت، معرفی کسانی که قدم مؤثری در این جهاد عظیم روزگار و در مواجهه با جنگ شناختی عصر حاضر بر می‌دارند، یک جهاد دیگر محسوب می‌شود. امروز به بهانه سالگرد تأسیس این شجره مبارکه تبلیغ دین گرد آمده‌ایم که حضرت امام در کشف الاسرار فرموده بودند یکی از طرح‌های اولیه‌ای که در ذهن مبارکشان شکل گرفت، تأسیس مرکزی با عنوان «اداره تبلیغ اسلام» بود. ایشان از همان ابتدا در نظر داشتند یک جریان و دستگاهی برای این مهم باید پدید بیاید و امورات تبلیغی را سازمان‌دهی کند. بر همین اساس ما چنین روزی را قدر می‌دانیم و تلاش می‌کنیم از کسانی که در اقصی نقاط کشور بدون هیچ مقام رسمی و جایگاه شغلی، فقط و فقط برای رسالت تبلیغ فعالیت می‌کنند، قدردانی کنیم؛ چون تبلیغ از رسالت‌های الهی است که خداوند بر دوش ما قرار داده و این تنها اختصاص به طلاب ندارد و بر همه ما مسلمانان واجب است.»

در این مراسم دختران خردسال گروه سرود احسان به اجرای برنامه پرداختند که مورد توجه و استقبال قرار گرفت.

تقدیر از فعالان تبلیغ و نشر خوبی‌ها

در این مراسم با تجلیل از یاد شهدای مدافع امنیت، از فعالان تبلیغ دینی، اهالی فعال هنر و رسانه در زمینه فرهنگ دینی و انقلابی و شهروندانی که در نشر خوبی فعالیت داشته‌اند، تقدیر بعمل آمد.

با دعوت مجری مراسم، پدر شهید روح‌الله عجمیان و پدر شهید آرمان علی‌وردی، حجت‌الاسلام محمد قمی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی، قائم مقام سازمان و حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی، معاون فرهنگی این سازمان روی صحنه آمدند تا جوایز و یادبود مراسم را به منتخبان اهدا کنند.

در نخستین بخش تقدیرها، از حجت‌الاسلام حسین رنجبر، روحانی فعال در عرصه محرومیت‌زدایی از چند روستای استان بوشهر، منصوره کوشکی، همسر امام جماعت مسجدی در حاشیه مشهد که خانه‌اش را درخدمت کار‌های خیر قرار داده، حجت‌الاسلام علی سرلک که در اغتشاشات سال گذشته نقش موثری در روشنگری اجتماعی ایفا کرد و همچنین از احمد حاجی شریف و ابوالفضل بهرام‌پور به عنوان پیشکسوتان عرصه ترویج فرهنگ قرآنی تجلیل شد.

در دومین بخش این مراسم نیز اهالی هنر و رسانه که در امر ترویج فرهنگ دینی و انقلابی نقش موثری داشتند، تقدیر بعمل آمد؛ حسن روح‌الامین، نقاش، سربازروح‌الله رضوی فعال رسانه‌ای، حسین حقیقی، خواننده، محمدرضا شفیعی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون، مریم شعبانی، کارگردان تئاتر و محمدحسین نیرومند، کاریکاتوریست در این بخش مورد تقدیر قرار گرفتند. همچنین از سپیده بابایی، بانوی ورزشکاری که مدالش را به خانواده شهید طهرانی مقدم تقدیم کرد، علی نیکزاد، نماینده مجلس که به عنوان پشتیبان حوزه تبلیغ معرفی شد و حسین شاهمرادی، رییس شبکه چهار سیما برای ساخت برنامه «شیوه» که نقش موثری در روشنگری جامعه در اغتشاشات سال گذشته داشت، تقدیر به عمل آمد که شاهمرادی در این مراسم حضور نداشت.

در سومین و آخرین بخش نیز از دکتر سیده ریحانه آل رسول که مهریه خود را چندین کار خیر اعلام کرده به همراه همسرش، مصطفی جاوید، نگهبان بوستان رضویه مشهد که کیف گمشده‌ای پر از پول و طلا را به صاحبش بازگردانده، غلامرضا رحیمی، صاحب‌خانه اصفهانی که تخفیف‌های زیادی به خانواده‌های دارای فرزند می‌دهد و حجت‌الاسلام علیرضا سرخوش که کمک‌رسان زلزله‌زدگان خوی شد، تقدیر صورت گرفت. مهمان ویژه این رویداد و فرد دیگری که مورد تقدیر قرار گرفت آرمیتا رضایی‌نژاد بود. دختر شهید رضایی‌نژاد که با سخنرانی‌اش به زبان انگلیسی مقابل رافائل گروسی از تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران گفت و به عنوان دختر ایران زبان گویای مردم شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین