عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۶۷۳
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶
عکس و فیلم|
مسئول اجرایی موسسه و هیأت آئین حسینی گفت: هیأت ما در رده کودکان و نوجوانان یک رویکرد تربیتی دائمی دارد که در ۴ فصل سال به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود. افراد حاضر در این دوره‌ها، اعضای هیأت نوجوانان ما را تشکیل می‌دهند.

عقیق:حسین مرادیان مسئول اجرایی موسسه و هیأت آئین حسینی در گفت‌وگویی با اشاره به برنامه‌های تربیتی ویژه این هیأت برای کودکان و نوجوانان در ایام تابستان اظهارداشت: هیأت آئین حسینی در رده کودکان و نوجوانان یک رویکرد تربیتی دائمی دارد که در 4 فصل سال به صورت دوره ای برگزار می‌شود. هسته اصلی کودکان و نوجوانان این دوره با رویکرد مسئولیت سپاری به نوجوانان، اعضای هیأت نوجوانان ما را تشکیل می‌دهند.

تعداد بازدید : 51

اردوی زیارتی حرم حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله‌علیها) و مسجد مقدس جمکران 

دوره‌های تربیتی برای دختران در محله‌ها

وی با اشاره به اینکه برای دختران هیأت به صورت محلی و منطقه‌ای برنامه دارد، گفت: در هر محله یک مربی حدود ۱۲ دختر را تحت پوشش خود دارد و در مساجد، حسینیه‌ها و حتی خانه‌ها برای آنان کلاس برگزار می‌کند. هم‌اکنون در سطح شهر تهران حدود ۱۰۰ محله تحت پوشش برنامه‌های ما برای دختران است.

مرادیان با بیان اینکه در مجموع ۱۰۰ مربی در این طرح ما فعالیت دارند، گفت: این مربیان در هر فصل دوره‌های مختلفی برای دختران ۷تا۱۱ سال برگزار میکند. در هر دوره یک برنامه واحد نیز با حضور کودکان و نوجوانان حاضر در این دوره‌ها و همچنین میثم مطیعی در هیأت برگزار می‌شود. تاکنون برگزاری اردو در اردوگاه امام خمینی(ره)، جشن تکلیف و جشن روز دختر برای دختران برگزار شده است.

برنامه تربیتی برای پسران پایه چهارم تا یازدهم

مسئول اجرایی موسسه و هیأت آئین حسینی با اشاره به اینکه برنامه هیأت برای پسران به صورت متمرکز در امامزاده قاضی‌الصابر(ع) برگزار می‌شود، گفت: این دوره برای پسران پایه چهارم تا پایه یازدهم در روزهای یک‌شنبه‌، سه‌شنبه‌ و پنج‌شنبه‌ برگزار می‌شود. برپایی خیمه معرفت، سفره نور و نغمه بهشتی، دوره تخصصی آمادگی جسمانی، دوره مهارتی رباتیک، بعدازظهر پرنشاط، لیگ کتابخوانی و اردوهای مهیج از برنامه‌های اصلی پایگاه تابستانه امسال به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: محتواهای تربیتی و آموزشی این دوره‌ها ناب و اصیل است و با عنایت به یک نظام تربیتی راهبردی استخراج می شود که تلاش داریم با استفاده از رویکرد ها و روش های آموزشی و تربیتی نوین و پیشرو، تحولی در شیوه های تربیتی مرسوم ایجاد کنیم و با ایجاد جذابیت‌ کودکان و نوجوانان را جذب و تثبیت کنیم. در هنگام ثبت‌نام این کودکان توسط کارشناسان ارزیابی می‌شوند تا بتوان برای آن‌ها برنامه‌ریزی هدفمند و اصولی انجام داد.

۴ کلیدواژه محور فعالیت‌های هیأت آئین حسینی

مرادیان با اشاره به اینکه در برنامه‌های هیأت و موسسه 4 محور اعتقادات، احکام، سیره اهل بیت(ع) و قرآن مدنظر است، گفت: برای پسران با توجه به سیر تربیتی هر هفته یک اردو با رویکردهای متنوع از جمله: زیارتی، علمی، ورزشی و تفریحی برگزار می شود که از جمله آن ها اردوهای زیارتی حضرت عبدالعظیم و قم و جمکران و مشهد مقدس است.

تعداد بازدید : 29

آنچه در دوره تربیتی نوجوانان می‌گذرد

مسئول اجرایی موسسه و هیأت آئین حسینی تصریح کرد: برای خانواده‌ها هم برنامه‌های تربیتی و مشاوره به صورت کارگاهی با حضور اساتیدی همچون حجت الاسلام والمسلمین تراشیون با هدف توانمند سازی خانواده ها در تربیت فرزند و خانواده برگزار می‌کنیم. تمام برنامه‌های موسسه ما با 4 کلیدواژه اصالت، حریت، تربیت و خلاقیت عملیاتی می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین