عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۵۸۹
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸
تا پایان خرداد ماه:
ظرفیت کاروان‌های هوایی عتبات تا پایان خردادماه تکمیل شده و زائران فقط می‌توانند به صورت زمینی به زیارت کربلا مشرف شوند.

عقیق:ثبت‌نام عتبات تا پایان خردادماه باز است و هنوز سازمان حج و زیارت ظرفیت جدید برای زیارت عتبات در تیرماه باز نکرده است.

تکمیل ظرفیت کاروان‌های هوایی عتبات تا پایان خرداد

زائران عتبات برای همراهی با کاروان‌های زیر نظر سازمان حج و زیارت، باید از طریق دفاتر زیارتی اقدام کنند. با توجه به گرانی بلیت پرواز عتبات و بالا بودن هزینه سفر هوایی نسبت به سفر زمینی، بیشتر افراد از طریق مرزهای زمینی عازم عراق می‌شوند.


بلیت پرواز عتبات برای ۲۴ خرداد

البته تعداد کاروان‌های هوایی نیز کم‌تر از کاروان‌های زمینی است. اما در حالی که یک هفته تا پایان خرداد باقی مانده است، ظرفیت کاروان‌های هوایی تکمیل شده و فقط افراد می‌توانند با کاروان‌های زمینی به عتبات سفر کنند.

تعداد پروازهای عتبات در روزهای آینده افزایش یافت

دلیل این امر هم افزایش کاروان‌های عتبات مرتبط با سازمان و نهادهای مختلف است. بسیاری از دفاتر اعزام زائران به عتبات، با ارگان‌های مختلف قرارداد بسته و برای سفرهای گروهی و انفرادی عتبات در قالب کاروان‌های هوایی، ظرفیت خالی ندارند.

با این وجود، نبود کاروان هوایی عتبات تا پایان ماه جاری به معنای نبود پرواز عتبات نیست. چرا که با بررسی خبرنگار فارس، تعداد پروازهای عتبات کاهش پیدا نکرده و بلکه برای روز چهارشنبه حدود ۲۰ پرواز از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به نجف وجود دارد. هفته‌های گذشته تعداد این پروازها کم‌تر از ۱۰ سورت پرواز بود.

از اوایل خردادماه که ثبت‌نام دور جدید سفرهای زیارتی به عتبات آغاز شده بود، تعداد کاروان‌های هوایی نسبت به زمینی کاهش چشمگیری داشت.

به گزارش فارس، هزینه پروازهای عتبات در روزهای آینده از سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین