عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۵۰۱
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵
هزینه بلیت پرواز عتبات پس از چندین روز تعطیلی ارزان و علاقه‌مندان به سفر عتبات می‌توانند امروز با هزینه کم‌تر از 2 میلیون تومان بلیت تهران ـ نجف را تهیه کنند.

عقیق: بلیت پرواز عتبات که در روزهای گذشته به بیش از هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده بود، ساعاتی از امروز حتی به کم‌تر از یک میلیون تومان هم کاهش یافت و اکنون در سایت‌های فروش بلیت پرواز، هزینه بلیت پرواز عتبات حدود ۲ میلیون تومان است.

البته با توجه به تعطیلات هفته گذشته و استقبال از سفرهای انفرادی به عتبات، زائران در حال بازگشت به کشور هستند و پروازهای رفت به نجف عمدتا خالی هستند و همین امر باعث کاهش هزینه بلیت سفر عتبات شده است.


هزینه بلیت پرواز تهران ـ نجف امروز ۱۶ خرداد

به گفته یکی از مسؤولان سازمان هواپیمایی کشوری، هزینه بلیت پرواز به نجف نباید کم‌تر از حدود ۳ میلیون تومان باشد. چرا که هزینه فرودگاهی نجف بالاست. اما گاهی که صندلی‌های یک پرواز خالی است، چارترکننده‌ها بلیت پرواز را ارزان‌تر می‌فروشند تا ضرر کم‌تری از صندلی خالی پروازها کنند.

هزینه بلیت پرواز عتبات برای فردا هم از حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان آغاز و به بیش از چهار میلیون تومان می‌رسد. اما هفته گذشته بلیت پرواز عتبات حتی به صورت لحظه آخری هم گران بود. چرا که هزینه بلیت پروازهای بین‌المللی بسته به عرضه و تقاضاست و هرچه تقاضا کم‌تر باشد، هزینه نیز کاهش می‌یابد. 

افزایش بلیت پرواز عتبات در ماه‌های اخیر تا حدی است که بسیاری از زائران به صورت انفرادی از طریق مرزهای زمینی به عتبات سفر می‌کنند. علاوه بر این، بیش از ۸۰ درصد سفر عتبات زیر نظر سازمان حج و زیارت به صورت زمینی انجام می‌شود و تعداد کاروان‌های هوایی کاهش چشمگیری نسبت به گذشته داشته است.

به گزارش فارس، هزینه سفر عتبات با حمایت دولت سیزدهم به صورت هوایی از حدود ۱۱ میلیون تومان و به صورت زمینی از حدود ۶ میلیون تومان است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین