عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۴۴۵
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸
دبیر بخش تولیدات هیئت دومین مهرواره هوای نو:
حجت‌الاسلام صادقی با بیان اینکه در سایت مهرواره هوای نو بخش‌ها و قسمت‌های مشخصی برای ثبت‌نام طراحی شده است گفت: تا به امروز بالغ بر هزار و ۱۳۰ اثر برای بخش تولید محصولات ثبت شده است.

عقیق: حجت‌الاسلام صادقی آرمان عضو شورای مرکزی و دبیر بخش تولیدات هیأت دومین مهرواره هوای نو در گفت‌وگویی فعالیت مهرواره هوای نو را در ۴ بخش تشریح کرد و گفت: یکی از این بخش‌ها تولیدات محصولات هیأت است و در این بخش ۳ محور اصلی که متمرکز بر محور تولیدات محتوایی، تولید محصولات و محور تولیدات برای هیأت است، قرار دارد.

آثار نویسندگان و اهل قلم عضو هیأت ارزیابی و تجلیل می‌شود

وی اضافه کرد: در هیأت، تولیدات محتوایی و معارفی داریم که موجب رشد هیأت می‌شود که در دو رشته مکتوبات و سایر مکتوبات بررسی می‌شود. آثار نویسندگان و اهل قلم عضو هیأت یا مرتبط با هیأت در بخش مکتوبات بررسی می‌شود. در سایر تولیدات نیز نشریات و فصلنامه‌ها و مقالات و پژوهش‌های تولید شده توسط هیأت‌ها مدنظر است.

صادقی آرمان تصریح کرد: محور دوم ما محصولات هیأت‌هاست. هیأت‌ها برای خود محصولات فرهنگی و دینی دارند که این محور دارای پنج رشته است. رشته تولیدات فضاسازی محیطی شامل پرچم و کتیبه یا ریسه تزئینی و سازه‌های فضاسازی، رشته تولیدات کاربردی هیأت مانند محصولات پوشیدنی، هدایا و …، رشته تولیدات رسانه‌ای مانند کلیپ‌ها، نماهنگ‌ها و تبلیغات صوتی و تصویری، رشته بازی و سرگرمی و رشته تولیدات نرم‌افزارها و سکوها یا همان پلتفرم‌ها که هیأت‌ها ایجاد کردند، از رشته‌های این محور است.

تولیدات هیأتی را رصد و ارزیابی می‌کنیم

دبیر بخش تولیدات هیأت مهرواره هوای نو ادامه داد: محور سوم تولیدات برای هیأت است. دو محور قبلی تولیدات هیأت‌ها برای خودشان بود، اما در این محور تولیداتی مدنظر است که نهادها و مؤسسات و افراد برای هیأت‌ها دارند. رشته‌های تولیدات آموزشی و پژوهشی، رشته تولیدات فضاسازی محیطی، رشته تولیدات کاربردی مانند بازی و سرگرمی، رشته تولیدات نرم‌افزارها و سکوهای رسانه‌ای، رشته‌های این محور سوم است.

وی افزود: دو بخش محور تولیدات محتوایی و محصولات توسط هیأت‌ها براساس نیازها تولید شده است که می‌تواند به صورت فردی یا جمعی صورت گرفته باشد. در محور سوم تولیداتی مدنظر است که توسط مجموعه‌ها، افراد و نهادهای بیرونی برای هیأت تولید شده و عده‌ای کنشگر بیرون از فضای هیأت دغدغه‌هایی برای نیازمندی‌های هیأت دارند که ما باید ببینیم و مورد تشویق و تقدیر قرار دهیم، تا ان شاءالله کارهای فاخر تر و بهتر را بتوانیم دریافت کنیم.

چه کسانی می‌توانند در مهرواره هوای نو شرکت کنند؟

دبیر بخش تولیدات هیأت مهرواره هوای نو محور تولیدات محتوایی هیأت به دو قسمت عمده کتاب‌ها و سایر مکتوبات تقسیم می‌شود، گفت: در بخش کتاب‌ها تمام آثار اهل قلم و نویسنده‌های هیأت و در بخش مکتوبات مجلات هفتگی، ماهانه، فصل‌نامه، مقالات، جزوات آموزشی و هر آن چه که تولید محتوا برای هیأت است، مدنظر است.

وی درباره شرایط شرکت در مهرواره هوای نو تشریح کرد: تمامی افرادی که عضو هیأت یا بیرون از مجموعه هیأت هستند اما محصولات مرتبط با هیأت را تولید می‌کنند، می‌توانند در مهرواره حضور پیدا کنند. حال ممکن است یک فرد، مؤسسه، کانون و یا یک بخش خصوصی محصولات مرتبط تولید کرده باشد که می‌تواند ثبت‌نام کند و اثر خود را بفرستد و مورد ارزیابی قرار بگیرد.

ارسال بیش از ۱۱۳۰ اثر در بخش تولیدات هیأت تاکنون

صادقی آرمان به نحوه ثبت‌نام در مهرواره اشاره کرد و گفت: در سایت مهرواره هوای نو بخش‌ها و قسمت‌های مشخصی برای ثبت‌نام طراحی شده است که علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را با پر کردن مشخصات خواسته شده و بارگزاری مستندات به آسانی انجام دهند. تا به امروز بالغ بر هزار و ۱۳۰ اثر برای بخش تولید محصولات ثبت شده است.

وی درباره میزان استقبال تصریح کرد: یک سری از شرکت کننده‌ها در سال قبل هم حضور داشتند و وقتی در سامانه ثبت نام می‌کنند، مشخص می‌شود که در دوره قبل حضور داشتند که یا رتبه آوردند یا تقدیر شدند یا نه. خدارا شکر تا امروز ورودی‌های خوبی داشتیم. آثار ارسالی به بخش تولیدات هیأت در دو مرحله داوری می‌شود. مرحله مقدماتی و نهایی برای داوری داریم. در بخش محصولات ۷ داور و در بخش محتوای کتاب ۴ داور حضور دارد.علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در دومین دوره مهرواره هوای نو می‌توانند به پایگاه اینترنتی www.Havayenoo.ir مراجعه کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین