عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۴۱۳
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
در ایام میلاد امام رضا (ع) سفره اطعام در صحن امام حسن مجتبی پهن و هر شب ۳۰۰۰ زائر از این سفره متنعم می‌شوند.

عقیق: توزیع غذای متبرک همه ساله با توجه به حضور پرشور زائران در ایام میلاد امام رضا (ع) با قوت بیشتری میان زائران و مجاوران حرم مطهر امام رئوف توزیع می‌شود.

امسال آستان قدس رضوی به منظور پذیرایی بهتر و بیشتر از ظرفیت برخی هیأت‌های مذهبی هم برای پذیرایی از زائران استفاده کرده و در این راستا در داخل حرم و اطراف حرم برنامه‌های پذیرایی برپا است.

این برنامه علاوه بر توزیع غذای متبرک در مهمانسرای حرم مطهر رضوی و موکب‌های مستقر در حریم حرم مطهر در ایام دهه کرامت، از دلدادگان این حضرت در سفره‌های صحن امام حسن مجتبی(ع) با غذای متبرک رضوی در وعده شام پذیرایی می‌شود. این برنامه به همت موکب «مضیف الزهرا(س)» تهران آغاز و تا یکشنبه 14 خردادماه با توجه به شرایط آب و هوایی و میزان ازدحام زائران در حرم مطهر در این صحن ادامه خواهد داشت و هر شب از حدود 3 هزار نفر میزبانی می‌شود.

کارت دعوت این طرح ویژه دهه کرامت به همت معاونت اماکن متبرکه رضوی از طریق نرم‌افزار «نسیم رضوان» بین محبان خاندان عصمت و طهارت(ع) در حرم مطهر توزیع خواهد شد. از آنجایی که غذای متبرک در این طرح اکرام در مهمانسرای حضرت رضا(ع) طبخ می‌شود، از نظر کیفیت نیز در سطح غذای مهمانسراست. البته تمام هزینه‌ها و انجام مراحل پخت برعهده خادمان موکب تهرانی مضیف الزهرا(س) خواهد بود.

علاوه بر توزیع غذای متبرک بسته‌های متبرک هم میان صفوف نماز توزیع می‌شود که این بسته شاکل چند قلم اقلام خوراکی است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین