عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۳۹۹
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
معاف خبر داد:
معاون قرآن و عترت با اشاره به اینکه ۷۰ درصد سی‌امین نمایشگاه قرآن مردمی بود، گفت: قرآن در لایه‌های مختلف جامعه نفوذ کرده است.

عقیق: علیرضا معاف معاون قرآن و عترت دیروز یک‌شنبه ۷ خردادماه در نشست تجلیل از دست‌اندرکاران سی‌امین نمایشگاه قرآن کریم که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، با بیان اینکه عید نوروز و ماه رمضان امسال نیازمند یک طراوت و نشاط بود، اظهار کرد: این فضا توسط نمایشگاه قرآن محقق شد، خوشبختانه رضایت رهبر معظم انقلاب از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باعث نشاط و شادی است.

به گفته وی دیدار قرآنیان با رهبر معظم انقلاب در ابتدای نوروز امسال بسیاری جای خرسندی داشت، در این میان نمایشگاه قرآن با مساعدت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به خوبی برگزار شد.

معاون قرآن و عترت تاکید کرد: رضایت رهبر معظم انقلاب و اعتماد رئیس جمهور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ما جای خرسندی دارد و در عین حال تکلیف ما را نیز سنگین‌تر می‌کند، خوشبختانه مواجه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با قرآن و مسجد دموکراتیک و سازمانی نیست بلکه از اعماق وجود و قلبی است و بیان ایشان با عمل شأن در مورد قرآن همخوانی دارد، البته تحقق وعده‌های ایشان در امر قرآن بسیار برای ما کارساز بود و ایشان با جوشش و خروش در امر قرآن ما را یاری کردند.

معاف بیان کرد: نمایشگاه قرآن با انضباط مالی برگزار شد و در این راستا باید از معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت فرهنگ تشکر کنیم، همچنین برای اولین بار در امر بین‌الملل توانستیم به معنای واقعی بخش بین‌الملل را برگزار کنیم و این به خاطر تلاش‌های آقای قمی در بخش بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب بود که ما را بسیار یاری کردند.

وی با تشکر از شهرداری تهران در ارائه سرویس‌دهی افطاری به شهروندانی که در نمایشگاه قرآن تهران حضور پیدا کردند، یادآور شد: نزدیک به ۲۰۰ هزار بسته افطاری در طول ایام نمایشگاه به مخاطبین این نمایشگاه اهدا شد، البته شهرداری تهران در امر تبلیغات نیز ما را یاری کرد.

معاف با اشاره اینکه امروز جامعه قرآنی به شکلی هم‌افزا کارهای قرآنی به پیش می‌برند، تصریح کرد: خوشبختانه امروز جامعه قرآنی پشت هم قرار گرفته و کارهای هم‌افزا انجام می‌دهند، ۷۰ درصد نمایشگاه قرآن مردمی بود و اگر سال آینده حضور داشتیم قرار نمایشگاه بیشتر در اختیار حوزه مردمی قرار گیرد.

وی ادامه داد: برنامه‌های وزارت فرهنگ امروز پرمخاطب‌ترین برنامه‌های فرهنگی کشور است، این امر تکلیف ما را سنگین‌تر می‌کند، خوشبختانه امسال نمایشگاه قرآن و برنامه قرآنی محفل خیلی مورد استقبال قرار گرفت و این اتفاق بزرگی است و قرآن در لایه‌های مختلف جامعه نفوذ کرده است.

معاون قرآن و عترت بیان کرد: پدیده نمایشگاه قرآن و کتاب باید از سوی جامعه‌شناسان مورد مطالعه قرار گیرد، البته به دستور وزیر فرهنگ برش وزارتخانه‌ها در مورد نمایشگاه قرآن باید دیده شود. همچنین ایشان تاکید دارند که نسبت دستگاه‌ها باید با قرآن مشخص شود و در این راستا کارهای نهایی تدوین آئین‌نامه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ۲۵۰۰ مسجد به پایگاه قرآن تبدیل شده است، یادآور شد: خوشبختانه انجمن نهج البلاغه، مفاتیح و صحیفه سجادیه نیز راه‌اندازی شده است و اتفاقات خوبی در این راستا در حال رخ دادن است.

معاون قرآن و عترت با اشاره به برگزاری جلسات مستمر خادمان قرآن کریم افزود: سعی کردیم با برخی از سازمان‌ها همچون بنیاد برکت و همراه اول مذاکره کنیم تا آنها نیز در مسیر قرآن ظرفیت‌های خودشان را پای کار بیاورند تا اتفاقات خوبی رقم بخورد.

معاف بیان کرد: بعد از برپای نمایشگاه قرآن برخی از کشورهای خارجی درخواست برپایی این نمایشگاه را در کشورمان داشتند.

وی با اعلام این خبر که بخش مشاوره‌های قرآنی را راه‌اندازی کرده‌ایم، گفت: متأسفانه در شرایط امروز کشور که برخی بدون علم مشاوره‌های غلط می‌دهند سعی کردیم با راه‌اندازی این مرکز با مشاوره‌های قرآنی به مردم راهنمایی درست کنیم.

این استاد قرآنی با بیان اینکه اندیشگاه بین‌المللی حیات نیز راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: به دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دستگاه‌ها باید سند قرآنی داشته باشد و ما در تلاش هستیم این امر محقق شود.

معاف ابراز کرد: در مرکز ملی ترجمه اتفاقات خوبی رقم خورده است، همچنین با همکاری معاونت حقوقی وزارت فرهنگ نیز دستورالعمل‌های خوبی عمل‌های قرآنی فرستادیم

وی تاکید کرد: نمایشگاه قرآن در عین تنوع؛ تمرکز هم دارد و همانند یک نخ تسبیح انس با قرآن را فراهم کرده است، امروز اگر مردم به ویژه نوجوان دهه هشتادی و نودی بعد از خروج از نمایشگاه احساس رضایت داشته باشند یعنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار خود را به خوبی انجام داده است.

 

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین