عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۳۷۶
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
در همایش جمعی‌ از ستایشگران جوان هیئت‌های کشور عنوان شد:
حاج میثم مطیعی با بیان اینکه یکی از عناصر سلوک فردی هر مداح، تواضع است، تصریح کرد: حسادت، میل به شهرت، ریا و ... باید در مداحی کنار گذاشته شود تا نفس کشش پیدا کند.

عقیق: سومین همایش ملی جمعی‌ از ستایشگران جوان هیئت‌های کشور در اردوگاه سیدالشهداء آبعلی تهران برگزار شد. در این همایش که در دو روز برگزار شد، شاهد بخش میزگرد جریان و هویت انقلابی مداحی بودیم که توسط میثم مطیعی و مهدی رسولی مدیریت شد.

نقد محترمانه می‌تواند بسیار سازنده باشد

میثم مطیعی در این بخش با اشاره به اینکه باید میان مداحان گفت‌وگو شکل بگیرد، اظهار کرد: تمام مداحان در دستگاه امام حسین(ع) هستند و هیچ فرقی با یکدیگر ندارند.
وی با اشاره به اینکه باید یکدیگر را نقد کنیم، مطرح کرد: نقد محترمانه در یک محیط سالم می‌تواند بسیار سازنده باشد.

یک عالم ربانی باید استاد اخلاق مداحان باشد

این مداح اهل بیت با بیان اینکه مداحان در درجه نخست باید خودشان اهل‌بیت(ع) را بشناسند، عنوان کرد: گام نخست در سلوک فردی مداح مسلمان بودن واقعی، مؤدب بودن به آداب الهی و رعایت مسائل شرعی است.
وی با اشاره به اینکه مداحان نیازمند برقراری ارتباط با عالمان ربانی هستند، خاطرنشان کرد: یک عالم ربانی باید استاد اخلاق مداحان باشد.

حسادت و میل به شهرت باید در مداحی کنار گذاشته شود

مطیعی با بیان اینکه یکی دیگر از عناصر سلوک فردی تواضع است، تصریح کرد: حسادت، میل به شهرت، ریا و ... باید در مداحی کنار گذاشته شود تا نفس کشش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه مداحان باید به دنبال ثبات باشند، یادآور شد: مداحی پر از حاشیه است و مداحان باید از این حاشیه‌ها دوری کنند.

امروز همانند عاشورا بحث تقابل میان دین و بی‌دینی است

این مداح اهل بیت(ع) با بیان اینکه چالش اصلی امروز تقابل اسلام با تمدن غرب است، ابراز کرد: امروز نیز همانند عاشورا بحث تقابل میان دین و بی‌دینی است.

وی با اشاره به اینکه مداح باید میل به کار کردن و ارائه مطالب جدید را در خود افزایش دهد، بیان کرد: مخاطب برای نزدیک شدن به خدا در هیأت حضور پیدا می‌کند و مداح باید به این موضوع توجه کند.

نباید به مخاطب نگاه ابزاری داشت

مطیعی با بیان اینکه نباید به مخاطب نگاه ابزاری داشته باشیم، اظهار داشت: مداح باید به دنبال ایجاد راه دانایی به سمت مقصد درست باشد.

وی با اشاره به اینکه مداح باید برای آینده تشخیص بجا داشته باشد، عنوان کرد: باید برای مخاطبین جلسه، وقت گذاشته شده و برنامه‌ریزی صورت بگیرد. کنشگری در هیأت با کنشگری فردی متفاوت است. کار جهادی و خیر نباید به صورت شخصی انجام شود بلکه باید با هویت هیأت انجام شود.

مهدی رسولی: سلبریتی‌ها متخصص نیستند

مهدی رسولی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه چهره و سلبریتی با یکدیگر تفاوت دارند، اظهار کرد: سلبریتی آورده تمدن غرب است و بسیاری از مشکلات را به وجود آورده است.
وی افزود: متخصصین هر رشته چهره هستند ولی سلبریتی‌ها متخصص نیستند بلکه تنها در حاشیه‌ها به شهرت رسیده‌اند.

این مداح اهل بیت(ع) با بیان اینکه اصل وظیفه هیأت مدیریت شادی و عزای اهل‌بیت(ع) است، عنوان کرد: نباید گیر کردن در انتزاعات جامعه موجب فراموش کردن این وظیفه اصلی شود.

قاسم رضایی: پوشش غلط مشکلی است که گریبان مداح را هم گرفته است

قاسم رضایی پیشکسوت مداحی در این مراسم اظهار کرد: نوآوری بر مبنای پایه و اساس مشخص در گذشته بیش‌تر بوده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات جامعه امروز پوشش غلط است، مطرح کرد: متأسفانه این مشکل در میان مداحان و هیأتی‌ها نیز وجود دارد که باید اصلاح شود.

قاسم رضایی با بیان اینکه امروز شرایط بسیار سخت شده است، عنوان کرد: اگر یک مداح در یک جلسه موضوعی را مطرح کرد به سرعت در تمام رسانه‌ها منتشر می‌شود و این موضوع بسیار مداحی را سخت کرده است.

وی با اشاره به اینکه مداح در روضه‌های خود می‌تواند به نکات مختلفی اشاره کند، خاطرنشان کرد: ۱۶ عنصر مختلف از جمله اخلاقیات، نقش زنان و ... در مقتل‌شناسی وجود دارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۷
1
0
حاج میثم لال شدی.دیگه حرف از انتخاب غلط نمیزنی.دیگه تو نماز جمعه عروده نمیزنی.تف به این هنه دورویی
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین