عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۲۲۹
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۰
فیلم|
معاون هماهنگ‌کننده دبیر اجرایی مهرواره هوای نو گفت: راه‌اندازی هیئت داوران استانی در بخش نهاد هیئت اتفاق جدید مهرواره امسال است. این داوران در هر رشته ۲ برگزیده معرفی می‌کنند که درمجموع بیش از ۴۰۰ هیئت در این فرآیند انتخاب می‌شود.

عقیق: سیدحمیدرضا همراه، معاون هماهنگ‌کننده دبیر اجرایی مهرواره هوای نو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: دومین مهرواره هوای نو در حال برگزاری است و هیأت‌ها تا پایان اردیبهشت‌ماه فرصت دارند تا با حضور در سامانه این مهرواره به نشانی havayenoo.ir در بخش‌های مختلف مهرواره ثبت‌نام و آثار خود را ارائه کنند.

به گفته وی، هوای نو بنا دارد این نگاه را بشکند که هیأت فقط مراسم است، بلکه می‌خواهد نشان دهد که هیأت فعالیت‌های بسیاری دارد. این رویکرد سه مخاطب دارد؛ اول فراهم کردن فضایی برای بهتر دیده شدن هیأت‌های فعال که انگیزه‌ای برای ادامه فعالیت آنان باشد. دوم فعال کردن هیأت‌هایی که هنوز در این عرصه‌ها وارد نشده‌اند و صرفاً یک مراسم هستند. سوم مردم بدانند هیأت‌ها چه کارکردهای گسترده‌ای به عنوان یک نهاد اجتماعی دارند.

امکان تمدید ثبت‌نام مهرواره هوای نو وجود دارد

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در دوره نخست مهرواره، حدود ۵ هزار هیأت شرکت کردند و در مجموع ٣٠ هزار اثر هیأت‌ها توسط ١٠٠ داور بررسی شد، اظهار داشت: سال گذشته مهرواره ٣٢ رشته داشت که امسال به ۴١ رشته رسیده است. تا پایان روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه هیأت در دومین مهرواره هوای نو شرکت کردند. مهلت ثبت‌نام مهرواره تا پایان اردیبهشت‌ماه است. البته ممکن است این زمان تمدید شود.


راهنمای ثبت‌نام هیأت‌ها در مهرواره هوای نو

نهاد هیأت، ارکان هیأت، تولیدات هیأت و فراهیأت بخش‌های مهرواره امسال

همراه گفت: دومین دوره مهرواره هوای بناست در چهار بخش شامل نهاد هیأت، ارکان هیأت، تولیدات هیأت و فراهیأت برگزار شود که مدیر هر بخش به ترتیب رحیم آبفروش، سیدابوالحسن حسینی، حجت‌الاسلام صادقی آرمان و حجت‌الاسلام وافی خواهند بود.

 ۲ هدف برای برگزاری مهرواره هوای نو

معاون هماهنگ کننده دبیر اجرایی مهرواره هوای نو با اشاره به اینکه شعار دومین دوره مهرواره همان شعار سال قبل یعنی «در هوای نو هیأت نفسی تازه کنیم» خواهد بود و نماد مهرواره همان درخت زرین است، تصریح کرد: ۲ هدف برای برگزاری مهرواره مد نظر است؛ اول کمک به ارتقای سطح نگرش، نگاه و رویکرد هیأت و ارکان هیأت به عموم مردم به گونه‌ای که همه ایرانیان باید مخاطب هیأت باشند؛ یعنی هیأت‌ها باید برای عموم مردم آغوش باز کنند. دومین هدف، تلاش برای تغییر نگرش مردم به هیأت به واسطه تغییر تصویر ارائه شده رسانه‌ها از هیأت است. به گونه‌ای که هیأت محصور در زمان مناسبتی یا سبک سینه‌زنی نباشد.

برگزیده شدن بیش از ۴۰۰ هیأت استانی در بخش نهاد هیأت

وی با اشاره به اینکه اتفاق مهم امسال و تغییری که نسبت به دوره گذشته داریم، راه‌اندازی هیأت داوران استانی در بخش نهاد هیأت است، گفت: در این بخش در هر استان، هیأت داوران استانی انتخاب شده است که طبق آئین‌نامه‌های مصوب شورای مرکزی، هیأت‌ها را در رشته‌های مختلف این بخش بررسی می‌کنند. این هیأت داوران در هر رشته دو برگزیده را به دبیرخانه پیشنهاد خواهند کرد. باتوجه به اینکه بخش نهاد هیأت، ۱۲ رشته دارد، در مجموع بیش از ۴۰۰ هیأت در این فرایند انتخاب می‌شود که فرصتی برای دیده شدن و مطرح شدن آنان است.

تعداد بازدید : 4

معرفی دومین مهرواره هوای نو

فرصتی برای دیده شدن هیأت‌های استانی در کنار هیأت‌های شاخص

همراه گفت: شورای مرکزی مهرواره هوای نو از میان هیأت‌های معرفی شده استان‌ها در هر رشته یک هیأت را انتخاب می‌کند تا برگزیده استانی آن رشته مشخص شود. این فرآیند امکان جدیدی است تا سیاست مهرواره هوای نو که اعلام می‌کنیم برای همه ایران است، محقق شود و هیأت‌های استانی‌ هم بتوانند در کنار هیأت‌های شاخص ملی دیده شوند.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین