عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۲۱۵
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
حجت‌الاسلام تراشیون عنوان کرد:
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت ضمن انتقاد از رها بودن فضای مجازی در کشور، گفت: مدیرانی که مسئول فیلترینگ فضاهای مجازی آلوده بودند، هر یک روزی که برای فیلترینگ این فضاها تعلل کردند، باید پاسخگو باشند. سریال‌های خانگی ضد فرهنگ، ورژن جدید فضاهای مجازی آلوده است.

عقیق: حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا تراشیون، شب گذشته در محفل معارفی حرم مطهر بانوی کرامت در شبستان امام خمینی(ره)، ضمن تبیین سلسله عوامل تربیت، محیط را از عوامل بسیار مهم و مؤثر بر تربیت عنوان کرد و ابراز داشت: کارشناسان تربیت دینی همواره به دو عامل مهم و مؤثر وراثت و محیط در تربیت تأکیددارند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت محیط را عامل بسیار قوی در تربیت و غالب بر وراثت دانست و بابیان این‌که قوی‌ترین بنیان وراثت‌ها اگر در محیط آلوده قرار گیرد، وراثت را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.، خاطرنشان ساخت: فرزند حضرت نوح(ع)، ازجمله مصادیق بارز تاریخی است که وقتی در مسیر محیط آلوده و هم‌نشینان بد قرار می‌گیرد، اهل جهنم می‌گردد.

وی بابیان این‌که عوامل مؤثر بر محیط در تربیت فرد اثربخش است، اظهار داشت: یکی از کارهایی که افراد شیطان‌صفت انجام می‌دهند، گسترش محیط‌های آلوده است؛ وقتی به دنیا می‌نگریم، می‌بینیم که افراد مادی‌گرای  انسان‌محور و اومانیسم به دنبال گسترش محیط‌های آلوده هستند.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر به تجربه تلخ تاریخی آندلس و تأثیر محیط بر تربیت اسلامی و فرهنگ دینی اشاره نمود و اذعان داشت: زمانی که دشمنان جهان اسلام از فتح مرزهای جغرافیایی آندلس ناتوان ماندند؛ به سمت آلوده سازی محیط، گسترش زنان فاحشه، نفوذ مشروبات الکی حرکت کردند؛ چراکه وقتی فضا آلوده شود، انسان‌ها تغییر می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که متأسفانه طرح‌های تربیت ستیز دشمنان اسلام در فتح اندلس در جوامع ما نیز دنبال می‌شود، تصریح کرد: گاهی اوقات پدر و مادر  عملاً اختیار تربیت فرزندانشان را از دست می‌دهند و جریان فکری نیز در جهان شکل‌گرفته که می‌خواهند پدر و مادر را در حد تأمین‌کننده زیستی تعریف نموده، عملاً فکر نسل‌ها را تسخیر نمایند.

تراشیون ضمن اشاره به قدرت رسانه و نفوذ آن در تمام ساحات زیست بشری، اظهار داشت: نفوذ رسانه و ابزارهای نوین جامعه‌پذیری در جای‌جای فضای ذهنی، فکری و زیستی فرزندانمان تأثیرات بسزایی را بر نوع تربیت و اندیشه این عزیزان ایجاد نموده است.

وی سرگرم‌سازی پدر و مادران به ظواهر زیستی و دور شدن آن‌ها از نقش‌پردازی در انتقال باورهای ناب الهی و اعتقادی به فرزندان را موردتوجه قرارداد و اذعان داشت: دشمنان فرهنگ دینی با بهره‌گیری از ابزار رسانه به‌ویژه تولیدات سینمایی، بر همه ابعاد ذهن و فکر فرزندانمان کار می‌کنند و همچنان پدران و مادران ما در این فکرند که ناهار و شام چه چیزی درست کنم! و برای رهایی نسل‌ها از انحرافات باوری و اعتقادی، محیطی که لازم است فکر و ذهن او خوب شکل بگیرد را فراهم نکرده‌ایم.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر ضمن اشاره به اهمیت توأمان محیط‌های حقیقی و محیط‌های مجازی بر بنیه‌های تربیتی، با تأکید بر این‌که در فراهم‌سازی محیط‌های زیستی باید مراقبت نماییم که آن فضا محیط پرآسیبی نباشد، تصریح کرد: فرزندانمان بخش قابل‌توجهی از وقت خود را در محیط مدرسه می‌گذرانند، حاکمیت اسلامی، مدیران و مسئولان مدارس باید دقت بر این داشته باشند که این محیط‌ها، فضای سالم و پاکی باشند.

وی افزود: زمانی که به دختر بی‌حجابی تذکر رعایت حجاب داده می‌شود و او در پاسخ می‌گوید تو نگاه نکن!، معلوم می‌شود هنوز متوجه مفاهیم زیست اجتماعی و حضور در جامعه انسانی نشده است. انسان حتی در محیط خانه و خوانده نیز نسبت به تربیت متعالی فرزند و همسر مسئول است نمی‌تواند صرفاً باب میل خود عمل کند. حق فرزند این است که در محیط سالم و آرام خانه رشد کند.

تراشیون بابیان این‌که آلوده و ناامن شدن محیط خانه و خانواده، فرزند را به سمت پرخاشگری‌های اجتماعی و فساد اخلاقی سوق می‌دهد، اظهار داشت: پدر و مادری که خانواده تشکیل می‌دهند، باید توجه داشته باشند که در برابر تمام ساحت‌های تربیتی فرزندشان مسئول‌اند؛ این کودک پیش از این‌که فرزند شما باشد، بنده خداست که به امانت به پدر و مادر سپرده‌شده است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت یادآور شد: انسان ذاتاً جمع خواه، نیازمند زیست اجتماعی است و خداوند متعال برای انسان‌ها حقوقی قرارداده و این حقوق بر مبنای حکم الهی است؛ حلال و حرام الهی تا روز قیامت با نظر هیچ فرد و گروهی تغییر نمی‌کند.

وی بر اهمیت ترسیم مدار زندگی انسان‌ها برمدار تربیت و فرهنگ دینی تأکید نمود و ابراز داشت: ای‌کاش همان‌طور که برای رشد علمی درجه‌بندی می‌کنیم، برای رشد اخلاقی جامعه نیز درجه‌بندی تعریف می‌کردیم و در ارزیابی مدیران و مسئولان به توانایی فرد در برنامه‌ریزی برای گسترش فضائل اخلاقی امتیازهایی در نظر می‌گرفتیم.

تراشیون با تأکید بر این‌که در حرم‌های اهل‌بیت علیهم‌السلام، مبنا معنویت و نورانیت است،  تصریح کرد: حتی خانمی که پایبندی به حجاب هم ندارد، زمانی که وارد این محیط نورانی می‌شود، چادر بر سر می‌کند؛ چراکه خوب می‌داند در محیطی که بر مبنای معنویت است، باید اخلاق دینی رعایت گردد. باید همه فضاهای زیستی جامعه اسلامی، تجلی فرهنگ دینی باشد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت در پایان سخنان خود ضمن انتقاد از رها بودن فضای مجازی در کشور اظهار داشت: مدیرانی که مسئول فیلترینگ فضاهای مجازی آلوده بودند، هر یک روزی که برای فیلترینگ این فضاها تعلل کردند، باید پاسخگو باشند. سریال‌های خانگی ضد فرهنگ، ورژن جدید فضاهای مجازی آلوده است. پرونده مسئولان حتی بعد از مرگشان نیز باز است؛ کسی که مدیریتی را قبول می‌کند، گویا روی آتش نشسته و آثار دیروزود شدن تصمیماتش او را گرفتار خواهد ساخت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
5
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
0
0
باسلام و احترام : حجاب که از دست رفت و حاکمیت تسلیم شد برای حفظ آرامش و از ترس دوباره شلوغ شد و فحشا به اوج خود رسیده اگر مسوولین بلند پایه یک سری مخفیانه به مترو و خیابان ها بزنند متوجه می شوند البته متوجه هستند و دیگر راضی شدند و یعنی خون شهدا براشون مطرح نیست و اسکی می روند روی خون شهدا
نمایش خانواده هم تبلیغ فحشا می کند و از طرف دیگر بنیان خانواده ها را سست می نماید و باز مسوولین خائن نمی بینند
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین