عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۱۸۴
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
عضو خبرگان رهبری:
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بزرگ‌ترین حادثه دوران معاصر، حادثه ظهور حضرت ولی عصر(عج) است، پیاده روی نیمه شعبان را یکی از ابر پروژه های فرهنگی دانست که باید زیرساخت های آن فراهم شود.

عقیق: حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی رئیس شورای هماهنگی ارتباطات رییس جمهور در آیین تقدیر و تجلیل از مبلغین عملیات نیمه شعبان ۱۴۰۱ که در سالن جلسات مدرسه عالی تفسیر و دارالقران علامه طباطبایی برگزار شد، عظمت انجام دادن هر کاری را به عظمت مسیر و راه دانسته و اظهار داشت: عظمت هر کاری به عظمت مسیر و چارچوب کلان آن مسیر است که کار ما در آن چهارچوب قرار گرفته است و باید ببینیم که در کجای اتفاق های عالم قرار می‌گیریم؛ ولو کارهای ما کار کوچکی باشد.

وی در ادامه افزود: شاید خدمت فی‌نفسه کار بزرگی نباشد؛ اما اگر مضاف به شخصیتی بزرگ شد، آن خدمت ارزشمند می شود و لذا گاهی ما می‌بینیم که خادمان اهل بیت علیهم السلام از جایگاه رفیع و بزرگی برخوردار بودند و این بخاطر عظمت آن شخصیتی است که در خدمت آن بودند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری بزرگ‌ترین حادثه دوران معاصر را حادثه ظهور حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف دانست و ابراز کرد: ما بزرگ تر از این حادثه، حادثه‌ای دیگری نداریم و آمدن همه انبیای الهی بخاطر مقدمه شدن برای رسالت خاتم الانبیا حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم بود و خاتم الانبیا نیز مأموریت و رسالتی برای خود عنوان کرد که تحقق آن بر دوش خاتم الاوصیا افتاده است.

وی در ادامه افزود: تحقق این حادثه بزرگ مستلزم توجه مردم و آماده شدن آنان جهت تمهید ظهور صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است؛ چنانکه در روایتی معروف از امام کاظم علیه السلام است که می‌فرماید «کسانی از مشرق زمین قیام می کنند که زمینه ساز ظهور حضرت ولی عصر خواهند بود».

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با اشاره به دیدار خود با رئیس‌جمهور در افطاری ماه مبارک رمضان ۱۴۰۱ اظهار داشت: در این دیدار موضوع صحبت یکی از سخنران های جلسه این بود که چرا در کشور اسلامی ایران به پروژه های کلان اقتصادی که مورد اهمیت نیز هستند، هزینه و بودجه های کلانی اختصاص داده می شود؛ اما به ابر پروژه‌های فرهنگی کشور توجه لازم صورت نمی گیرد که البته رئیس جمهور نیز در این جلسه از صحبت های سخنران استقبال کرده و دستوراتی را برای اقدامات لازم در این زمینه صادر کرد.

وی در ادامه افزود: پیاده روی نیمه شعبان می تواند یکی از ابر پروژه های فرهنگی ما باشد که نیاز به زیرساخت های لازم دارد؛ چرا که پیاده‌روی نیمه شعبان ابر پروژه فرهنگی انقلاب اسلامی است و اقدامات و زیرساخت های لازم در این راستا به مثابه آماده سازی برای ظهور امام زمان عجل الله است که احیا گر دین رسول خدا و برپادارنده پرچم انقلاب جهانی است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین