عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۴۴۲
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶
به مناسبت نیمه شعبان:
هزاران زائر عراقی از بیش از ۱۰۰ کیلومتری کربلا با پای پیاده در حال حرکت هستند تا در نیمه شعبان هم‌زمان با میلاد حضرت مهدی (عج) خود را به کربلا و زیارت امام حسین علیه‌السلام برسانند.

عقیق:در آستانه نیمه شعبان، سالروز میلاد حضرت مهدی (عج) جمعی از مردم عراق از شهرهای مختلف با پای پیاده به سوی کربلا در حال حرکت هستند تا در روز میلاد مهدی موعود به زیارت امام حسین علیه‌السلام مشرف شوند.

در روایات و احادیث زیارت سیدالشهدا علیه‌السلام در نیمه شعبان مورد تأکید واقع شده است. بر همین اساس هم عراقی‌ها این بار پس از پیاده‌روی کاظمیه که ماه گذشته برگزار شد، از شهرهای خود حرکت کرده و در مسیر پیاده‌روی شعبانیه به سوی حرم ارباب حرکت می‌کنند.

همچنین بنا بر رسم هر ساله عراقی‌ها، موکب‌های پذیرایی از زائران در مسیرهای مختلف حرمت زائران به ویژه نجف تا کربلا راه‌اندازی شده و هر کسی با توجه به وسع خود از زائران کربلا در مسیر پیاده‌روی شعبانیه پذیرایی می‌کند.

بسیاری از زائران شعبانیه با پای پیاده در حالی که پرچم‌هایی بزرگ و البته به رنگ سفید و سبز در دست دارند، هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ کیلومتر با کربلا فاصله دارند و در حال طی کردن مسیر تا رسیدن به حرم امام حسین علیه‌السلام هستند. در ادامه فیلمی از حضور هزاران زائر در مسیر پیاده‌روی شعبانیه را مشاهده می‌کنید‌:

تعداد بازدید : 70

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین