عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۱۴۴
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی مطرح کرد؛
حجت الاسلام باباخانی‌ گفت: امید است با استقبال گسترده بانوان در رشته‌ها و محورهای مختلف مهرواره هوای نو، حرکت رو به جلو و تأثیرگذاری‌های خوبی در عرصه فرهنگ دینی شاهد باشیم.

عقیق: نشست مشورتی مهرواره هوای نو این بار با دعوت از بانوان فعال حوزه رسانه با حضور حجت‌الاسلام مجید باباخانی، رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی و وحید ملتجی، دبیر دومین مهرواره هوای نو در راستای هم‌افزایی و هم‌فکری برگزار شد.‌

در این نشست حجت الاسلام باباخانی با تأکید بر نقش هیئات به عنوان تأثیرگذارترین رسانه در بین محافل مذهبی گفت: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه هیئت‌ها را کانون جهاد تبیین معرفی می‌کنند، اهمیت بالای مودت اهل بیت (ع) باید در جامعه تبیین و تشریح شود و محوریت و اثربخشی بانوان را در این حوزه باید مد نظر داشت.

رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی اظهار کرد: نکته مهم این است که بانوان در همه عرصه‌ها در هیئت‌ها، محافل و جلسات خانگی نقش‌آفرینی‌های خوبی داشته‌اند و امید است با استقبال گسترده بانوان در رشته‌ها و محورهای مختلف مهرواره هوای نو، حرکت رو به جلو و تأثیرگذاری‌های خوبی در عرصه فرهنگ دینی شاهد باشیم.

در ادامه وحید ملتجی، دبیر دومین مهرواره هوای نو در ادامه ضمن تبیین اهداف این مهرواره گفت: مهرواره هوای نو برای همه ایرانیان است و برای هر شخص در غالب خود تعریف و برنامه دارد. اهداف بلند هیئت‌های مذهبی به اهداف نهضت سیدالشهدا (ع) گره خورده که آن زنده نگه داشتن اسلام بر دو محور توحید و ولایت است.

وی با بیان اینکه تمام کمالات در توحید و ولایت نهفته است، عنوان کرد: این دو محور را باید با فرهنگ‌سازی از طریق مهرواره هوای نو در هیئت‌ها زنده نگه داریم و راهکارها را به بحث بگذاریم. شاعر، مبلغ و مداح باید بدانند که این راهکارها را چگونه بیان کنند که جامعه در مسیر زندگی توحیدی سوق پیدا کند. معارف الهی باید در هیئات مذهبی بیان شود تا مردم خود را تحت اشرافات اهل بیت (ع) ببینند.

گفتنی است که این جلسه با حضور زینب چخماقی، زینب سلیمانی، سیده سمانه مؤمنی، حسنا شاملو احمدی، مریم نورزاد، غفاری و سرابی به عنوان بانوان فعال حوزه رسانه برگزار شد و در ادامه نشست هریک از بانوان حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین