عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۰۱۶
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
تعداد زائران عمره مفرده در هفته‌های اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از سه برابر شده است و برای این منظور هم عربستان صدور ویزا را برای زائران تسهیل کرده است.

عقیق: عمره مفرده در ماه رمضان با شکوه خاصی برپا شد و در روزهای پایانی ماه رمضان، تعداد زائران خانه خدا روزانه به بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر رسید.

اکنون نیز همچنان تعداد عمره‌گزاران نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است؛ به طوری که در روزهای اخیر روازنه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به مسجدالحرام مشرف شدند. این امر در حالی است که سال گذشته در این ایام تعداد زائران خانه خدا کم‌تر از ۵۰۰ هزار نفر بود که این نشانه افزایش بیش از سه برابری تعداد عمره‌گزاران نسبت به سال گذشته است.

همچنین بر اساس برنامه عربستان، صدور ویزا برای زائران تسهیل شده است و همه زائران برای حضور در سرزمین وحی و تشرف به خانه خدا به جای روند اداری و صدور گروهی ویزا، می‌توانند از طریق نرم افزار «نسک» یا «توکلنا» اقدام کرده و پس از صدور ویزا به عربستان سفر کنند. این اقدام سعودی‌ها به منظور کاهش مشکلات در روند صدور ویزا و افزایش سفرهای انفرادی در چشم‌انداز ۲۰۳۰ اتخاذ شده است.

البته همانطور که از ماه‌های گذشته سفر بدون ویزا به عربستان هم فراهم شده است، سعودی‌ها اعلام کرده‌اند افرادی که قصد تشرف کوتاه مدت به عربستان و سرزمین وحی را دارند، می‌توانند با تهیه بلیت پرواز شرکت هواپیمایی به مدت چهار روز در عربستان حضور داشته باشند و به زیارت خانه خدا و مسجدالنبی (ص) مشرف شوند.

به منظور سهولت سفر کوتاه مدت زائران به سرزمین وحی، علاوه بر تهیه بلیت پرواز سعودی، می‌توان از طریق وزارت امور خارجه درخواست داد و این ویزای چهار روزه را اخذ کرد. البته در این صورت پس از دریافت ویزا، افراد باید از طریق برنامه «توکلنا» برای دریافت مجوز عمره مفرده اقدام کنند.

اعتبار ویزای زائرانی که به صورت کاروانی و رسمی اقدام می‌کنند، ۹۰ روزه است و پس از آن هم در صورتی افراد قصد سفر به سایر شهرهای عربستان را داشته باشند، می‌توانند مدت زمان ویزای خود را تمدید کنند.

به گزارش فارس، با توجه به برقراری روابط ایران و عربستان در روزهای گذشته و احتمال ازسرگیری عمره مفرده بعد از عملیات حج تمتع، به نظر می‌رسد که زائران ایرانی هم برای سفر به عربستان باید از همین طریق اقدام کنند. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین