عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۶۰۰۴
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶
حجت الاسلام خاموشی:
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: شما در برنامه محفل سفره نور را پهن کردید و مردم ما بر این سفره نور نشستند. کلام خدا هم نور است. هر خانه‌ای که قرآنی باشد از بالا منور است.

عقیق: گردهمایی برنامه تلویزیونی محفل با حضور میزبانان برنامه رضوان درویش از سوریه، حسنین الحلو از عراق، حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان، احمد ابوالقاسمی و حامد شاکرنژاد همچنین وحید جلیلی قائم‌مقام رئیس رسانه ملی، محسن برمهانی معاون سیمای رسانه ملی، علی فروغی مدیر شبکه سه، حجت‌‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام‌ سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه شب گذشته (یکشنبه سوم اردیبهشت‌ماه) برگزار شد.

بهترین آیه‌ای که یک شهید پیدا کرد

در این مراسم، حجت‌‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در دهه شصت با جوانان بحث می‌کردیم و هیأت مذهبی و محفل قرآنی داشتیم. یک روز به این جوانان که ۱۵ نفر بودند، گفتم که بهترین آیه قرآن را انتخاب کنید و جلسه بعد بیاورید.

وی ادامه داد: یکی از آن‌ها که شهید شده و الان در جوار اباعبدالله ساکن بهشت است،گفت: به این آیه رسیدم: «صِبْغَةَ اللَّه وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً وَنَحْنُ لَهُ عَابِدُونَ» رنگ خدا چه قدر زیباست. من این آیه را انتخاب کردم اگر ما رنگ خدای متعال را بپذیریم به مانند این شهید به معراج می‌رویم.

خاموشی ابراز شد: دوستش در محاصره دشمن بر زمین افتاده بود. او بر می‌گردد و دوستش را بر دوش می‌گیرد و هر ۲ بر اثر ترکش‌‌های گلوله توپ زیر آتش مداوم دشمن به شهادت می‌رسند. امروز این ۲ شهید بزرگوار هر ۲ در بهشت زهرا کنار هم دفن هستند.

خط‌‌شکنی برنامه محفل

وی ادامه داد: از دست‌اندرکاران که در برنامه محفل یک خط شکنی کردند و افراد جدیدی را به مردم ما معرفی کردند، تشکر می‌‌کنم. این افراد دُرهایی هستند از یک دریای بسیار وسیع که شما دیدید و شنیدید.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: انقلاب اسلامی همین انقلابی است که مهد قرآن است و این گوهرها از درون انقلاب به عمل آمده‌اند. مسابقات بین‌المللی قرآن کریم یک هماورد قرآنی بسیار قوی است که افراد در یک مسیر تلاش مضاعف خود را در آنجا نشان می‌دهند. قدرتمندان قرآنی زیادی پشت این صف قرار دارند.

کلام خدا نور است و برنامه «محفل» پهن شدن سفره نور بود

وی گفت: شما در برنامه محفل سفره نور را پهن کردید و مردم ما بر این سفره نور نشستند. «الله نور السماوات و الارض» کلام خدا هم نور است. هر خانه‌ای که قرآنی باشد از بالا منور است. هدف قرآنی شدن تک تک جامعه ماست.

حجت‌الاسلام خاموشی با اشاره به اینکه حاج قاسم آیات قرآن را در وجود خود زنده کرد، بیان داشت: مسؤولان و نهادهای فرهنگی بدانند برنامه‌های جذاب جای خود را در میان مردم باز و مخاطب خود را پیدا می‌کنند. باید به این نکته توجه داشت که باید برنامه‌هایی در خور و به‌زمان ساخته شود و محفل چنین ویژگی داشت و در ماه مبارک رمضان که بهار قرآن است، پخش شد.

 اگر ما به قرآن دست بدهیم زندگی دیگری پیدا می‌کنیم

وی ادامه داد: صداوسیما در کوی و برزن در شهر و روستا نشان می‌داد که چطور مردم دور هم جمع می‌شوند و قرائت قرآن می‌کنند. همین رفتار در جغرافیای جمهوری اسلامی ایران باید شکل جدید بگیرد و قدرتمند پیش برود.قرآن کلام وحی است پس اگر ما به قرآن دست بدهیم زندگی دیگری پیدا می‌کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: اینکه مردم جذب برنامه محفل شدند را به عوامل برنامه تبریک عرض می‌کنم. محفل تازه آغاز راه است و إن‌شاءالله هر رمضان هم ما شاهد تلالو محفل‌های زیادی باشیم. باید به سوی ترویج سبک زندگی قرآنی حرکت کنیم.

خاطره حجت‌الاسلام قمی از دوران نوجوانی‌اش

در این مراسم حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، ضمن قدردانی از عوامل برنامه، گفت: مهم‌تر از استمرار این برنامه، این است که به امتداد «محفل» فکر کنیم، چراکه «محفل» می‌تواند بهانه‌ای برای رونق گرفتن محافل قرآنی در سراسر کشور باشد. بگذارید مردم در روستا‌ها و شهر‌های مختلف جلسات قرآنی‌شان را با نام «محفل» برگزار کنند و این عنوان را زنده نگه‌دارند.

وی افزود: جلسات قرآنی در دهه ۷۰ اتفاقات بزرگی را رقم زد و «محفل» شروع خوبی در این مقطع زمانی است برای آنکه این حال و هوای قرآنی دوباره در کشور رونق گیرد و قرآنی که برای مردم آمده به شکل جدی و گسترده‌ای ترویج شود. ما امروز با پخش برنامه «محفل» در ماه مبارک رمضان بار دیگر شاهد حال و هوای شورانگیز قرآنی در کشور بودیم که امیدواریم ظهور و استمرار بیشتر داشته باشد.

حجت‌الاسلام قمی با بیان خاطراتی از دوران نوجوانی خود در جلسات قرآنی بیان داشت: یکی از شیرینی‌های محفل تأکید ویژه‌ اساتید روی آیات بود که حقاً با سخت‌گیری‌هایشان سوال‌ها و ارتباط خوبی با شرکت‌کنندگان برقرار کردند. سخت‌گیری‌هایی که همان نگاه تخصصی به قرآن در دهه هفتاد است که باعث اوج محافل قرآنی در کشور شد‌.

وی ادامه داد: برنامه تلویزیونی «محفل» در ماه مبارک رمضان یک شروع خوب است و باید کاری کنیم که امتداد یابد و و تبدیل به یک جریان فراگیر شود و با بهترین حال و هوا در سراسر کشور اجرا شود. ما اینجا جمع نشده‌ایم که با برنامه «محفل» خداحافظی کنیم؛ بلکه این گردهمایی سلامی دوباره به مخاطبان «محفل» است.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین