عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۷۹۹
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
حجت الاسلام رفیعی عنوان کرد؛
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به برخی توصیه‌های پیامبر برای داشتن زندگی آرام، گفت: پیامبر خطاب به زنی که برای بهتر شدن زندگی‌اش به ایشان مراجعه کرده بود فرمودند اگر مرد در خانه بر همسر خود غضب کند خدا هم بر آن زن غضب می کند، زن نباید چیزی که در طاقت شوهر نیست از او بخواهد و شکایت شوهر را به دیگران بگوید و در ادامه فرمودند زنی که حرف شوهر خود را گوش کند و گله نکند خدا او را با زن حضرت ایوب محشور می کند.

عقیق: حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در سخنرانی بعد از نماز عصر در حرم مطهر بانوی کرامت در تفسیر سوره مبارکه روم به نشانه های خدا در این سوره پرداخت و اظهار کرد: به طور کلی خداوند سه نوع نشانه در عالم دارد و سه راه برای خدا شناسی وجود دارد که راه اول حس و مطالعه محسوسات است، راه دوم فطرت است که در نا خود آگاه همه ما خدا وجود دارد و راه سوم اندیشه و عقل است.

وی با بیان اینکه اعتقاد به توحید رفتار انسان را عوض می کند افزود: در روایت داریم که اگر کسی توحیدش قوی باشد حرف بیجا نمی زند، شکمش را با هر لقمه ای سیر نمی کند و پرهیزکارانه زندگ می کند؛ کسی که اعتقاد به توحید دارد هرگز به خلق خدا وابسته نمی‌شود و از هیچ قدرتی غیر از خدا نمی ترسد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در سوره روم ۶ نشانه وجود خدا مطرح شده است، گفت: اولین نشانه خدا این است که انسان از خاک آفریده شده و این دو معنا دارد؛ اول اشاره به آفرینش حضرت آدم است که از خاک خلق شدند ولی معنای دوم این است که تمام مواد غذایی انسان از خاک است و این خاک به ما غذا می دهد و تبدیل به نطفه می شود و انسان به وجود می آید بنابراین انسان ظریف از نطفه و نطفه از خاک به جود آمده و این یک نشانه خدا است.

وی با بیان اینکه تفکر در آفرینش انسان از خاک انسان را به وجود خدا راهنمایی می کند، گفت: از آیات قرآن استفاده می شود که نظریه تکامل که انسان ابتدا ناقص بوده و بعد به تکامل رسیده است درست نیست و اگر روی خلقت خود فکر کنیم خداشناس می شویم.

رفیعی نشانه دوم خداوند که در این آیات ذکر شده است را ازدواج دانست و افزود: اینکه خداوند همه انسان ها را یک جور نیافریده و برای انسان ها زوج آفریده است تا بتوانند به آرامش برسند و بین آنها مودت و رحمت قرار داده است از نشانه هایی است که اگر در آن تفکر کنیم به وجود خداوند پی می بریم.

وی با اشاره به برخی توصیه های پیامبر برای داشتن زندگی آرام، افزود: پیامبر صلوات الله علیه و آله خطاب به زنی که برای بهتر شدن زندگی اش به ایشان مراجعه کرده بود فرمودند اگر مرد در خانه بر همسر خود غضب کند خدا هم بر آن زن غضب می کند، زن نباید چیزی که در طاقت شوهر نیست از او بخواهد و شکایت شوهر را به دیگران بگوید و در ادامه فرمودند زنی که حرف شوهر خود را گوش کند و گله نکند خدا او را با زن حضرت ایوب محشور می کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: پیامبر صلوات الله علیه و آله سپس خطاب به مردان فرمودند جبرئیل به من سفارش زن ها را کرد و گفت از خدا بترسید که زن ها را اذیت کنید، زن ها را امانات الهی فرض کنید و با آنها مهربان باشید و ناراحتشان نکنید و اگر چیزی به زن خود دادید از او پس نگیرید مگر این که راضی باشد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین