عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۲۹۸
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
اعلام شد:
به همت معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی ویژه‌برنامه‌های اعیاد شعبانیه در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) به مناسبت میلاد سرداران کربلا از امروز، ۴ اسفند آغاز می‌شود.

عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد، معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی، ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک شعبان و اعیاد خجسته این ایام، گفت: به مناسبت میلاد با سعادت امام حسین(ع)، حضرت ابالفضل العباس(ع) و حضرت امام سجاد(ع) از سوی معاونت تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی ویژه‌برنامه‌های جشن و شادمانی متعددی در رواق امام خمینی(ره) تدارک دیده شده که با حضور زائران و مجاوران امام رئوف این مراسم‌ با شور و حرارت بیشتری برگزار خواهد ‌شد.

گرامیداشت پاسداران در جشن میلاد امام حسین(ع) 

وی افزود: ویژه‌برنامه شب میلاد حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پنجشنبه، ۴ اسفند از ساعت ۱۸,۳۰ با قرائت زیارت سیدالشهدا(ع) توسط ذاکر اهل بیت(ع) جعفر ملائکه آغاز می‌شود. این جشن باشکوه با سخنرانی حجت‌الاسلام رفیعی، اجرای گروه سرود ولی‌عصر، قرائت دعای کمیل و مولودی‌خوانی با نوای گرم مهدی کریمی ادامه می‌یابد.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی اضافه کرد: بخش دوم ویژه‌برنامه شب میلاد حضرت سیدالشهدا(ع) از ساعت ۲۱ با دکلمه‌خوانی، شعرخوانی آئینی اجرای همخوانی گروه سرود گلدسته‌های حرم شروع و پس از آن حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد به بیان ویژگی‌ها و ابعاد شخصیتی حضرت امام حسین(ع) خواهد پرداخت.

شریعتی‌نژاد ادامه داد: جمعه، ۵ اسفند نیز همزمان با سالروز ولادت حضرت سیدالشهدا(ع) و به مناسبت روز پاسدار، مراسم قرائت دعای ندبه از ساعت ۵,۳۵ با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی آغاز می‌شود و پس از آن حاج علی ملائکه از مداحان حرم مطهر رضوی به قرائت دعای ندبه می‌پردازد.

جشن میلاد حضرت ابالفضل(ع) 

وی با اشاره به برپایی جشن شب میلاد حضرت ابالفضل العباس(ع) مصادف با جمعه، ۵ اسفند بیان کرد: در این مراسم که از ساعت ۱۸,۳۰ آغاز می‌شود، جعفر ملائکه به مدیحه‌سرایی خواهد پرداخت و حجت‌الاسلام فرحزاد نیز در وصف رشادت‌ها و ادب حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) به ایراد سخنرانی می‌پردازد. شعرخوانی، دکلمه‌خوانی، مدیحه‌سرایی و... از دیگر برنامه‌های این جشن نورانی است.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی با بیان اینکه مراسم جشن روز ولادت حضرت عباس(ع) و روز جانباز شنبه، ۶ اسفند از ساعت ۹ با قرائت قرآن کریم و بیان احکام برگزار می‌شود، گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد در این مراسم با محوریت سبک زندگانی حضرت ابوالفضل(ع) به سخنرانی خواهد پرداخت. اجرای گروه سرود گلدسته‌های حرم و سیره‌النبی، دکلمه‌خوانی، قرائت اشعار آئینی و مدیحه‌سرایی از دیگر بخش‌های این مراسم معنوی خواهد بود.

برگزاری جشن «سید الساجدین»

شریعتی‌نژاد بیان کرد: جشن شب میلاد حضرت زین العابدین(ع) شنبه، ۶ اسفند ساعت ۱۸,۲۰ با قرائت زیارت امین‌الله و مدیحه‌سرایی حاج مهدی سلحشور از مداحان برجسته کشورمان در صحن و سرای بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه در این مراسم باشکوه حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در وصف کمالات حضرت سید الساجدین(ع) به ایراد سخنرانی می‌پردازد، گفت: سیدرضا یعقوبی‌‌آل با شعرخوانی آئینی این محفل جشن و سرور را صفا می‌بخشد و در پایان نیز سیدمحمدطاها چاوشی و امیر عارف از مداحان حرم مطهر رضوی به دکلمه‌خوانی و مولودی‌خوانی خواهند پرداخت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین