عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۵۶۶
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
همزمان با آخرین جمعه سال:
«شهید رسول کشاورز نورمحمدی» فرمانده گردان حضرت زینب (س) لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) که در عملیات کربلای 5 به شهادت رسید، در مراسم تشییع پیکرش، مردم با یک صحنه خاص روبرو شدند.

عقیق: آیین رونمایی از کتاب «آقا رسول» جمعه این هفته (۲۶ اسفندماه) بعد از قرائت دعای روح‌بخش ندبه در گلزار شهدای بهشت‌ زهرا به همت گروه پژوهشی ـ فرهنگی خط مقدم برگزار می‌شود.

کتاب «آقا رسول» روایتی مستند از زندگی شهید رسول کشاورز نورمحمدی که به قلم لیلا رستم‌خانی به رشته تحریر درآمده است، توسط انتشارات نشر دهم در سال ۱۳۹۹ وارد بازار نشر شد.

در واقع «آقا رسول» روایتی داستانی از زندگی فرمانده گردان حضرت زینب (س) لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) است. شهید رسول کشاورز سال‌های سخت کودکی را در یکی از روستاهای اطراف رودبار سپری کرد. او با شروع جنگ تحمیلی و برای نبرد با دشمن از پشت نیمکت مدرسه ‌راهی جبهه شد و با همه مخالفت‌ها در هر عملیاتی پیشقدم بود تا اینکه در عملیات کربلای ۵ در اول بهمن‌ماه سال ۱۳۶۵ به شهادت رسید.

از این شهید ۲ فرزند به یادگار مانده است. سه روز بعد از شهادتش در حالی پیکر مطهرش به درب منزلش رسید که فرزند دومش به نام زهرا در چهارم بهمن‌ماه سال ۱۳۶۵ به دنیا آمده بود، توانست پدرش را برای اولین و آخرین بار ملاقات کند. مزار مطهر شهید رسول کشاورز نورمحمدی در قطعه ۲۹ بهشت زهرا قرار دارد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین