عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

شنبه بیستم اسفندماه در اصفهان برگزار شد
آیین رونمایی از کتاب جاده گل سرخ مجموعه شعر استاد احتشامی شامگاه شنبه بیستم اسفندماه در اصفهان برگزار شد.

سرویس شعر آیینی عقیق: آیین رونمایی از کتاب جاده گل سرخ و تجلیل از استاد خسرو احتشامی هونه گانی شامگاه شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ در اصفهان برگزار شد.
در این برنامه که اجرای آن را شاعر نام آشنای کشور سعید بیابانکی بر عهده داشت جمعی از شاعران ، هنرمندان ، هنردوستان و مسئولین برای نکوداشت استاد احتشامی گرد هم آمدند .
در ابتدای این برنامه تصاویر خاطره انگیزی از حضور استاد احتشامی در جمع شاعران جوان ولایی پخش شد و به عنوان اولین سخنران ، جواد حیدری مدیرعامل مجمع شاعران اهل بیت علیهم السلام ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص کتاب جاده گل سرخ به تشریح ابعاد گوناگون ادبی و معنوی شخصیت و شعر استاد احتشامی پرداخت .
سپس پیام تصویری استاد سید علی موسوی گرمارودی و استاد محمد علی مجاهدی که برای این برنامه تهیه شده بود در تکریم شعر و شخصیت خسرو احتشامی برای حاضران در سالن پخش شد.
در ادامه استاد دکتر محمدرضا نصر اصفهانی استاد دانشگاه اصفهان در سخنانی به جایگاه بلند و بی نظیر خسرو احتشامی در شعر ایران پرداخت و دقایقی از اشعار استاد را برشمرد. عباس شاه زیدی ( خروش ) شاعر نام آشنای اصفهانی نیز ضمن تقدیم قطعه شعری به استاد خاطراتی از سالها شاگردی و ارادت به ایشان نقل کرد.
همچنین حجت الاسلام فوقی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان نیز از جایگاه رفیع استاد و لزوم توجه به سرمایه های فرهنگی کشور سخن گفت.
یکی از جذاب ترین بخش های برنامه نوای گرم نی استاد منوچهر غیوری بود که حال و هوایی وصف ناشدنی برای حاضران در سالن رقم زد.
در پایان نیز استاد دکتر خسرو احتشامی هونه گانی ضمن سخنانی شنیدنی در خصوص شعر و ادبیات فارسی ، از دست اندرکاران برنامه به ویژه مجمع شاعران اهل بیت علیهم السلام به خاطر چاپ مجموعه شعر جاده گل سرخ و برپایی این محفل تشکر کرد.
رونمایی از کتاب توسط استاد احتشامی با همراهی استاد سید محمد رستگار از مشهد مقدس و همچنین تجلیل از استاد احتشامی با تقدیم هدایای مدیر عامل مجمع شاعران اهل بیت علیهم السلام و معاون محترم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دکتر احمدوند پایان بخش این برنامه به یاد ماندنی بود.

جاده گل سرخ عنوان مجموعه اشعار ولایی استاد خسرو احتشامی هونه گانی است که چندی پیش توسط مجمع منتشر شد.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین