عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۵۵۵
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
همزمان با نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی:
در حالی که روزهای گذشته ثبت‌نام سفر نوروزی عتبات به صورت هوایی هم آغاز شده بود، به دلیل گرانی بلیت پروازها به عراق، همه اعزام‌های سفر نوروزی عتبات به صورت زمینی انجام می‌شود.

عقیق: ثبت‌نام سفر نوروزی عتبات از ۱۳ اسفندماه آغاز شد و که در مرحله نخست فقط از متقاضیان سفرهای زمینی عتبات ثبت‌نام صورت گرفت و خبری از سفرهای هوایی عتبات نبود. 

البته در روزهای گذشته ثبت‌نام سفر نوروزی عتبات به صورت ‌هوایی هم انجام شد که اکنون به دلیل مشکلاتی در پروازها و هزینه بالای آن، امکان اعزام زائران به عتبات به صورت هوایی در بازه زمانی سفر نوروزی عتبات وجود ندارد. 

حداقل هزینه سفر نوروزی عتبات کاهش یافت

علاوه بر این، با وجود اینکه در روز نخست ثبت‌نام در کاروان‌های زیارتی عتبات برای ایام نوروز، هزینه این سفرها مشخص نبود، اما با رایزنی و تلاش مسؤولان هزینه این سفرها تا حدودی تعدیل شد؛ به طوری که هزینه سفر عتبات نوروزی که از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا دوم فروردین ۱۴۰۲ ادامه دارد، از پنج میلیون و ۶۰۰ تا هشت میلیون تومان شد. در حالی که به نظر می‌رسید با مشکلات ارزی برای دفاتر زیارتی، هزینه سفر نوروزی عتبات ۲۰ درصد گران شود.

همه اعزام‌های عتبات نوروزی زمینی انجام می‌شود

البته اصلی‌ترین دلیل برای افزایش هزینه سفر عتبات در ایام نوروز، مشکل در پروازها و هزینه آن‌ها بود که با توجه به گرانی پروازها، سفر هوایی کاروان‌ها لغو شده و اکنون که تنها سه روز تا آغاز سفرهای نوروزی عتبات باقی مانده است، کاروان‌های هوایی در بازه زمانی سفر نوروزی عتبات وجود ندارد و همه اعزام‌ها به صورت زمینی انجام می‌شود. 

گرانی بلیت پروازها دلیل نبود کاروان هوایی عتبات در نوروز

به گفته یکی از مسؤولان، هزینه بالای پرواز عتبات در ایام‌نوروز و همکاری نکردن شرکت‌های هواپیمایی دلیل اصلی در نبود سفر هوایی عتبات برای نوروز است؛ تا جایی که با وجود رایزنی‌های مختلف، هزینه پرواز رفت و برگشت فقط بیش از ۱۰ میلیون تومان خواهد بود. بر همین اساس، اگر قرار بود سفر هوایی عتبات هم برای دوره سفر نوروزی داشته باشیم، باید هزینه این سفر بیش از ۲۰ میلیون تومان می‌شد.

برقراری سفر هوایی عتبات از نیمه دوم نوروز ۱۴۰۲

با توجه به‌ نبود سفرهوایی عتبات از ۲۴ اسفند تا دوم فروردین‌ماه، برخی از مشتاقان زیارت عتبات که قصد سفر هوایی دارند، مجبورند به صورت انفرادی به این سفر معنوی‌مشرف شوند که هزینه آن نیز بالا خواهد بود. البته در نیمه دوم ایام نوروز که هم‌زمان با ماه مبارک رمضان است، سفر هوایی عتبات برنامه‌ریزی شده است. سفر عتبات در ایام‌ نوروز تا دوم فروردین برنامه‌ریزی شده و پس از آن سفرهای عتبات در ماه رمضان انجام می‌شود.

به گزارش فارس، سال گذشته در ایام‌ نوروز فقط سفر هوایی به عتبات صورت گرفت و بسته بودن مرزها مانع از تشرف بسیاری از عاشقان حسینی به زیارت شد. اما اکنون که مرزهای زمینی و هوایی به عراق باز است، به دلیل گرانی بلیت پرواز عتبات، فقط سفرهای زمینی از سوی سازمان حج و زیارت اجرایی شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین