عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۲۵۵۹۰
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
در نشست خبری عنوان شد:
رئیس سازمان دارالقرآن کریم گفت: دو هزار کرسی قرآن در ماه رمضان در کشور برگزار می‌شود و تداوم آن در طول سال دغدغه ماست.

عقیق: علی تقی زاده چهارشنبه در نشست خبری تشریح برنامه های عملیات رمضان سازمان دارالقرآن الکریم در سال ۱۴۰۲ که با حضور حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و عزت زمانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه برگزار شد، بیان کرد: پویش «حال خوب» با الهام از سوره محمد (ص) پیامبر خوبی ها در ماه رمضان با همکاری سازمان ها و مجموعه های قرآنی در کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: این پویش با محوریت سوره امید آفرین حضرت محمد (ص) برگزار می شود و متقاضیان برای شرکت در این مسابقه می توانند از طریق همراه اول کد دستوری *۳۱۳# را شماره گیری و یا به پایگاه pooyehtlavat.ir مراجعه کنند.

تقی زاده با بیان اینکه در این پویش هر شب یک جایزه یک میلیونی هدیه داده می شود، ادامه داد: بخش ویژه این پویش با محوریت حال خوب خود یا دیگران همراه با جایزه ۵۰ میلیون تومانی است.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم گفت: اصلاح وضعیت خوب ناشی از عمل خوب است پویش «حالت را خوب کن» برای سه قشر کودک، نوجوان و بزرگسالان در نظر گرفته شده است و آموزش و پرورش، صدا و سیما، سازمان اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی برای برگزاری این پویش با ما همکاری می کنند.

تقی زاده خاطرنشان کرد: دو آیه اول سوره محمد (ص) پیامبر خوبی ها مانند بیانیه امید آفرین است، در کل سوره این آیات توضیح داده می شود.

وی با بیان اینکه ماه رمضان بهار قرآن است و سازمان دارالقرآن کریم قله اقدامات خود را ماه رمضان می دانند که امیدواریم امسال سال پر بارتر باشد، از ارسال کتاب آینده روشن برای طرح در کرسی ها به استان ها و شهرستان ها خبر داد و افزود: کتاب دیگری با عنوان کتاب تبیین با تبیان ناظر بر جزئی خوانی قرآن در محافل خانگی است، با توجه به اینکه سنت شریفه قرآن خوانی بین مومنین رایج است و مردم در ماه رمضان یک تا چند جز قرآن را در ماه رمضان می خوانند این کتاب می تواند در این جلسات موثر واقع شود.

تقی زاده با بیان اینکه عمل خوب و کار خوب باعث حال خوب می شود، گفت: تمایل داریم محافل قرآنی سوگیری بیشتری به سمت تفسیر داشته باشند به همین دلیل قصد اعزام مبلغان و مفسران قرآن به سراسر کشور را داریم.

وی اضافه کرد: ما در طرح محله همدم به طور کامل از ظرفیت نهادهای قرآنی استفاده می کنیم و تیم ١٠ نفر راهبری مباحث را در سطح شهرستان دنبال می کنند.

رئیس سازمان دارالقرآن کریم توضیح داد: در ماه رمضان تفسیر سوره محمد توسط حجت الاسلام پناهیان از رسانه ملی پخش می شود، همچنین کلیپ ها و یاداشت های رسانه ای با این محور از رسانه ملی نملایش داده می شود.

تقی زاده ادامه داد: سازمان دارالقرآن برای آموزش های مجازی مباحث قرآن و گسترش آن به بیش از ٢٠ نهاد نامه فرستاده است همچنین در نمایشگاه قرآن برای ایده های نوآورانه مجموعه های مختلف، قسمت ویژه ای با عنوان رویکرد قرآنی، نشست های قرآن و حکم رانی برای حل مسائل جامعه در نظر گرفته می شود.

در پایان این نشست از کتاب های آینده روشن و تبیان با تبیین رونمایی شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین